Welk lood

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • martinwinschoten
    ONVOORSTELBAAR
    • 17-02-2008
    • 798
    • Winschoten

    Welk lood

    Hier een nieuwe topic over loodjes.

    Ik zou graag willen weten wie met welk lood vist en waarom?

    Ikzelf gebruik heel erg graag lood van Maver. Dat is hard en komen mooi recht op de lijn.
    Het is hier alleen nergens meer verkrijgbaar. Nu heb ik lood gekocht van Preston. Is heel erg zacht en als je het te hard aanknijpt wordt het eivormig en komt het niet recht op de lijn.

    Dus als iemand me zo'n grote doos lood van Maver kan leveren? Heel graag!
    Team Bobs hengelsport Prinz Royal

    Team Attrafish Nederland
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #2
    Martin, ik gebruik ook zacht lood (van Trabucco) maar heb er geen problemen mee... Als jij me zondag laat zien hoe je een posje moet scheppen, zal ik laten zien hoe je zacht lood aan de lijn moet zetten
    groet,
    Eduard

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      ik gebruik de stotz loodjes van preston met de speciaal daar bij verkrijgbare tang geen enkel probleem + het vertrouwde styllood maar in mindere mate als voor heen, dit alles tot pennen van 1 gr daarna ga ik over op bulk lood + een valloodje.
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • Harley3
        Newbie
        • 02-06-2008
        • 49
        • Oudenaarde

        #4
        stotz loodjes

        stotz loodjes
        Waar ergens in Belgie zouden deze ook al te koop zijn?
        Ik weet dat men ze in Nederland kan bestellen, heb dit vorig jaar gedaan maar ik vind de verzendingskosten nog al hoog

        Reageer

        • jan wever
          Banned
          • 19-09-2008
          • 258
          • Valthermond

          #5
          Ik gebruik korrellood van sensas en die blauwe loodhagels van preston ,die kun je goed over de hoofdlijn schuiven zonder dat het snoer beschadigd.Martin heeft wel gelijk dat ze niet altijd rech op de lijn zitten.Dat komt door die coating over het lood die niet op elk loodje even dik is. Ik zet ze met een tangetje op de lijn en dan vervormen ze bijna niet.

          Reageer

          • martinwinschoten
            ONVOORSTELBAAR
            • 17-02-2008
            • 798
            • Winschoten

            #6
            Dat klopt Jan.

            Maar heb het vooral over de loodjes nummer 12 bijv. Die knijp je met je vingers al naar een ovaal iets op je lijn.
            Team Bobs hengelsport Prinz Royal

            Team Attrafish Nederland

            Reageer

            • Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

              #7
              Martin, als je je loodje nu eens in twee keer aanknijpt: Een keer dichtknijpen (plat hij iets af), daarna een kwart slag draaien (haaks op de inkeping) en weer iets aanknijpen, plat hij ook iets af en krijg je een beetje vierkant loodje. Het vergt enige handigheid c.q. oefening, maar zeker met zacht lood kun je het lood heel mooi 'moduleren' om je lijn en zodanig dat ie makkelijk kan schuiven zonder je lijn te beschadigen. Maar,.... zie mijn eerdere reactie (hopen dat het zondag niet te koud is, want met koude stijve vingers sla ik natuurlijk geheit een flater....)
              groet,
              Eduard

              Reageer

              • Robin
                Vaste stok & Feeder
                • 26-11-2006
                • 490
                • Meerssen

                #8
                eduard, ik plaats de loodjes op dezelfde manier op de lijn als hoe jij beschrijft. hierdoor kun je ze ook gemakkelijker over del ijn schuiven. Ik gebruik hiervoor de loodhageltjes van sensas ( iemand ervaring met de gecoate variant?)
                groetjes Robin

                "De beste tijd moet nog komen"

                Reageer

                • Ginus
                  knutselaar
                  • 22-03-2008
                  • 665
                  • wijster

                  #9
                  Moi,Martin

                  IK gebruik ook het lood van Preston,dezelfde dan Jan die gecoate blauwe.
                  Is inderdaad zacht, maar schuift makkelijk over de lijn zonder te beschadigen.
                  Gebruik trouwen niet kleiner dan nr 10 soms nr 11
                  Het Maver lood ken ik niet ,het lood van Sensas wel is ook hard lood.
                  Anders moet je het lood van tubertinie eens proberen.
                  Melissa kreeg deze tip ook van Jan v S ,hij heeft haar een paar lijntjes gemaakt met dit lood erop.
                  Staat perfect op de lijn en ook makkelijk te verschuiven.
                  GR GINUS

                  Reageer

                  • jan wever
                    Banned
                    • 19-09-2008
                    • 258
                    • Valthermond

                    #10
                    Dat gaat mij net zo ginus.Ik gebruik ze ook niet kleiner dan nr.11. Loodkorrels 12 en 13 zitten bij mij allemaal nog in het doosje.Bovendien als je een loodhagel 12 of 13 tegen de bodem legt,en een vis tilt de onderlijn plus loodhagel op heeft dit bijna geen effect omdat het bijna niet te zien is aan de dobber dat de vis hem optilt. Groetjes jan

                    Reageer

                    • jan wever
                      Banned
                      • 19-09-2008
                      • 258
                      • Valthermond

                      #11
                      Die sensas hagels zijn inderdaad harder.Deze gebruik ik alleen in de maten 4 en 6.Als ik deze loodhagels op de hoofdlijn zet,bij het uitloden van de dobber schuif ikze eerst een paar keer goed heen en weer totdat ze zonder haperen verschuiven. Het beschadigde stukje nylon knip ik af en schuif het lood naar zijn plek. Groetjes jan

                      Reageer

                      • jan wever
                        Banned
                        • 19-09-2008
                        • 258
                        • Valthermond

                        #12
                        Robin.

                        Die gecoate sensasloodjes heb ik een keer geprobeerd maar vond het geen succes.dan hangt er geen loodhagel meer recht op de hoofdlijn. Trouwens kun je zowel van sensas als van preston dezelfde loodjes ook ongecoate versie krijgen. (heb er net een paar gehaald)

                        Groetjes jan.

                        Reageer

                        • Bruins
                          vang ook wel eens wat
                          • 04-02-2008
                          • 174
                          • Hoogezand

                          #13
                          Senasloodjes zowel gecoat als ongecoat krijg je perfect op de lijn!
                          Gebruik zelf hiervoor een stylloodtang en zet ze zo op de lijn zoals Eduard dit aangeeft. Als je dit voorzichtig doet blijven de loodjes mooi rond. Bij alle merken zullen er loodjes tussen zitten waarbij de inkeping niet perfect gecentreerd is. Deze verwijder je gewoon weer van je lijn als je ze er niet perfect opkrijgt. Bij de Sensasloodjes erg weinig last van. Voor kleine vis en lichte dobbers tot 0.25 gram ben ik van mening toch loodjes nr 12 nodig te zijn voor een goede aasaanbieding! Loodjes nr 13 gebruik ik om een dobber fijn te stellen en zet deze boven! het bulklood. kleine stylloodjes zijn hier ook perfect voor.
                          Heb denk ik nog wel een kilo aan maverloodhagels voor je Martin!!

                          Reageer

                          • martinwinschoten
                            ONVOORSTELBAAR
                            • 17-02-2008
                            • 798
                            • Winschoten

                            #14
                            Mooi Rene!

                            Heb je net een mail gestuurd!
                            Team Bobs hengelsport Prinz Royal

                            Team Attrafish Nederland

                            Reageer

                            • Ginus
                              knutselaar
                              • 22-03-2008
                              • 665
                              • wijster

                              #15
                              Nou Martin dan heb je voor het nieuwe jaar 2009 wel lood genoeg.

                              Kleine loodjes gebruik ik van sensas die stylloodjes.
                              Om de dobbers perfect uit te loden,de nr 12 13 14 ook makkelijk weer te verwijderen.
                              Mocht de dobber wat water opnemen en te diep staan ,loodje eraf en klaar.
                              GR GINUS

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎