Wat is jouw favoriete loodzetting voor 3-4 gr wagglers?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SjorsV
    Newbie
    • 09-08-2007
    • 40
    • Eindhoven

    Wat is jouw favoriete loodzetting voor 3-4 gr wagglers?

    Hi,

    Ik heb onlangs eens de moeite genomen om een handvol 3-4gr wagglers te tunen op een standaard loodzetting van 3 * nr8. Dus de dobber net zolang van looddraad voorzien totdat ie prima staat op 3 loodjes nr.8 + warteltje voor onderlijn + dobberconnector.

    Wat een uitvinding zeg.. Scheelt nodeloos tijdsverlies aan de waterkant en je kunt snel van waggler wisselen. Dat had ik al een jaar eerder moeten doen! Scheelt ontzettend in visplezier en tevens concentratie!

    Ik kwam op het idee n.a.v. een online videootje van Jan van Schendel en naar ik meen ook een reaktie in dit forum van Gerrit Bakker als ik me goed herinner.

    Uiteraard heb ik met die 3*nr.8 stilstaand water van max 1.5m diep op het oog, danwel wat haventjes in de winter.

    Nu lees ik ook een artikeltje van Ton Ruijs over de havenvisserij en die spreekt van 0.5gr in de vorm van 5 keer nr.6 , waarvan hij er 4 als bulk gebruikten 1 als val-loodje.

    Welke standaard uitlodingen gebruiken of adviseren jullie in dit soort gevallen (havens/stilstaande vijvers met 3-5gr wagglers) ?

    3*nr8 , 5*nr6 , anders ?

    gr.
    Sjors.
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Zoals Ton vist, vind ik het mooiste. Roha heeft me dat ook zo geleerd en dat bevalt me prima. Je kunt het valloodje vervangen door een nr8 + miniwarteltje. Met 3xnr8 heb je weinig bulk vind ik. Gewoon proberen.
    Carpe Diem

    Reageer

    • martinwinschoten
      ONVOORSTELBAAR
      • 17-02-2008
      • 798
      • Winschoten

      #3
      Waar zet je je bulk dan? Als het water ongeveer 1 meter diep is, op 50 cm van de haak?
      Team Bobs hengelsport Prinz Royal

      Team Attrafish Nederland

      Reageer

      • pecheur
        Newbie
        • 09-01-2006
        • 19
        • west vlaanderen

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door martinwinschoten
        Waar zet je je bulk dan? Als het water ongeveer 1 meter diep is, op 50 cm van de haak?
        Als je met een bulkje wil vissen,dan plaats je dat steeds onder de helft van de diepte,dit om verwarren te vermijden.Idem voor een valloodje:dit komt onder de helft van de afstand tussen bulk en haak.
        Op dergelijke ondiepe wateren,en met weinig lood op de lijn, is het echter gewoonlijk wel beter om uw loodjes gelijkmatig over de lijn te verdelen,
        .

        Reageer

        • martinwinschoten
          ONVOORSTELBAAR
          • 17-02-2008
          • 798
          • Winschoten

          #5
          UW??? Zeg maar jij!!! hahaha
          Team Bobs hengelsport Prinz Royal

          Team Attrafish Nederland

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎