Viskorf

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • woops
    Frequent aanwezig
    • 07-09-2006
    • 201
    • Begijnendijk

    Viskorf

    Hey forumgebruikers.

    Het nieuwe jaar komt eraan en ik overweeg om mij een Rive viskorf (als je dit nog zo mag noemen) aan te schaffen.
    Welke basisstaion raden jullie mij aan?
    Is de steunbaar om voor de kist te hangen handig, want dit lijkt mij een nuttige iets?

    Wat zijn jullie bevindingen met deze kisten? Welke accesoires zijn aanbevolen of musts?

    groetjes,

    Trouwens, prettige feesten allemaal
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    Wat is een Rive viskorf,of heb ik wat gemist ?
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • jan wever
      Banned
      • 19-09-2008
      • 258
      • Valthermond

      #3
      Een viskist wordt in belgie ,viskorf genoemd.

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        hahahaha jan joh als er 1 het nog moet weten.

        een zitkorf ,kanis,rieten zitmand,oftewel een viskist.

        trouwens wel kicken een rieten d36 rive station.

        die stations zijn fijn maar niet goedkoop,ik zou gerust eens kijken voor een 25mm station op marktplaats ofzo.

        gewoon eens kijken welk type jij handig vind je hebt ze met een halve of hele kist op het plateau of met een gescheiden systeem dan heb je 4 tuigenbakken onder in een schuifrail en daarboven een klapsysteem zohoog als je zakgeld het toelaat.

        frontbar/polesupport is gewoon superhandig.

        ook niet goedkoop maar ik weet zeker dat die dingen er ook gebruikt zijn zoek maar eens op rive bij b.v.marktplaats.


        succes

        Reageer

        • schepnetje
          hobby's vissen en vissen
          • 21-08-2007
          • 233
          • Musselkanaal

          #5
          heb zelf de rx carbon blauw bevalt prima moet ik zeggen

          Reageer

          • eitcbv
            Doe wat je goed dunkt!
            • 24-12-2005
            • 192
            • nabij Steenwijk

            #6
            Hallo wil hier nog iets opwerpen.... Ikzelf zit hier ook mee ook ik zal eens van spijs moeten veranderen.... wat betrreft een zitkist.... Omdat ik een beperking heb in de keuze want het liefste zou ik zo'n viseiland willen hebben maar ik kan dat simpelweg niet kwijt in mijn viskar en wil mijn viskar behouden maar een grotere past niet in mijn garage vandaar dat ik het moet doen met een hele grote visplato en een zitkist erop.....

            Welnu nu heb ik nog steeds een zitkist van denk ik zo'n 17 jaar oud eentje van Lodex: was poepie duur in die tijd was er nog maar net eentje met 3 laden en een brede rugleuning waar ik tot nu toe veel plezier aan heb gehad en mankeerde niets aan! Nu krijg ik te maken met speling in het onderste gedeelte en de bovenste gedeelte van de zitkist je kunt hem immers halverweg openmaken vanwege die bak die erin zit en als die gesloten is en je gaat zitten kun je hem een beetje heen en weer bewegen dat is alles maar ben bang dat hij het geen 2 jaartjes meer uithoud..... Ok dat was dat....

            Een nieuwe kist dus ik wil dus eentje hebben met een rugleuning ik kan gewoon niet zonder!!! Daarnaast wil ik er eentje zonder van die akelige gleuven in het midden en van die 2 bobbels snap niet dat er mensen zijn die die dingen willen kopen!!! Dan wordt je keuze dus wel beperkt..... Inmiddels heb ik gezien dat Arca dezelfde hebben als die Lodex die ik nog steeds heb zijn die dingen wel goed???

            Ik zie trouwens bij Rive dat er niet eentje is met een rugleuning want ik moet je zeggen dat het gewon echt super is of ie nou klein of groot is de spullen zijn altijd goed van Rive! Maarja ik wil gewoon eentje zonder die rare gleuf in het midden en eentje met een rugleuning ik heb zoiets nog niet gezien bij Rive.....

            Heeft iemand nog suggesties wat betreft mijn vraag?

            Alvast bedankt!!!
            Fishing is a way of life!!!

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              Je kan met het rive systeem kiezen met of zonder zo'n "rare"gleuf.
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                rugleuning is er gewoon los hoor voor de rive

                Reageer

                • Robin
                  Vaste stok & Feeder
                  • 26-11-2006
                  • 490
                  • Meerssen

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door eitcbv

                  Maarja ik wil gewoon eentje zonder die rare gleuf in het midden en eentje met een rugleuning ik heb zoiets nog niet gezien bij Rive.....
                  Hoi eitcbv, ik ben zelf eigenaar van een losse rivekist en een los plateau, om zelfde reden ivm viskar. wat is er dan volgens jou nadelig aan zo'n "rare" gleuf in het midden. Ik vind t' namelijk best een voordeel, gebruik het vaak om het einde van de feederhengel op te laten rusten tijdens het feederen,in het begin was het voor mij ook even wennen, maar zou niet meer terug willen op een gewone vlakke zitting.
                  Om even terug te komen op je vraag, Rive heeft ook mooie compacte kistjes op de markt oa de C30 makkelijk compact op te bergen in jouw geval denk ik prima voor op de viskar. kijk eens in de nieuwe Rive catalogus 2009 ( kan er nooit te lang in kijken want staan veel mooie kisten in

                  Aangepast door Robin; 26-12-2008, 17:43.
                  groetjes Robin

                  "De beste tijd moet nog komen"

                  Reageer

                  • jan wever
                    Banned
                    • 19-09-2008
                    • 258
                    • Valthermond

                    #10
                    Het is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur.Ik heb ook een los plateau met een kist.Ik heb er ook weleens aan gedacht om over te stappen naar een station,maar doe het toch maar niet.Het grootte voordeel van zo'n station is dat je hem zo er hebt staan aan de waterkant en hij neemt minder plaats in tijdens vervoer.Nadelen zijn dat je veel minder bewegingsvrijheid hebt dan met een groot los plateau.Ik kan ook tijdens het vissen dingen die ik nodig heb op het plateau leggen zonder dat het direkt in het water valt.Daarbij komt nog het gevoel dat ik altijd twijfel bij de duurzaamheid van zo'n station.Ik heb nu zo'n engelse a.s.i. viskist (worden niet meer gemaakt) en die is gewoon zo ongelovelijk sterk daar kan volgens mij wat duurzaamheid betreft nooit een station tegen aan.Ik heb hem al meer dan 15 jaar en het ziet er allemaal nog perfect uit.

                    Reageer

                    • cheffie
                      Beginners geluk
                      • 03-04-2008
                      • 664
                      • Noord Holland

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door woops
                      Hey forumgebruikers.

                      Het nieuwe jaar komt eraan en ik overweeg om mij een Rive viskorf (als je dit nog zo mag noemen) aan te schaffen.
                      Welke basisstaion raden jullie mij aan?
                      Is de steunbaar om voor de kist te hangen handig, want dit lijkt mij een nuttige iets?

                      Wat zijn jullie bevindingen met deze kisten? Welke accesoires zijn aanbevolen of musts?

                      groetjes,

                      Trouwens, prettige feesten allemaal
                      Ik ben een tevreden beruiker van Preston X-Box, best even het bekijken waard.

                      Reageer

                      • pvz
                        allround
                        • 01-11-2008
                        • 25
                        • Bellingwolde

                        #12
                        viskorf

                        Ik ben een blije bezitter van een RIVE station en wel de RX Techline een super station ben hier heel erg over te spreken niet echt goedkoop maar je bent wel in een keer klaar.Echter moet ik ook wel bekennen dat het ook zijn beperkingen heeft want als in aan een stijle walkant moet vissen dan heb ik altijd nog wel een plato nodig en die heb ik dan ook uiteraard van Rive.
                        Een frontbar is een must als je veel met de stok vist want je brengt veel meer rust in je aasaanbieding en is beter voor je lichaam(mijn ervaring dan) die krijgt ook rust denk maar bij zijwind ben je meestal aan het vechten met je stok voor een rustigere aasaanbieding.dus neem de tijd voor je wat aanschaft want het is niet erg goedkoop maar je krijgt wel waar voor je geld.
                        een vrije dag niet gevist is een vrije dag niet geleefd

                        Reageer

                        • jeroen2711
                          brasser van het jaar
                          • 28-10-2008
                          • 25
                          • Reuver

                          #13
                          Hoi Ik heb zelf een rive station,

                          Als extra`s heb ik er een front bar bij erg handig, een paar bakjes aan de zijkant die ove een van de poten kan worden gezet en een feedersteun.
                          Is idd wel prijzig maar wel goed spul. ben er zeer tevreden over.
                          Trouwens de space station van preston vind ik ook wel een mooie station. er zitten ook al wat extra`s bij.
                          het enige nadeel vindt ik is dat eg bij de meeste modellen geen grote opbergruimte is om bv een molen in te doen en je dus een extra tas moet meenemen.

                          Reageer

                          • lolo
                            Geniet maar niet met mate
                            • 01-05-2003
                            • 3873
                            • Weesp

                            #14
                            Wat ik toevallig gisteren gezien heb van Preston (ook nog bij de nieuwe serie ) dat je de laden moet borgen met een pinnetje .
                            Dat vind ik toch zo ##%@^@&@@ systeem
                            Die oude serie had het ook en ja hoor vergat ik het lag het losse spul weer over straat
                            Voor de rest top spul hoor preston is goed bezig.
                            Maar nu ik al een paar jaar Rive heb ........zal niks anders meer willen
                            Groetjes
                            Johnny

                            Match
                            Feeder
                            Stok

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎