Brasem met boilies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sven
    Met enige kennis...
    • 17-10-2003
    • 396
    • Venlo

    Brasem met boilies

    Hallo vissers,

    Laatst sprak ik een karpervisser die als bij-vangst bijna 30 brasems had in een nachtje karperen. Hij viste met wat kleinere boilies op de haak/hair (of zoiets).
    Het waren allemaal echte joekels(+/- 60 cm),op de foto tenminste.
    Ik dacht meteen,dat wil ik ook wel es proberen!
    Mijn vraag is dan ook; -heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?
    -kan dat met de feeder?
    -eventuele lijn/korf/haak-montage

    groeten sven
    groeten sven
  • Slafes
    Sportvisser
    • 31-01-2003
    • 844
    • Leuven

    #2
    Dat kan zeker als de brasem het wilt,... Je kan evengoed dikke brasems pakken op een haak vol mais gezet...

    Je kan evengoed met de vaste stok op deze kanjers gaan door ze iets groter aas aan te bieden, zoals deegbollen bvb, of de kleinere brasems door zalmeitjes te gebruiken ook niet aan je haak te hebben!
    http://www.wandelendetakken.be

    Reageer

    • Janneman

      #3
      Let op: deze karpervisser heeft 's nachts gevist. Misschien wel de hele nacht. Bovendien bijten de joekels van brasems 's nachts beter dan overdag. Zelfs veel beter.

      De kleine vissen zijn helemaal niet actief 's nachts en daar profiteren de grote vissen van.
      Dat heb ik ondervonden tijdens een nachtviswedstrijd met de stok. Toen ving ik uitsluitend grote brasems.

      Echter, ik heb geen ervaring met elk vorm dan ook van karpervisserij met boilies.
      Grtz Janneman

      Reageer

      • Deputy
        Sportvisser
        • 04-02-2002
        • 606
        • Lille

        #4
        Sven,

        goed dat je leergierig bent.... :?
        MAAR :~
        teveel is trop en trop is teveel.
        Eerst gaan, dan pas lopen.... %)

        Zonder te proberen preken, maar ik vrees dat je alles ineens wilt proberen en op de lange duur zie je't bos niet mer door al die bomen.
        Tracht eerst één bepaalde manier van techniek onder de knioe te krijgen en schakel dan pas over.

        Als je zo blijft doorgaan weet je op de lange duur niet meer met wat, hoe, wanner waarom, hoeveel.. en ga zo maar door...

        Ik wil je eigenlijke een beetje afremmen, zodat jij jezelf niet voorbij loopt
        groetjes van Deputy Dog

        ---------------------------
        http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
        http://www.marcelvandeneynde.be

        Reageer

        • sven
          Met enige kennis...
          • 17-10-2003
          • 396
          • Venlo

          #5
          Heb je wel gelijk in deputy.
          Mijn enthousiasme gaat soms misschien wat ver.Als ik iets interessants lees of hoor,wil ik er inderdaad het liefst meteen het fijne van weten(wat niet altijd resulteerd in uitproberen ofzo).
          Mijn aandacht en voorkeur gaat voorlopig echter naar het feeder-vissen.En voornamelijk op stromend water,omdat ik daartoe te meeste mogelijkheden heb hier in de buurt.
          Leergierig ben ik natuurlijk omdat alles redelijk nieuw is voor mij,en niet graag al te lang achter de feiten aanloop.
          Maar...ik ben niet vies van zo nu en dan eens experimenteren aan de waterkant met een andere vistechniek, gewoon omdat ik het leuk vind!
          Ik ben (nog) geen lid van een vereniging,en heb de kennis die ik nu heb allemaal van internet en uit de winkel.(het meeste van dit forum)
          Heb geen verkeerd beeld van mij,ik ben beslist niet impulsief,maar soms iets proberen kan mijns inziens geen kwaad.
          p.s. ook uw website heeft mij al een stuk verder geholpen,alvast bedankt voor de info!
          groeten sven
          groeten sven

          Reageer

          • jos
            Frequent aanwezig
            • 23-08-2003
            • 123

            #6
            je kunt met bollie's kleine wel te verstaan op karpers, zeelt en brasem vissen of dit nou s nachts is of overdag, maar let wel de kleinere brasems pakken dit niet gauw en de grote wel, alleen ja ze zijn wat schuwer die grote jongens dus het kan best een tijdje duren eervoor je er een hebt.

            Reageer

            • Deputy
              Sportvisser
              • 04-02-2002
              • 606
              • Lille

              #7
              Sven,

              ik wil je enthousiasme niet afremmen... in tegendeel...
              door teveel verschillende zaken doorelkaar te gebruiken weet je op de lange duur niet meer hoe alles ging.
              Als ik iets nieuws probeer, doe ik er makkelijk een jaartje over eer het op punt staat. een aantal wedstrijden op verschillende wateren, enz...
              Door teveel verschillende zaken tegelijk toe te passen weet je echt niet meer waar het uiteindelijk begon en zou je enthousiasme een serieuze deuk kunnen krijgen
              groetjes van Deputy Dog

              ---------------------------
              http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
              http://www.marcelvandeneynde.be

              Reageer

              • sven
                Met enige kennis...
                • 17-10-2003
                • 396
                • Venlo

                #8
                Hallo Deputy,

                Ik heb me aangemeld bij een vereniging,en ga komend seizoen met hopelijk wat hulp van de mensen daar,mij verder verdiepen in de manier van feederen op de verschillende types water.De afgelopen tijd merk ik dat ik inderdaad mijn techniek moet verbeteren,wil ik vooruitgang boeken.De medewerking op dit forum heeft mij al een andere kijk gegeven op
                het feederen.
                Maar ergens moet er toch een begin gemaakt worden,en als beginner moet je er achter zien te komen waar je eigenlijk mee wil beginnen.Als ik 9 maanden geleden mijn eerste hengel niet had gekocht,was ik hier waarschijnlijk nooit terecht gekomen.Op het moment dat je merkt dat je achter de feiten aanloopt ga je opzoek naar oplossingen, en sta je open voor wat mensen met meer ervaring je vertellen.
                Mijn enthousiasme neemt alleen maar toe,mede door de informatie van mensen zoals U,en de mensen die mij zo hartelijk ontvangen hebben hier.

                groet sven
                groeten sven

                Reageer

                • Frederik
                  Specimen Hunter
                  • 05-01-2005
                  • 1734

                  #9

                  Denk dat het de bedoeling is van dit Forum Sven, leren van elkaar en zoveel mogelijk info op te doen van elke discipline van de hengelsport.
                  Tot voor 2 maanden had ik nog niet met de feeder gevist en kijk nu, elke week ga ik minstens één keer trainen met de feeder om het onder de knie te krijgen omdat ik het een leuke visserij vind.
                  Heb ik ook geleerd van de vrienden hier op het forum.
                  En het zijn stuk voor stuk toffe kerels op enkele na die verwijderd zijn van het forum.
                  Maar het is zoals Deputy zegt eerst leren gaan en dan pas lopen anders val je op je kinnebakkes en dat doet pijn wil je niet weten joch.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎