vorst

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • he11je24
    tot de laatste minuut
    • 16-10-2005
    • 302
    • Zwartemeer

    vorst

    Ik weet niet wat de overige vissers allemaal doen tijdens een vorstperiode waarin de kanalen zijn dichtgevroren.
    Ikzelf heb nieuwe tuigen gemaakt hengel gepoetst en al mijn voer en madenbakken een grondige schoonmaakbeurt gegeven,en het forum doorgespit op info om volgend jaar nog beter voor de dag te komen.En nu maar hopen dat we weer snel van onze nieuwe vispas gebruik kunnen maken.

    een ieder een gezond en visrijk 2009
    veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is
  • Viskerluu
    Banned
    • 07-08-2008
    • 278
    • Groningen

    #2
    Ik sla gaten in het ijs en ik vis lekker door. Kwestie van goed kleden en gebrek aan andere hobby's

    Reageer

    • he11je24
      tot de laatste minuut
      • 16-10-2005
      • 302
      • Zwartemeer

      #3
      krijg ik ruzie met plaatselijke fanatieke schaatsers
      veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

      Reageer

      • schepnetje
        hobby's vissen en vissen
        • 21-08-2007
        • 233
        • Musselkanaal

        #4
        warm water opzoeken ook een optie
        vaak bij fabrieken en zo

        Reageer

        • Robin
          Vaste stok & Feeder
          • 26-11-2006
          • 490
          • Meerssen

          #5
          Ik heb even winterstop, kou of vorst doet me niks hier kun je je op kleden zoals viskerkluu al aangaf. Zowiezo heb ik de pech dat er in de winter bij ons in de buurt weinig te vissen valt, jammer
          Tijd genoeg om me voor te bereiden op komend seizoen, materiaal krijgt in deze tijd een grote schoonmaakbeurt en tuigen worden gemaakt etc. en niet te vergeten, de vispas weer op te halen bij de hsv.

          Ik heb iets opgevangen dat er in 2009 een pasje bij de vispas zit met een telefoonnummer erop vermeld van een of ander meldpunt?
          groetjes Robin

          "De beste tijd moet nog komen"

          Reageer

          • Viskerluu
            Banned
            • 07-08-2008
            • 278
            • Groningen

            #6
            Een telefoonnummer van een of ander meldpunt? Anonieme kliklijnen, meldpunten... dit land begint steeds meer kenmerken te vertonen van een beweging uit de jaren 40 van de vorige eeuw...


            Warm water is inderdaad een oplossing. Probleem is echter dat bedrijven steeds minder mogen lozen op het water en dat dit soort plekken tegenwoordig tot een zeldzaamheid behoren. En de plekken waar nog warm water is, zijn tegenwoordig goed afgesloten d.m.v. hekken tegen inbraak.

            Reageer

            • jan wever
              Banned
              • 19-09-2008
              • 258
              • Valthermond

              #7
              zo'n vorstperiode blijft altijd weer een leuke tijd om het materiaal weer tip top in orde temaken voor het nieuwe seizoen.

              Reageer

              • The Frisian Viking
                NHSF Erelid
                • 27-06-2006
                • 5439
                • Feânwalden

                #8
                Maar er zijn nog plaatsen waar het niet dicht is hoor.
                Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                ik knibbelje foar gjin ien

                The Frisian Viking

                Reageer

                • danny69
                  Feedervisser
                  • 16-03-2005
                  • 227
                  • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

                  #9
                  Lekker vanaf het strand gaan vissen op wijting en gul! Mooie vulling van de periode dat er op het zoete water toch niet veel te vangen is.

                  Grtz. Danny
                  Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

                  Reageer

                  • Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

                    #10
                    Viskerluu voel je nattigheid?
                    Als er al een meldpunt bijgeleverd wordt doet de HSV of de federatie dat.
                    En als er een meldpunt op staat is dat een meldpunt voor stroperij daar is niets mis mee.

                    Waar ik GROTE bezwaren tegen heb is de vergelijking met de jaren 40, dat zegt veel over de schrijver van dergelijke berichten en ik vind dat ver buiten het boekje gaan.

                    Ik kan er een melding van maken maar dat zit niet in mij ik doe het gewoon zo.
                    Vissen is een hobby geen religie!

                    Reageer

                    • Jan Broess
                      Specimen Hunter
                      • 21-09-2003
                      • 1131
                      • Nieuwegein

                      #11
                      Ik las ook een winterstop in zolang het vriest. Je vangt toch niks, daarnaast krijg je bevroren handjes en voetjes....
                      Dus besteed ik mijn vrije tijd voorlopig aan tuigen en onderlijnen maken. Als het nog langer door blijft vriezen, maak ik mijn vaste hengel ook schoon
                      Greetz,
                      Jan Broess

                      www.devaartposcar.nl

                      Reageer

                      • Pieter Stam
                        Tinca Tinca
                        • 11-10-2002
                        • 2882
                        • NL

                        #12
                        Winterstop van oktober t/m februari.

                        Het enige wat ik in die tijd nog regelmatig aan vissen doe is op zaterdagochtend gezellig met een vismaat een rondje snoeken. Maar dat zit er voorlopig ook even niet in met een laag ijs op het water. Verder vermaak ik me uitstekend in het winterseizoen. Er is meer dan vissen alleeen

                        MVG, Pieter

                        Reageer

                        • antoinette
                          Specimen Hunter
                          • 13-11-2005
                          • 1926
                          • oudenhoorn

                          #13
                          Tuigen maken gaat nu echt niet lukken, mijn o-zo-ideale uitloodbuis is bevroren


                          Ijsvissen heb ik de spullen niet voor dus richt ik me op mijn andere hobby beeldhouwen.

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #14
                            Vandaag in de stad een paar vissers met een hengel en een steen aan een stuk touw.
                            Plons een gat in het ijs nog een plons een tweede wak in het ijs.
                            Mijn vermoeden was juist 1 plaats om te vissen de tweede plek om de gevangen vis direct terug te zetten.
                            Meten en een muntje in het juiste vakje.
                            Mijne heren zo is het vrije vissen een pluim waard.

                            Prettige jaarwisseling en nog vele jaren welkom in de hoofdstad van Friesland.
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • The Frisian Viking
                              NHSF Erelid
                              • 27-06-2006
                              • 5439
                              • Feânwalden

                              #15
                              Jij vangt misschien niet als topvisser van die belachelijk dure wedstrijden, maar wij als klapstoelvissers wel hoor ik vind het een van de mooiste tijden om te vissen, afgelopen zaterdag 4 uurtjes meer als 10 kg voorns en dat noem jij er word toch niets gevangen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
                              Ik las ook een winterstop in zolang het vriest. Je vangt toch niks, daarnaast krijg je bevroren handjes en voetjes....
                              Dus besteed ik mijn vrije tijd voorlopig aan tuigen en onderlijnen maken. Als het nog langer door blijft vriezen, maak ik mijn vaste hengel ook schoon
                              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                              ik knibbelje foar gjin ien

                              The Frisian Viking

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎