Molen voor grote afstand

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jurgen v.d. S
    Nishikigoi
    • 01-08-2008
    • 203
    • Nieuwegein

    Molen voor grote afstand

    Goedenavond,
    Ben op zoek naar een molen welke ik op mijn Preston Dutchmaster wil bevestigen waar ik ongeveer de 100m mee kan halen en welke een hoge inhaalsnelheid heeft. Voorts moet de gevlochten lijn ( Whiplash Pro en Cristal) kruislings opgedraaid worden. Wie heeft er suggesties voor mij.Vis nu met de Shimano Seido RA maar het moet beter kunnen
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

    #2
    Hoi Jurgen ,
    Ik weet niet wat je buget is ?
    Maar ik ben voor molens zeker een shimano fan , kijk eens op hun site www.shimano.nl
    Veel van de molens zijn ook zoutwaterbestedig .
    Suc6
    Groetjes
    Johnny

    Match
    Feeder
    Stok

    Reageer

    • lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

      #3
      Hier even de link over afstand molens en info


      Gr
      Groetjes
      Johnny

      Match
      Feeder
      Stok

      Reageer

      • Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

        #4
        Ik vis zelf ook met de Dutch Master (Lolo is mijn getuige) en daar heb ik een Osiris 5000 van Ultimate op zitten. Lijkt wat lomp en groot, maar ik vind het een prima combinatie.
        (http://www.ultimate-match.eu/Product...iris_5000.html)
        groet,
        Eduard

        Reageer

        • Austin
          Banned
          • 05-12-2008
          • 208
          • veendam

          #5
          diawa evo carp [emcast] wil ook wel ..Ik heb er onder andere twee van deze. Boven de 100 meter met sufix [8] no worries!
          Elke draai van handel is 1 mtr binnen..........Zijn ook niet zo duur minder dan 80eruos in de winkels geloof ik...Maar ja kijk op duits E BAY, als je wacht en goed uit kijkt zou je een BARGIN kunnen vinden.Ik wel heel vaak.........

          mvg

          andy

          Ook heb ik twee van deze..... Cormoran UK CARP Big Ben 10Pi ook heel goed meen ik, weet alleen niet wat er per draai binnen komt ..Snell zijn ze wel!
          Volgens mij heten ze nu BIG BOSS .......
          Aangepast door Austin; 14-01-2009, 10:27.

          Reageer

          • Jurgen v.d. S
            Nishikigoi
            • 01-08-2008
            • 203
            • Nieuwegein

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door lolo
            Dat zijn inderdaad mooie molens. Vis mijn leven lang al met Shimano molens en wilde eigenlijk niet overstappen op een ander merk Bedankt voor de info. Ga nu eens rustig kijken waar ik ze kan kopen voor een redelijke prijs

            Reageer

            • Jurgen v.d. S
              Nishikigoi
              • 01-08-2008
              • 203
              • Nieuwegein

              #7
              Ultegra XSB / XSA

              Even wezen googlen maar denk dat ik ga kijken voor de Shimano Ultegra XSB of de XSA. Verschil is oa de prijs en het gewicht XSA is 730 gr en de XSB is 570 gr ook zit er ongeveer 80 euries prijsverschil in. Heb ook gekeken naar de Shimano Aero Technium XS-B maar deze begint met 600 euries
              Wie kan mijn vrouw wijs maken dat deze molen eventueel zijn geld waard is als dat zo mocht zijn ?? ik niet

              Reageer

              • Bruins
                vang ook wel eens wat
                • 04-02-2008
                • 174
                • Hoogezand

                #8
                Heb zelf 3 van die preston feeders(130 gram) waarvan 2 net voorzien van de nieuwe Shimano Ultegra 4500 XSB. Vind het een mooie combi en voelt goed in balans. Mooie en degelijke molen voor een betaalbare prijs . Moet er eerlijk gezegd alleen nog mee vissen maar twijvel er niet aan dat ze goed zijn voor de lange afstanden!! (had ze anders natuurlijk ook niet gekocht).

                Reageer

                • Jurgen v.d. S
                  Nishikigoi
                  • 01-08-2008
                  • 203
                  • Nieuwegein

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bruins
                  Heb zelf 3 van die preston feeders(130 gram) waarvan 2 net voorzien van de nieuwe Shimano Ultegra 4500 XSB. Vind het een mooie combi en voelt goed in balans. Mooie en degelijke molen voor een betaalbare prijs . Moet er eerlijk gezegd alleen nog mee vissen maar twijvel er niet aan dat ze goed zijn voor de lange afstanden!! (had ze anders natuurlijk ook niet gekocht).
                  moest je het weekend niet toevallig vissen om ervaring met de molens op te doen

                  Reageer

                  • RoyvH
                    Met enige kennis...
                    • 20-07-2007
                    • 337
                    • Deurne

                    #10
                    de 4500 xsb is een mooie molen alleen jammer dat door de ratio die er toegepast word ik het idee heb dat de molen een redelijk zwaar werkende molen is

                    de super ultegra 10000 xsa is daarentegen wel een molen die iets groter is van formaat maar deze molen is in mijn ogen iets makkelijker met afwikkelen van lijn en iets snellen en soepeler met het inhalen

                    ik vis zelf met beide molens en kan dus ook uit eigen ervaring spreken

                    alsik boven de 45 meter ga pak ik meestal mn super ultegra blijf ik hieronder dan gaat de 4500 xsb uit de tas ....

                    beide wel superieur in kwaliteit alleen even de lijn clip aanpassen <deze snijdt de lijn nog al eens graag door>

                    hoop dat je er iets aan hebt mvg
                    koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

                    Reageer

                    • Bruins
                      vang ook wel eens wat
                      • 04-02-2008
                      • 174
                      • Hoogezand

                      #11
                      Vind zelf de molen aardig ligt draaien in vergelijking met de grotere Banax molen die ik eerst gebruikte maar 't is maar net wat je zelf gewend bent natuurlijk. Vind hem qua gewicht beter bij de hengel passen dan zijn grotere broer. Maar is allemaal persoonlijke voorkeur en moet je zelf even bekijken. Shimano vind ik wel altijd kwaliteit!
                      Lijnclip hebben ze bij Shimano aangepast maar kun je altijd even controleren door met wattenstaafje erbij langs te gaan, als er niet blijft haken is het goed.

                      Reageer

                      • danny69
                        Feedervisser
                        • 16-03-2005
                        • 227
                        • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

                        #12
                        Roy,
                        Je hebt het over het aanpassen vande lijnklip. Op wat voor manier? Ik heb nl. ook het probleem met een scherpe lijnklip. Heb ook al geprobeerd met powergum rond m'n spoel om de lijn te stoppen. Dat vind ik toch niet alles.

                        Grtz. Danny
                        Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

                        Reageer

                        • jan wever
                          Banned
                          • 19-09-2008
                          • 258
                          • Valthermond

                          #13
                          Bij de 4500 xsb is de lijnclip zelf niet het probleem,want dit is een ronde aluminium lijnclip.De ruimte achter die clip is niet mooi glad afgewerkt.Ik heb kleine stukjes uit een oude fietsbinnenband geknipt,en daar maak je dan een heel klei gaatje in en trek je over de lijnclip heen .Dan is het probleem opgelost en bovendien blijft een dunne dyneema lijn ook beter achter de clip zitten omdat de ruimte achter de clip dan iets kleiner wordt.Ik heb dit uit geprobeerd en het werkt perfect.

                          Reageer

                          • jan wever
                            Banned
                            • 19-09-2008
                            • 258
                            • Valthermond

                            #14
                            Het zijn gewoon goede molens.Er staan trouwens nog 2 van deze molens bij schepnet vraag en aanbod te koop.Het is dat ik er al twee heb.

                            Reageer

                            • danny69
                              Feedervisser
                              • 16-03-2005
                              • 227
                              • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

                              #15
                              Jan,
                              Okee, bedankt Ga dat vanavond direct eens bekijken! Ik vind dat lijnklipverhaal toch wel ziekig hoor! Zeker voor zo'n gerenomeerd merk al Shimano.... Ik had om die reden bijna m'n XTB5500's verkocht en omgeruild voor Stradics of liever nog Twinpowers. Maar ja, die grootste maat is direc weer zo zwaar. Het voordeel van de XSB en de XTB is dat het voor hun formaat relatief lichte molens zijn. Wat al eerder gezegd is: Goede balans.

                              Grtz. Danny
                              Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎