nieuwe vaste rubriek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    nieuwe vaste rubriek

    Ik had Bas er al over gemaild maar ik heb dus een aantal ideeën, 1 daarvan is een vast forumonderdeel voor tips&trics want telkens komen de vaste vragen terug als nieuwe leden zich aanmelden. Het is dan uiteraard niet de bedoeling dat men oeverloos gaat discussiëren over de tip of tric die men heeft gepost want dan is het nog steeds niet overzichtelijk, dat discussiëren kan men dan gewoon een eige topic voor openen, dus graag jullie mening en ideeën daar omtrent.
    34
    ja, maar dan wel in een eigen forumonderdeel
    52,94%
    18
    ja maar dan gelijk bij het witvisforumonderdeel
    17,65%
    6
    nee dat is alleen maar onzinnig
    2,94%
    1
    nee ik zie er het nut niet van in
    26,47%
    9

    The poll is expired.

  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Leuk idee maar de vragen sluit je daar niet mee uit.
    Het blijkt dat het zoeken niet tot nauwelijks wordt gebruikt en niet alleen hier maar overal.
    Het indeling in rubrieken lijkt een oplossing maar zal dat niet zijn.

    Een apart forumonderdeel is daarvoor wel het best als men het toch wil gaan proberen.

    ALLEEN!! wie spit alle topics door om het in die rubriek te plaatsen????
    Anders heeft het nog niet het doel wat jij wilt bereiken.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • † Frederik de Belder
      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
      • 13-01-2003
      • 5730
      • Niel (België)

      #3
      Leuk idee Antoinette, het proberen waard.
      Groetjes Freddy

      ********************************
      * Teamlid "Dierenvriend" België *
      ********************************
      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

      http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

      http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        maar dan gelijk in het witvisforum, maar dit is toch een witvisforum? Voor roofvis, zeevis of karper moet je echt ergens anders zijn.
        Carpe Diem

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #5
          Hmmmm... ik sluit me aan bij Douwe, leuk idee, maarrrrrr....

          Ik heb persoonlijk een aantal bezwaren;
          Persoonlijk vind ik dat het forum er juist is om vragen te stellen, ook al zijn ze honderd keer gesteld. Als tegenargument scherm ik nu met de opvatting die standaard uit de kast komt als een van de moderatoren in een discussie ingrijpt of een discussie sluit: Het forum is er toch om te discusseren? Welnu? Het forum is er toch om vragen te stellen?

          Waarom ergeren we ons aan steeds dezeldfde vragen? Zijn wij zo goed dan? Wij zijn allemaal ooit hier gekomen vanwege de vragen die we hadden. Sommige vragen kregen we beantwoord door te 'struinen' op het forum, anderen hebben we gesteld. Maar als je net op het forum komt, net jezelf een account hebt aangemaakt etc. ken je alle functies, zoals een 'zoekfunctie', nog niet... dus stel je gewoon je vraag. Zoals Douwe ook aangaf: dat zal zo blijven, want als je net op het forum komt weet je ook de weg naar het forum 'Tips&Trics' niet (buiten de enkele superintelligenten onder ons). Bovendien wordt de topic Tips&Trics ook alsmaar groter en dan heb je weer de zoekfunctie nodig, die je dus nog niet weet te gebruiken omdat je net nieuw bent...

          Veel liever zou ik zien dat er wat begrip getoond werd en i.p.v. je te ergeren zelf even behulpzaam te zijn door de zoekfunctie te gebruiken en een linkje te geven naar de antwoorden. Daarna even een pb'tje o.i.d. naar de moderator die eventueel 'gepaste actie' onderneemt en het forum weer schoonmaakt. Simpel toch?
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

            #6
            Het is niet ontstaan uit ergernis want ik erger me totaal niet aan telkens dezelfde vragen, veel eerder erger ik me aan de geijkte discussies over bepaalde winkels (Raven bijvoorbeeld) maar dat terzijde.
            Als je zo'n tips&trics onderdeel zou doen zou je hem bij iedere visdiscipline een sticky van kunnen maken dan is er al veel minder gezoek want het staat boven aan de pagina in de juiste rubriek. Als ik kijk naar mijn eigen forum (wat niks met de hengelsport van doen heeft maar wel veel info op staat) dan zie ik toch wel dat een aantal vaste rubrieken een boel vragen weghaalt zelfs de grootste computerleek weet er aardig de weg omdat het duidelijk herkenbaar is gemaakt wat dan weer veel blije gezichten geeft omdat ze er heel veel van opsteken. Dus dat is mijn motivatie voor zo'n tips&trics ondredeel.

            Reageer

            • cesar
              IkVisDusIkBen
              • 28-12-2007
              • 59
              • Zoeterwoude

              #7
              Ik vind het een prima idee, alleen zou ik het niet tips&trics noemen maar de de gebruikelijke benaming geven, nl een FAQ.
              Aan de vragen zou je bepaalde discussies kunnen linken.
              Bv welke lijn kan ik gebruiken bij het Matchvissen ? Deze vraag is te linken naar http://www.visserslatijn.nl/forum/sh...ht=matchdobber.
              Is misschien wel wat werk maar ook de forumleden zouden voorstellen moeten kunnen doen om een bepaalde discussie in een FAQ op te nemen.
              Het gevaar is natuurlijk wel dat een antwoord snel kan verouderen door nieuwe inzichten en materialen.

              Groet,

              Cesar

              Reageer

              • T3RR0R
                Dacht dat ik beet had
                • 15-09-2007
                • 980
                • Heerlen

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                Veel liever zou ik zien dat er wat begrip getoond werd en i.p.v. je te ergeren zelf even behulpzaam te zijn door de zoekfunctie te gebruiken en een linkje te geven naar de antwoorden. Daarna even een pb'tje o.i.d. naar de moderator die eventueel 'gepaste actie' onderneemt en het forum weer schoonmaakt. Simpel toch?
                Ben het ook met de heren eens,
                Als je tijd hebt, gewoon netjes antwoord geven, ook al is het een eerdr gestelde vraag.
                Het is inderdaad zo, dat je met de tijd andere inzichten krijgt in bepaalde zaken.
                Dus voor mij hoeft het niet zo, een apart forum voor nieuwe leden met vragen.

                groet,

                Marco
                Lid Team Sensas Punt NL
                marco@breamteam.nl
                http://www.teamsensas.nl/

                Reageer

                • ironny
                  Moderator
                  • 04-04-2006
                  • 1377
                  • Hamont

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door T3RR0R
                  Ben het ook met de heren eens,
                  Als je tijd hebt, gewoon netjes antwoord geven, ook al is het een eerdr gestelde vraag.
                  Het is inderdaad zo, dat je met de tijd andere inzichten krijgt in bepaalde zaken.
                  Dus voor mij hoeft het niet zo, een apart forum voor nieuwe leden met vragen.

                  groet,

                  Marco
                  Ik sluit me volledig aan bij Marco en Eduard.
                  Ik wil daar nog aan toevoegen, datgene wat ik al een aantal keren heb gezegd en heel graag blijf herhalen. Veel mensen komen hier voor de dialoog. voor het zoeken van contact, het discussieren en het uitwisselen van ervaringen.
                  wellicht is 90% of meer van alle vragen die nu worden gesteld al eens behandeld. Maar toch worden ze gesteld. Maar toch word er gezocht naar een antwoord en het liefst van een visser of visvrouw waar je tegenop kijkt en waar je weer vertrouwen uithaalt.

                  In mijn ogen zou je het forum juist levendiger moeten maken door elk jaar opnieuw te archiveren en topics waar al langer dan een x periode niet meer is gereageerd sluiten.
                  dan rest nog de mogelijkheid tot het zoeken wat je zeker moet blijven doen om kennis te vergaren en om je vraag te stellen.

                  er zullen toch altijd wel wat ergernisjes blijven, maar je moet je juist amuseren op zo'n forum en bij ergernissen gewoon niet antwoorden. dat doet dan iemand anders wel.
                  zonde van je energie
                  Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                  Reageer

                  • 4x14
                    Banned
                    • 10-12-2006
                    • 849
                    • Brielle

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ironny
                    In mijn ogen zou je het forum juist levendiger moeten maken door elk jaar opnieuw te archiveren en topics waar al langer dan een x periode niet meer is gereageerd sluiten.
                    Daar zit ook wat in, als ik nu een topic start over hoe ik m'n voer moet klaarmaken dan zijn er 3 posts zinnig en de rest word onzinnig omdat er gewoon niet heel veel manieren zijn om het klaar te maken. Maar ze blijven wel een maand lang in datzelfde topic auwehoeren om het zo maar te zeggen en dat is gewoon omdat er teveel hetzelfde wordt gevraagd en te weinig nieuws.

                    Reageer

                    • tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

                      #11
                      Hallo

                      als je nergens over mag vragen en praten waar is het forum dan voor

                      ik bedoel zet een link naar Tuurke en klaar

                      maar als ik naar me zelf kijk dan leer je het meest van al die verschillende meningen

                      al moet je het dan zelf wel uit testen voor je er vertrouwen in hebt
                      gr Gerard

                      Reageer

                      • janb
                        jan b
                        • 21-11-2005
                        • 1982
                        • 't Nieuweland

                        #12
                        Het forum is best wel leuk zo als het nu is ,veranderen wil niet zeggen dat het dan in eens beter word,maar,,, het zou wel kunnen ,als er in het verre verleden nou eens geen mensen waren geweest die eens naast de gebaande wegen hadden gelopen , dan denk ik dat we nu nog steeds met de bene wagen hadden gemoeten ,Leonardo da vinci had met zijn ideen ook niet in eens de wereld aan zijn voeten liggen Mijn argument voor het idee van Antoinette is dan ook ,waarom zou je het niet eens proberen ,wat heb je te verliezen ,niets toch.
                        Groeten van Jan de visser

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎