Casters met een smaakje?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fisherman Eric
    Frequent aanwezig
    • 25-08-2003
    • 187
    • amersfoort

    Casters met een smaakje?

    Hallo chefkokvissers,

    Enkelle dagen geleden las ik ergens op het formum dat er iemand was die met zoute casters viste (had ik nog nooit van gehoord). Even later dacht ik, mischien is dat niet eens zo gek. Je zou de casters natuurlijk ook zoet kunnen maken, of met een een of ander goedje elke willekeurige smaak mee kunnen geven. Nu weet ik dat de meeste vissers aardig kokkerellen met voersamenstellingen, maar zijn er ook vissers die de casters een smaakje geven?

    Wie o wie weet hier wat meer over te vertellen? Of ben ik gek en is er gewoon niemand die zoiets met z'n casters doet!

    Groetjes, Eric
    Groeten, Eric.
  • pastoor
    ...
    • 02-02-2003
    • 1112
    • Drongelen

    #2
    Net zo goed als met maden kun je casters ook smaakje geven.

    Het resultaat moet je terplekke ondervinden.

    Soms werkt het goed.

    Reageer

    • Fisherman Eric
      Frequent aanwezig
      • 25-08-2003
      • 187
      • amersfoort

      #3
      Hoi jos,

      Wat doe er zoal door heen dan, en los je dat dan bv op in het water waar je je casters in bewaard?

      P.s. snel gereageerd vandaag
      Groeten, Eric.

      Reageer

      • rudy vis
        sportvisser
        • 01-02-2003
        • 656
        • merelbeke

        #4
        hallo eric als ik mijn casters verves van water doe ik er steeds een koffielepel zoetstof bij. vb exotic vde groeten

        Reageer

        • Fisherman Eric
          Frequent aanwezig
          • 25-08-2003
          • 187
          • amersfoort

          #5
          Hoi Rudy,

          vb exotic vde? WAT IS DAT????

          Groeten, Eric.

          Reageer

          • Janneman

            #6
            Rudy bedoelt hiermee; neem bijvoorbeeld Exotic van Marcel van de Eynde. Je kunt het kopen in een zak 250 gram.


            [Gewijzigd door Janneman op 11-12-03 at 06:04 PM]

            Reageer

            • pastoor
              ...
              • 02-02-2003
              • 1112
              • Drongelen

              #7
              er zijn honderden mogelijkheden
              ook gewoon leber op de casters kan goed zijn
              zo als ik al aan gaf terplekke zie je wat het beste is

              Reageer

              • rudy vis
                sportvisser
                • 01-02-2003
                • 656
                • merelbeke

                #8
                inderdaad eric dat bedoelde ik,maar je hebt verschillende mogelijkheden.maar je hebt zoveel andere zaken.heb wel ondervonden als de vis op je stek zit dat een goede verse caster even goed is.je maakt best maar een deel casters zoet voor je haakaas en voeren met gewoon verse casters.daarna probeer je beurtelings beiden uit en weet je wat ze die dag het liefst hebben. groeten

                Reageer

                • Theo van Berner

                  #9
                  Een caster neemt van zichzelf nauwelijks stoffen op door de aard van de pop. Wanneer de caster uit het water komt zit het laatste beetje poreusheid al gevuld met water. Zout voeg je voornamelijk toe ter conservering. Wanneer je besluit toch een smaak mee te geven aan de caster, zal je voordat ze op water worden gezet een behandeling moeten uitvoeren, of met het 1e water de smaakstof meegeven. Wanneer je kant en klaar casters uit de zaak haalt, hebben die al op water gestaan. Het beste maak je de casters dus zelf.
                  Aan de waterkant je caster besmeren met bijvoorbeeld lever(leber) kan, vermits je de haak boven het water naar je visplek brengt. Gooi je die voor je in het water om hem vervolgens door het insteken naar je plek te slepen, dan verlies je alle stof voordat die ook maar in de buurt van je voerplek komt.
                  Beter is het om je maden een smaak mee te geven alvorens ze vercasteren. Doe je die caster aan de haak en knijp je hem voorzichtig een beetje uit, dan heb je het echte gewenste effect. Doe dat maar bij een deel(tje) van je casters. als je verkeerd gokt qua smaak of geur, dan ben je aan de waterkant de klos.

                  Reageer

                  • minimus
                    Specimen Hunter
                    • 19-03-2003
                    • 1203
                    • Tilburg

                    #10
                    Over het aanbrengen van additieven ter plekke op je aas zijn de meningen sterk verdeelt. Zelf zie ik daar het nut niet van in omdat naar mijn idee bij contact met het water dit spul zo verdunt dat het nauwelijks effect sorteert. Wat wel effect sorteert is het aas een dag van te voren te behandelen zodat het de geurstof ook opneemt.
                    Toevallig (of niet) staat er in Witvis Totaal een leuk stukje in over aasbehandeling met additieven. Ik ben het met dat artikel volledig eens. De sprays voor direct inspuiten aan de waterkant van je aas zijn volstrekt onzinmiddelen.
                    Het behandelen van je aas met zoetstoffen etcetera ruim voor de vissessie zijn dat ABSOLUUT niet !!!
                    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                    Reageer

                    • Slafes
                      Sportvisser
                      • 31-01-2003
                      • 844
                      • Leuven

                      #11
                      Mini, dat had ik ook al door, terplekke liver op je maden doen, ingooien, meteen uithalen, en je ruikt zelf al niets meer. Ik gebruik smaakstoffen wel op deeg. Daar blijven ze lang opzitten!

                      Vitamon blijft er WEL effectief dik 20 min opzitten! 1 van de weinige middeltjes...

                      Maar soms moet ook maar een klein beetje geur prikkelen om te doen bijten hoor!
                      http://www.wandelendetakken.be

                      Reageer

                      • john van den broek
                        Specimen Hunter
                        • 30-03-2003
                        • 1089
                        • Venray

                        #12
                        Leber op wormen heeft wel degelijk een effect !!!
                        Is het niet de geur van de leber, dan is het wel de reactie van de worm.
                        De worm scheidt een geel goedje af en begint harder te kronkelen, hier kan de vis op reageren.

                        We zeggen weleens gekscherend dat leber een dode worm weer tot leven brengt.
                        Groet John.

                        www.baitstore.nl

                        Reageer

                        • john van den broek
                          Specimen Hunter
                          • 30-03-2003
                          • 1089
                          • Venray

                          #13
                          casters met een smaakje, hier een tip :
                          Als je casters zelf gaat maken, dan doe je bij het verse zaagsel wat je gaat gebruiken wat caramel of vanille poeder.
                          De made zal dit opnemen en meenemen in de caster.
                          Groet John.

                          www.baitstore.nl

                          Reageer

                          • Fisherman Eric
                            Frequent aanwezig
                            • 25-08-2003
                            • 187
                            • amersfoort

                            #14
                            Hoi medevissers,

                            Leuk om te horen dat er toch wel aardig wat vissers aan het kokerellen zijn. Hoewel de meningen enigzins verdeelt zijn, wordt ik er toch weer wat wijzer van. De gedachte dat de smaakstof snel van de casters afspoelt, kan ik gedeeltelijk in mee.

                            Krijg ik bv leber of een andere smaakstof aan mijn handen, dan spoel ik het er niet zomaar even af. Meestal stinken mijn handen na een grondige douchebeurt nog steeds. Wel denk ik dat het inderdaad het het beste is om tijdens het maken van de casters al smaakstoffen toe te voegen, op die manier worden ze waarschijnlijk doordrenkt met de smaakstof en zal de smaak er zeker langer aan of in blijven zitten

                            De tip om leber op de wormen smeren ga ik dit weekeind nog uitproberen. John, ik laat je weten hoe het is gegaan (had er nog nooit van gehoord).

                            Minimus, in welk nummer van WVTT staat dat artikel?
                            Groeten, Eric.

                            Reageer

                            • john van den broek
                              Specimen Hunter
                              • 30-03-2003
                              • 1089
                              • Venray

                              #15
                              Hoi Eric,

                              Wees wel voorzichtig met het insmeren met leber, de ene keer werkt het de andere keer kan het juist de vis verjagen.
                              Afgelopen zaterdag in Kampen op de IJssel werkte het juist averechts, gevolg na het gebruik van leber dat je 10 minuten lang geen beet meer kreeg.
                              Groet John.

                              www.baitstore.nl

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎