Gevlochten lijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • dim
    Komt net kijken
    • 16-11-2002
    • 85
    • Ingelmunster

    Gevlochten lijn

    Ik had graag eens jullie mening over de verschillende merken van gevlochten lijn . Ik heb zelf al verschillende merken geprobeerd en ik kom tot de vaststelling dat Fireline 0.10 mm nog steeds de beste feederlijn is . Er zullen wel nog wat andere merken zijn die goed zijn , daarom deze topic .
  • Deputy
    Sportvisser
    • 04-02-2002
    • 606
    • Lille

    #2
    ik dacht al ergens anders hetzelfde gelezen te hebben, maarja.

    Persoonlijk vind ik dat er betere lijnen zijn. Niet verkeerd begrijpen Fireline is goed tot zeer goed (tussen haakjes : 10°° is te dik voor de feeder).
    De 6°° van Ron Thonson is hele goeie draad, maar wat prijzig. Maar het weegt op tegen de kwaliteit : rond, zeer stevig maar soepel, goed knoopkracht EN zinkt heel langzaam.

    Als tweede voor mij komt de "feederbread". donkergroene draad die heel goedkoop is en bijna zo goed als Ron Thonson, maar wel sneller slijt (bedoel : sneller losse vezeltjes)

    Mijne sponsor had een zeer goede gevlochten draad, soepel, zinkend, sterk, zonder coating, maar spijtig genoeg is deze uitvoering niet op de markt gekomen. !@#$
    groetjes van Deputy Dog

    ---------------------------
    http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
    http://www.marcelvandeneynde.be

    Reageer

    • zwiebertje
      Newbie
      • 23-05-2003
      • 4

      #3
      ja wat is nu een goede feederlijn?

      ieder heeft zijn eigen voorkeur.ik vis voornamelijk met suffix herculine 0.10 op grote afstand.ik heb hier hele goede ervaring mee de lijn is zeer sterk en slijtvast.
      voor de kortere afstanden heb ik verschillende lijnen.het best bevalt mij de whipless lijnen.

      ik zou zeggen test ze eens en je zal zien dat het goede gevlochten lijnen zijn.

      succes
      ik zeg maar zo. ieder zijn hobby.

      DUS LAAT MIJ DAN MAAR LEKKER WEDSTRIJDVISSEN

      Reageer

      • Jan Grijpstra
        Sportvisser
        • 09-10-2002
        • 646
        • Aalzum

        #4
        Ik feeder weinig, maar heb natuurlijk wel de nodige lijnen gebruikt;

        absolute topper is voor mij Suffix Feeder Braid, lekker soepel en zacht.
        Ook whiplass en Fireline zijn me goed bevallen.

        Groetjes Jan

        -------------------------------------
        Groeten van Jan

        Reageer

        • Scoozy
          Newbie
          • 01-08-2003
          • 30

          #5
          Hoi,

          kun je namelijk ook met een gevlochten lijn van 6/100 op je vaste stok vissen ?
          trouwens zo een 6/100 welke trekkracht heeft dat ?
          normaal op mijn LERC Specimen staat tot draaddikte 20/100.

          groetjes.
          http://www.danasoft.com/vipersig.jpg

          Reageer

          • Slafes
            Sportvisser
            • 31-01-2003
            • 844
            • Leuven

            #6
            Ik zou graag eerder eens weten of je met gevlochten lijn kan vissen op vaste stok als onderlijntje...

            Ik zeg maar bvb 10-15cm 2/100 of 4/100 als gevlochten lijn, op een 10/100 lijn met goeie rek, die dan geplaatst is op een iets dikkere lijn met goeie rek... Als iedereen kan volgen wat ik hier weer bazel...Dat als de lijn breekt, je ook niet je hele hoofdlijn kwijt bent, maar dan op de dunnere lijn. Ik spreek dus over een lijntje uit drie delen he!
            http://www.wandelendetakken.be

            Reageer

            • robson
              Banned
              • 30-12-2002
              • 289

              #7
              hey deputy het is wel Ron Thompson hé ... hoe is ermee joske
              en inderdaad die 6/100 is zeer rond en goed , wiphlash is zeer sterk maar aan de platte kant . degene die ook goed is , is de nieuwe van simonz , die wordt verdeeld door spro.
              Feederbraid van tension is ook goed .

              groetjes

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎