zomervakantie in Zweden

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • d'rvanger
    Newbie
    • 08-03-2009
    • 1
    • Landgraaf

    zomervakantie in Zweden

    Hoi iedereen, ik ben nieuw voor dit forum maar ik wilde graag het volgende vragen: ika ga dus deze zomer naar Zweden enik zou daar ook graag willen vissen (het liefst op zalm/forel) maar ik zou niet precies weten hoe. Ik ben zelf een redelijk ervaren visser, vooral met de vaste hengel bij wedstrijden maar ik kan ook redelijk met de werphengel vissen. Ikzelf dacht aan een montage met een 3/4 grams dobber met daaronder een haak maat 12 met een wormpje en dat driften of gewoon met spinnertjes.

    Advies aub!
    alvast bedankt
    Martijn
  • Quido
    pink floyd
    • 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

    #2
    ik kan je daar geen antwoord op geven, ben daar nog nooit wezen vissen, maar welkom op het forum.
    groeten quido


    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

    Reageer

    • Retlaw
      TOPvisser
      • 22-01-2008
      • 115
      • Nieuwe Pekela

      #3
      dat is geen slechte tactiek d'rvanger, zo heb ik het ook geprobeerd in de dordogne op forel, helaas pakten de windes mijn aas voordat ik een forel had gesignaleerd. verder heb ik echt geen idee hoe het aan te pakken, maargoed hopelijk zijn er mensen op t forum die er meer van weten dan ik(zeer waarschijnlijk)

      groeten, Retlaw
      Jihahaha! Weer een baksteen in het net

      Reageer

      • eitcbv
        Doe wat je goed dunkt!
        • 24-12-2005
        • 192
        • nabij Steenwijk

        #4
        D'rvanger: als ik op forel vis dan vis ik het liefste met twisters die hebben een verleidelijke aktie omdat het roofvissen zijn knallen ze hier zo lekker op! Ikzelf heb goede ervaringen met de witte, rode en gele twisters. (twisterstaarten ook wel genoemd...) Hoe vroeger veel gevist op forel. Indien de stroming niet te erg is en je redelijke diepte hebt is het ook heerlijk vissen met de zgn. "bombarda's" dit is de intaliaanse manier van forelvissen ook mooi vissen omdat je dan zelf kunt bepalen op welke diepte je wilt vissen. Het zijn soort dobbers met een bepaald gewicht die je die de diepte heen sleept. Je laat hem dus afzinken en je haal hem weer binnen dat is het idee erachter het werkt soms goed. Je vist ook op een aktieve manier zo. Ikzelf vis niet zo graag met blinkers maar dit werk ook wel als ze echt jagen.
        Zie maar wat je met deze info doet maar het is een hele leuke aktieve visserij en die aanbeten zijn soms heel erg fel ze knallen er soms heerlijk op! Succes!!!
        Fishing is a way of life!!!

        Reageer

        • zalmforel
          Newbie
          • 10-09-2002
          • 6
          • West-Vlaanderen

          #5
          Vissen in Sandinavië

          Zweden is groot.
          In lang niet alle meren en rivieren zit forel.
          Je vind er vaak meer witvis, baars, snoek dan salmoniden

          Ik heb erg vaak in Noorwegen gevist en daar stikt het van de salmoniden, zeker aan de kust. Meer naar het binnenland toe vind je er ook vaker andere roofvis zoals baars, paling.
          Het maakt niet zoveel uit of je daar met een stukje vis, een worm of één of ander kunstaas vist, je vangt er zogoed als altijd. Gebruik dezelfde techniek die je kent van hier.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎