hengel afsteken of niet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henso
    Met enige kennis...
    • 14-12-2002
    • 490
    • Hoogezand

    hengel afsteken of niet

    :? :? :? Moi,

    tijdens onze wedstrijd zag ik dat alle vissers met de vaste stok met een korte opslag vissen, en de hengel afsteken als ze een vis vangen of nieuw aas monteren.
    wat is hier het voordeel van boven het met de volledige lengte van de hengel en snoer vissen,zoals ik dat doe.???
    ik weet wel een nadeel van een lange opslag, als het hard waait houdt je je dobber slecht op z,n plaats, maar het voordeel als het stroomt kun je de dobber mooi laten driften.

    P.S. ik ben gisteren een paar uurtjes wezen vissen en toen heb ik voor het eerst in mijn leven inderdaad met korte opslag gevist, viel mij wel tegen, het is best wel moeilijk als je steeds anders heb gevist.
    Dus wat moet ik doen, met de tijd mee gaan, of het oude vertrouwde trouw blijven.

    Groetjes Henk


    KANJER KAMPIOEN 2013
    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Bij wedstrijden op vijvers, zoals die van 11 oktober is het beter dat je met een korte aanslag vist, omdat je anders gewoon te laat bent bij een beet. Je moet al gaan aanslaan bij het minste tikje.
    Tenzij je dan natuurlijk je stok omhoog houdt, maar das niet echt handig. En de wind gaat dan inderdaad een grote rol spelen.

    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • Theo van Berner

      #3
      Met een lange voorslag ben je beslist in het nadeel als het gaat om snel en gevoelig vissen. Op een aanbeet reageer je te laat, je kan je dobber niet sturen, tegen houden bij stroming of pestend vissen (dobber telkens iets omtrekken of over voerplek slepen). Juist dit laatste levert veel vis op omdat die wat agressief aasgedrag zal gaan vertonen in de angst dat het lekkere hapje aan zijn neus voorbij gaat. En driften kan je absoluut nog steeds door je hengeltop mee te laten gaan met de dobber (nawijzen). Even oefenen en je hebt het zo onder de knie.
      Er is maar 1 nadeel: je moet investeren in en langere hengel om toch verder van de kant te kunnen vissen, afrolsysteem ed.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎