vistrip 30-03-09

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    vistrip 30-03-09

    Ik zag dat er al een tijdje geen nieuwe visverslag was dus daarom maak ik er vandaag maar 1 over mijn vistripje van vandaag.

    Ik was vanmiddag vroeg uit school en het weer was lekker dus ik dacht bij me zelf dan kan ik wel effe lekker een hengeltje uitwerpen.
    Zo gezegt zo gedaan.
    In een kwartiertje tijd had ik rustig al me spullen bij elkaar gezocht, andere kleren aan getrokken (warmere kleding) wat gegeten en gedronken en dus werd het tijd om op stap te gaan.

    Eenmaal aangekomen op de stek waar ik deze middag wilde gaan vissen wat voer gepakt en op 3 verschillende stekken een klein beetje voer gegooid.

    Op de plek die ik als eerste zou gaan bevissen was het lekker rustig en ik zat tegen een rietkraag aan te vissen.
    De zon scheen op het plekje en het was er wat minder diep als in het midde van de sloot dus ik dacht dat ik hier wel een kans maakte.
    Een half uur later begon mijn dobber te bewegen en niet veel later was die dus ook echt verdwenen en mijn lijn werd strakker. Nog even wachten en dan zou ik aan slaan.
    Ja het moment was daar en ik sloeg aan: Mis.
    Ik ben er nog niet helemaal achter wat er onder water gebeurd is maar ik weet wel dat ik kans had om iets te haken maar het niet gedaan had-.-.

    Na deze kleine tegenslag weer met volle moed door gaan vissen en er op vertrouwend dat dit niet de enige vis was die er zwom.
    Na een tijdje wilde ik van stek veranderen, bij voerplekje 2 aangekomen zag ik dat er daar 2 meerkoeten mijn voerplekje aan het leeg eten waren, dit ging hem dus niet worden.
    Gelukkig had ik nog een 3e voerplek dus ging ik daar naartoe gelukkig waren daar geen vervelende meerkoeten.

    Nadat ik ongeveer een kwartier op de 3e stek zat werd ik gebeld door mijn buurjongetje want die had een snoek gevangen maar kon de haak er niet uithalen-.-.
    Ik vertelde hem dat ik zeker een half uur verwijderd van hem was dus dat die het aan mijn overbuurman zou moeten vragen.

    Het gesprek was nog niet afgerond of ik zag dat mijn dobber alweer verdwenen was.
    Het tijdstip was daar om aan te slaan dus ik sloeg aan en: Boem ik had de vis gehaakt en wat een kracht kwam er uit die vis .
    Na een paar seconden wist ik al dat dit geen kleintje zou zijn. De vis kwam heel even omhoog en ik zag hem zwemmen hij was nog onder water dus ik zag hem niet zo heel goed wel zag ik dat hij erg groot was.
    De vis nam het hef in handen en ik kon hem bijna niet meer houden, me slip stond sterk afgesteld maar hij trok hem er tog doorheen ik wilde mijn slip wat zwaarder afstellen maar toen was het al te laat.
    De vis was snel naar een bosje riet toe gezwommen en daar een rondje om heen gedraaid en me lijn schoot los.
    Een tegenvaller ik had waarschijnlijk de grootste karper die ik ooit gehaakt had verspeeld.

    Wel heb ik bepaalde dingen geleerd vandaag:
    1. Er zit vis op de stek waar ik aan het vissen was en niet zulke kleine vissen ook.
    2. Onderschat de vis niet
    3. Blijf heel de dril geconcentreerd anders kan er zo iets gebeuren.
    4. Als de vis zichzelf niet kan bevrijden is de sport er van af dus het is mischien wel goed ook dat ik hem verspeeld heb.

    Natuurlijk vind ik het jammer dat ik deze vis verspeeld heb maar ik heb vandaag ook een leuke dag gehad en een fantastische vis gezien.

    Met vriendelijke groet,

    Martijn
  • henkus
    Met enige kennis...
    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    #2
    je heb je zo te horen best vermaakt, maar als ik je vragen mag,

    in welk water was dit?

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Martijn sla de plek waar de koeten duiken niet over, de vis trekt zich er niets van aan.

      Jou verhaaltje over de dril maakt mij nieuwsgierig en ik zal je een paar tips geven.
      Karper wil altijd tegen de druk in weg, trek je naar links gaat hij naar rechts en omgekeerd.
      Dat gebeurd ook bij naar boven en naar onderen.
      Laat je de lijn plotseling slap vallen zal de vis stoppen.

      Op die manier kan de vis nooit de dril van je overnemen jij bent de baas.

      Uiteraard verspeel je nog wel vis daar ontkom je niet aan maar als je dit spel gaat leren wordt het steeds beter.

      Wil je de vis naar boven hebben, daar trek je de vis gemakkelijker uit het evenwicht, steek dan je top onder water.
      Zo ik je verhaal lees dril jij de vis gewoon net als iedereen hengel omhoog en je wacht af wat de vis doet.

      Zodra een vis naar een obstakel toe gaat trek hem er dan naartoe, daar is durf voor nodig dat is waar maar als je het verhaal goed leest weet je dat de vis er dan vandaan wil.

      Probeer het maar eens, het is geen wet maar werkt in de meeste gevallen perfect, jij bent de baas de vis niet.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • hopjesvla
        Met enige kennis...
        • 26-03-2009
        • 353
        • hazerswoude

        #4
        Oke hartstikke bedankt douwe hiervoor ben ik nooit echt geconfronteerd met een vis die gewoon zo sterk was en meestal kon ik daarom dus wel de vis krijgen waar ik hem hebben wou.

        ik zal de volgende keer zeker gebruik maken van je tips!.

        en henkus ik vis in het rietveld in hazerswoude dorp daar woon ik dusjah :P
        er is daar redelijk mooi viswater en er word regelmatig gevist.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎