Info gevraagd viswater de Rotte

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • webmaster erhv
    Komt net kijken
    • 02-12-2002
    • 58

    Info gevraagd viswater de Rotte

    Volgende week gaan we met de HSV voor het eerst vissen op de Rotte, locatie Cntuurbaan. Heeft iemand ervaring op dit viswatrer die deze wilt delen met andere forumbezoekers. Zoals:

    - diepte
    - bodemgesteldheid
    - vistand
    - keuze hemgel
    - gebruikt voer en aas
    - enz.

    Bij voorbaat dank !!
    Website ERHV de Waal: http://www.erhv-dewaal.nl
  • Theo van Berner

    #2
    Nog geen reactie, dus van mijn kant maar wat. Vis weleens in de buurt van Bleiswijk op de Rotte. Water kan licht stromen maar 0,5 - 0,75 gram dobber is voldoende. Wordt veel bezocht door karpervissers uit het hele land. Caster en pier zijn gewild. Bodem is vlak en niet snel aflopend maar niet overal even diep. Alle vis is aanwezig. Wanneer brasem het af laat weten is het beslist de moeite om torretjes te pikken met een 3 meter speedstick. Voerkorf 10-20 gram is afdoende. De Rotte is nogal verschillend in breedte. Bij ruim water zou ik voor de picker gaan met concourvoer met caramel of vanille of arachide.
    Vergunning van de Rotterdamse. Graskarper mag je voor zover ik het weet niet bewaren in je leefnet.

    Reageer

    • webmaster erhv
      Komt net kijken
      • 02-12-2002
      • 58

      #3
      Bedankt voor je reaktie en ik hoop dat nog meer aanvullende tips gepost worden. Vervolgens kan ik alles samenvatten en een nieuw bericht posten bij stekinfo. Dus hoe meer relevante info, hoe beter voor alle vissers het is !!
      Website ERHV de Waal: http://www.erhv-dewaal.nl

      Reageer

      • Eijkb
        Banned
        • 13-08-2003
        • 215

        #4
        Uit mijn studententijd:

        Aan De Oevers Van De Rotte
        Aan de oevers van de Rotte
        Tussen Delft en Overschie
        Zat een kikvors luid te wenen
        Met een zuig’ling op haar knie.

        Lieve kleine, sprak de moeder,
        Zie je daar die ooievaar?
        ‘t Is de moord’naar van je vader
        Hij vrat hem op met huid en haar.

        Pot********, sprak de kleine,
        Heeft die rotzak dat gedaan?
        Als ik later groot en sterk ben
        Zal ik hem op zijn falie slaan.

        Nauwelijks sprak hij deze woorden,
        Of daar kwam de ooievaar
        En je zult het niet geloven
        Hij vrat hem op met huid en haar.

        Echt veel zinnigs heb ik dus niet toe te voegen. Mijn excuses

        Reageer

        • webmaster erhv
          Komt net kijken
          • 02-12-2002
          • 58

          #5
          Nou Theo, de brasem liet het afweten. Om een uur of negen kwamen de dagrecreanten tot leven en de motorboten kwamen regelmatig voorbij. Andere vaartuigen van de Rotterdamse Roeivereniging Nautilus die langs kwamen varen, waren roeibootjes, maar zij waren vandaag wel een belemmering voor het vissen. De irritatie liep soms hoog op toen weer precies boven de voerplaats een "speedstart" werd getraind. De deelnemers welke met de vaste hengel visten, en die dan ook nog eens op een smaller gedeelte hun stek hadden geloot, konden op een gegeven moment niet echt meer gericht op brasem vissen, want telkens als er een groepje kano's voorbij kwam dan werd men vaak gedwongen om de hengel uit voorzorg in te halen om zo ongelukken te voorkomen.

          Tot overmaat van ramp kwam op een gegeven moment het wachtschip van de 'zeeverkenners' terug van zijn scoutingtrip, en keerde met veel schroefwater bij een deelnemer uitgerekend boven zijn (zorgvuldig) opgebouwde voerplek! De vangsten waren vanaf dat moment tot bijna nul gereduceerd, wist de ongelukkige deelnemer na afloop van de wedstrijd te vertellen.

          Een man en zijn hond wist te vertellen dat er (vooral op zaterdag) elk weekend druk werd getraind, en dat het dan niet erg bevorderlijk is voor met name de brasemvangsten. (Wegens de onrust in het relatieve ondiepe water.) Hij adviseerde om in het vervolg door de weeks in de avonden te komen vissen, en dan in het voorjaar richting de zomer. Je zou dan gemakkelijk een vol leefnet aan grote brasem kunnen vangen. We moeten de man maar op zijn woord geloven, want hij woont, en vist al bijna 40 jaar aan de Rotte.

          Een andere "local" zei als het water stroomde omdat men aan he malen was, de vissen als gekken azen en bijna geen lokvoer nodig is. Maar als de stroming stilvalt dan is het direkt uit met de aanbeten.

          Iemand ervaring met dit fenomeen op dit viswater ??

          Een wedstrijdverslag met veel foto´s kan gevonden worden op onze website http://www.home.zonnet.nl/erhv-dewaal/
          Website ERHV de Waal: http://www.erhv-dewaal.nl

          Reageer

          • Theo van Berner

            #6
            Dat er veel gevangen kan worden is absoluut zeker. Dat je last hebt van recreatie ook. Maar zo erg? Dikke pech. Dat van die stroming merk je op veel wateren, hoewel in het kanaal door Voorne toch wat minder. Bij stroming moet de vis gaan zwemmen om op de plaats te blijven. En ach, als je dan toch actief bent, waarom dan niet gelijk een hapje eten. Op rivieren merk je vaak hetzelfde met dood tij. De vis gaat dan in ruste. Verderop in de Rotte is het effect van stroming veel minder en zal de vis, denk ik, anders reageren.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎