verslag vistrip: 11/04

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • TeamEagleEye
    FeederMachine
    • 17-03-2009
    • 34
    • Valencia/Geistingen

    verslag vistrip: 11/04

    materiaal:

    - shimano stradic heavy feeder 12' / shimano stradic medium/heavy feeder 12'




    - daiwa TD-R 3012D met 22/00 mono





    montage:

    schuiflus montage was de beste keuze
    hoofdlijn 22/00, onderlijn 20/00 en 18/00, hair-rig met haak 10 en 8




    voer:

    - MvdE DS Feeder
    - handvol 8mm boilies
    - half blik zoete mais



    aas:

    - mais
    - 14mm boilies (richworth shelflife)



    de weersvoorspellingen waren slecht: zwaar bewolkt met regen, sterke N-O wind, 12-tal graden.

    we hadden besloten om "vroeg" te gaan om de zaterdagse drukte aan het water voor te zijn, maar dit was echter niet nodig omdat het zo'n honde weer was. geen kat aan het water dus. spanjaarden houden niet van regen :-P

    het weer viel vrij goed mee, het was wel zwaar bewolkt en er stond een frisse wind maar dat deerde ons weinig. vol moed begonnen we aan onze visdag.

    de dag ervoor had het vrij veel geregend dus ik had mn heavy feeder voor de zekerheid meegenomen. dat was dus de keuze van hengel, eens een paar keer ingegooid te hebben bleek dat er zoveel stroming niet was maar een heavy kon opzich geen kwaad dus bleef ik er gewoon mee vissen.

    de eerste 2 uur verliepen goed, regelmatig beet, mooie vis en geen regen.
    totdat ik een megabeet kreeg. ik sla aan en ik krijg me een run om de oren om U tegen te zeggen.
    de vis vertrok als een sneltrein. dit is normaalgezien geen probleem mocht het niet zijn dat mn lijn nog achter mn clip zat en ipv dat mn lijn breekt, breekt mn feeder (!!!!!!)
    ik wist niet waar ik het had.
    een 2de hands heavy stradic die ik ooit op de kop had kunnen tikken voor een prikje (nooit echt mee gevist aangezien ik weinig zware korven gooi en ik normaal nooit op karper vis)

    hij brak net boven de aansluiting 3de deel (zie pic)



    de beschadiging onderaan de aansluiting heb ik gedaan omdat dat kleine stukje nog op het 2de deel vastzat en ik het er met een tangetje vanaf heb moeten wrikken.




    nu heb ik geen idee of dat komt door de ouderdom van de hengel, slecht onderhoud of vrij veel slijtage op de bussen, misschien een fabrieksfout,.. wie weet?!
    ik heb dezelfde stradic (maar dan een medium/heavy versie) en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. echt een tophengel!
    ik heb die weliswaar zelf gekocht en altijd zelf mee gevist (en ik onderhoud mn materiaal tot in de puntjes)
    nu ja, al bij al, een zware domper!

    daarna maar mn medium/heavy opgetuigd en met volle moed verder gevist, en met succes dan ook nog.

    in de tussen tijd was het wel vreselijk hard gaan waaien en regenen en aangezien we beide geen plu bij hadden, hadden we het na 1,5 uur in de gietende regen wel gezien.

    resultaat: samen 30 karpers (ik 18, mn maat 12), 1 kapotte feeder, verkleumd en kletsnat.

    hier zijn wat sfeerbeelden van vandaag:









    Aangepast door TeamEagleEye; 11-04-2009, 21:53.
  • TeamEagleEye
    FeederMachine
    • 17-03-2009
    • 34
    • Valencia/Geistingen

    #2
    meer pics..

















    Reageer

    • chrisje
      Beginnende
      • 02-05-2008
      • 173
      • Den haag

      #3
      Leuk verslag weer.
      Zonde van je hengel hoor.

      Reageer

      • visfreak
        Komt net kijken
        • 07-04-2009
        • 54
        • Groningen

        #4
        Inderdaad zonde van de hengel maar prachtig verslag!. Leuke vissen, die trekken wij hier uit vijvers (groningen), al niet zoveel in zo'n korte tijd!
        http://www.visfreaks.nl
        Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

        Reageer

        • hopjesvla
          Met enige kennis...
          • 26-03-2009
          • 353
          • hazerswoude

          #5
          mooi verslag jammer van je hengel:S en ook leuke foto's.
          gr,
          martijn

          Reageer

          • GuidoHeerlen
            feederverslaafd!
            • 29-03-2009
            • 44
            • Heerlen

            #6
            Mooie exemplaren erbij zeg!

            Wel zonde van je hengel...

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎