Tips en vraagjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ruudw82
    Newbie
    • 19-04-2009
    • 19
    • IJmuiden

    Tips en vraagjes

    Hallo iedereen,

    Ik vis sinds 2 jaar en het eerste jaar was geweldig met de visvangst. Ik heb dan ook een record van 27 vissen staan op 1 dag. Echter vorig jaar en dit jaar gaat het niet zoals gewenst en heb ik het idee dat ik iets gigantisch fout doe.

    Ik vis altijd met een dobber en had tot eergisteren nog nooit van peilen gehoord. Dit verklaart bij mij ook de minieme vangsten. Nu ik weet hoe ik dat moet doen om op de bodem te komen (peillood en het aantal loodgrammen gelijkmaken aan de dobber) zit ik nog wel met wat vragen. Ik richt me dan ook op vnl op witvis en karper

    1. Als ik alles precies uitgelood heb en ik doe aas aan mijn haakje, wordt het dan allemaal niet te zwaar en zakt het de bodem dan niet in?
    2. Welk haakje is het beste (zelf heb ik haak 10)
    3. Het lokvoer wat ik koop is kant en klaar en daar doe ik mijn aas ook in. Ik gooi zo'n 6 ballen het water in, is dit veel en moet ik nog wat anders toevoegen cq inwerpen aan voer?
    4. Welk aas is het beste? Zelf doe ik het met maden.

    Graag hoor ik van jullie tips om zo van de week een leuke visdag te krijgen. Ik ga dan proberen in de smallere sloten in de polder wat te vangen.
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    #2
    1. Maden zijn vrij gewichtsneutraal en trekken je dobber echt niet onder. De dobber pas je ook enigszins aan, met het lichte verse de vase wordt soms met een metalen atenne gevist, fiberglas en vervolgens plastic atennes hebben al wat meer drijfvermogen terwijl je bij zwaarder aas zoals mais en (veel) wormen beter met een atenne kunt vissen met meer drijfvermogen (holle of dik plastic). Bij stilstaand water (weinig wind en stroming) kun je natuurlijk scherper/lichter vissen dan op stromend water.