Forelvissen op kleine rivier in NL.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Bennozz
    Newbie
    • 20-04-2009
    • 39
    • Sint Odilienberg

    Forelvissen op kleine rivier in NL.

    Hallo,

    Ik heb al vaker gevist op forelvijvers.
    Nu wil ik op forel gaan vissen op een natuurlijke rivier.

    Het gaat om de Swalm in Swalmen (limburg). Dit is een lange rivier, niet breed en vrij ondiep (verwacht ong een halve meter). Redelijk helder water en plaatselijk snel stromend. Er zit forel, veel of weinig is niet bekend. Ik heb hier ooit gevist met een kleine blinker en ook een forel gevangen maar ben toch benieuwd hoe ik hier het beste kan vissen.

    Met kunstaas of natuurlijk aas? En met welk specifiek aas?

    Ik vind de natuur veel mooier dan op een vijver en wil toch graag iets vangen.

    Hoop dat iemand goede tips heeft!

    Gr Benny
    Voor informatie over het vissen op de Roer in Limburg, kijk op mijn site! Hierop vind je info over de rivier, vismethodes, vissoorten, visdagboeken en verhalen en foto's van de gevangen vissen. Vooral barbeel staat centraal op mijn site.

    http://www.roervissen.nl

    Vergeet mijn gastenboek niet in te vullen!


    Mail: roervissen@live.nl
  • Bennozz
    Newbie
    • 20-04-2009
    • 39
    • Sint Odilienberg

    #2
    ohwja en dit is meer een algemene vraag, niet specifiek voor die rivier.. dus mensen mensen ervaring in zulke wateren of kennis ervan .. laat me iets weten!

    alvast bedankt

    Benny
    Voor informatie over het vissen op de Roer in Limburg, kijk op mijn site! Hierop vind je info over de rivier, vismethodes, vissoorten, visdagboeken en verhalen en foto's van de gevangen vissen. Vooral barbeel staat centraal op mijn site.

    http://www.roervissen.nl

    Vergeet mijn gastenboek niet in te vullen!


    Mail: roervissen@live.nl

    Reageer

    • Robin
      Vaste stok & Feeder
      • 26-11-2006
      • 490
      • Meerssen

      #3
      Ik vis geregeld op een vergelijkbare riviertje nl de Geul, hier zit oo forel. De mooiste manier van vissen is zoals Marco Kraal in de aflevering van Vis TV liet zien nl met een centrepin ( een gewone
      molen is ook prima)en een dobber laten meedriften in de stroming. Bekijk deze aflevering eens een keer en je wordt een stuk wijzer hoe te vissen. zorg dat je steeds lange driften ( mits mogelijk) maakt over evt. kuilen of langs opstakels. Dit zijn de plekken waar forel zich vaak schuilhouden. Af en toe een paar maden in de driftbaan gooien is effectief om een spoor te creeren.
      groetjes Robin

      "De beste tijd moet nog komen"

      Reageer

      • Bennozz
        Newbie
        • 20-04-2009
        • 39
        • Sint Odilienberg

        #4
        Oke dat is mooi bedankt.. alleen die aflevering kan ik nergens vandaan halen..

        en wat doe je aan de lijn, een kleine blinker of heel iets anders?
        Voor informatie over het vissen op de Roer in Limburg, kijk op mijn site! Hierop vind je info over de rivier, vismethodes, vissoorten, visdagboeken en verhalen en foto's van de gevangen vissen. Vooral barbeel staat centraal op mijn site.

        http://www.roervissen.nl

        Vergeet mijn gastenboek niet in te vullen!


        Mail: roervissen@live.nl

        Reageer

        • Bennozz
          Newbie
          • 20-04-2009
          • 39
          • Sint Odilienberg

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bennozz
          Oke dat is mooi bedankt.. alleen die aflevering kan ik nergens vandaan halen..

          Edit: heb hem al gevonden denk ik, alleen vist hij meer op brasem en barbeel.. of heb ik dan de verkeerde?
          Voor informatie over het vissen op de Roer in Limburg, kijk op mijn site! Hierop vind je info over de rivier, vismethodes, vissoorten, visdagboeken en verhalen en foto's van de gevangen vissen. Vooral barbeel staat centraal op mijn site.

          http://www.roervissen.nl

          Vergeet mijn gastenboek niet in te vullen!


          Mail: roervissen@live.nl

          Reageer

          • Robin
            Vaste stok & Feeder
            • 26-11-2006
            • 490
            • Meerssen

            #6
            Specifiek kans op forel zal op deze manier klein zijn, maar je kan de kans vergroten door met bijvoorbeeld wormen te vissen. Dit soort Riviertjes herbergen vaak een diversiteit aan vissoorten waardoor de kans op het haken van andere vissoorten vaak groot is. Op deze manier wordt vaak forel gevangen.
            groetjes Robin

            "De beste tijd moet nog komen"

            Reageer

            • Bennozz
              Newbie
              • 20-04-2009
              • 39
              • Sint Odilienberg

              #7
              ja echt een super filmpje! en helemaal mooi dat het precies die rivier is die ik wil bevissen!!
              bedankt voor de tip heb er veel van opgestoken en kan niet wachten tot het zondag is!

              blijkbaar zit er barbeel en brasem, ook een erg mooie vis! Kan niet wachten!

              ps. specifiek voor forel kan ik dan beter een blinker of twister/pug gebruiken? of gewoon de worm en afwachten wat er bijt?
              zo heb ik natuurlijk wel het meeste kans op vis..
              Voor informatie over het vissen op de Roer in Limburg, kijk op mijn site! Hierop vind je info over de rivier, vismethodes, vissoorten, visdagboeken en verhalen en foto's van de gevangen vissen. Vooral barbeel staat centraal op mijn site.

              http://www.roervissen.nl

              Vergeet mijn gastenboek niet in te vullen!


              Mail: roervissen@live.nl

              Reageer

              • Robin
                Vaste stok & Feeder
                • 26-11-2006
                • 490
                • Meerssen

                #8
                het is momenteel gesloten tijd voor Wormen, je zou kunnen proberen met en twister. aangezien forel jaagt, maar ik heb al vaak genoeg forel gewoon op de maden gevangen tijdens het driften. Ze azen gwn op wat voorbij komt. Ik persoonlijk zou het gewoon op natuurlijk aas houden aangezien de kans op de te vangen vissoorten veel groter is.
                groetjes Robin

                "De beste tijd moet nog komen"

                Reageer

                • Bennozz
                  Newbie
                  • 20-04-2009
                  • 39
                  • Sint Odilienberg

                  #9
                  oke daar heb je gelijk in..maakt het vissen ook leuker als je meer keuze op vangsten hebt..

                  maar bedoel je nu dat je niet mag vissen met wormen??
                  scheelt dat daar toch niemand controleerd zover ik weet..

                  maar met wormen en maaien ga ik proberen.. mocht ik niks vangen kan ik altijd nog op de twister overgaan..

                  het driften had ik nog nooit gezien, zal het met een gewone molen moeten doen maar komt vast en zeker goed.. een mooi systeem trouwens!
                  Voor informatie over het vissen op de Roer in Limburg, kijk op mijn site! Hierop vind je info over de rivier, vismethodes, vissoorten, visdagboeken en verhalen en foto's van de gevangen vissen. Vooral barbeel staat centraal op mijn site.

                  http://www.roervissen.nl

                  Vergeet mijn gastenboek niet in te vullen!


                  Mail: roervissen@live.nl

                  Reageer

                  • Bennozz
                    Newbie
                    • 20-04-2009
                    • 39
                    • Sint Odilienberg

                    #10
                    nou ben dus wezen vissen.. pff.. ben ongeveer 4 of 5 uurtjes geweest.. heb aardig wat meters gelopen en heb uiteindelijk EEN voorntje gevangen..

                    heb ook geen vis zien zwemmen of andere aanbeten gehad. waar het aan lag weet ik niet maar was echt heel erg..

                    heb met maaien, wormen en zelf met blinker geprobeerd.. ook kwam ik steeds vast te zitten op de bodem waardoor de dobber onder ging en het leek alsof je beet had..
                    en om de dobber hoger te ztten was niet zo fijn want dan zit je te ondiep..

                    zou het aan het weer liggen of de tijd van het jaar?
                    het is erg tegengevallen en had iets meer verwacht..

                    ook stroomt het erg snel en ben ik geen 'rustig' water tegengekomen..

                    wie heeft nog een tip/advies..?

                    Gr Benny
                    Voor informatie over het vissen op de Roer in Limburg, kijk op mijn site! Hierop vind je info over de rivier, vismethodes, vissoorten, visdagboeken en verhalen en foto's van de gevangen vissen. Vooral barbeel staat centraal op mijn site.

                    http://www.roervissen.nl

                    Vergeet mijn gastenboek niet in te vullen!


                    Mail: roervissen@live.nl

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎