verslag: voeren van vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    verslag: voeren van vissen

    Als je de titel leest denk je: ehh? voeren van vissen wat is daar nou boeiend aan maar het begon vandaag allemaal met het voeren op me vis stekken die ik bij houd voor zeelt/brasem/karper.

    Ik ging om een uurtje of 7 naar 2 vis stekken toe om daar te gaan voeren toen ik aan het voeren was viel het me op dat de vis heel actief was ik zag veel grote kolken bij lelie's en riet.
    nadat ik thuis kwam van het voeren en ik erachter kwam dat ik toch niets beters te doen had pakte ik men karper hengel en wat boterhammen om te gaan vissen op karper met de korst.

    Bij het water aangekomen wat brood op verschillende plekken in het water neer gegooid en dan maar afwachten of er een karper zou gaan azen. na een half uurtje had ik nog geen azende karper gespot en liep ik langs een plek waar ik altijd voer neer gooi om met de pen te gaan vissen.
    heel even op die plek gewacht en het water geobserveerd na een paar minuten begonnen daar flink wat belletjes naar boven te komen.
    mijn vader en moeder wandelen zowat elke dag wel om een uurtje of 8 en komen dan vaak langs deze stek dus even naar huis gebeld en gevraagd of ze maais en me andere hengel me konden nemen.

    een kwartiertje later (nog geen azende vis op men korsten) stonden me ouders achter met met een tasje met mais en nog wat andere spulletjes en men andere hengel.
    snel de diepte gepeild en wat mais er aan gedaan en ik was begonnen met pen vissen op me stek!

    niet al te veel later schoot men dobber onder (er waren nog steeds veel belletjes op de stek) ik sloeg aan maar ik miste. ondanks de misser gewoon verder gegaan en nog wat extra mais gevoerd zodat de vis zou blijven azen.

    een half uur lang werd er wat met me haakaas gespeeld maar geen serieuze aanbeten gehad.
    me ouders kwamen weer terug gelopen en ik wilde met hun mee naar huis gaan dus ik zou moeten stoppen.

    zoals de meeste vissers waarschijnlijk doen alles opgeruimd behalve men hengel toen wilde ik men hengel ophalen maar toen bedacht ik dat ik nog brood had wat ik eerst wel in het water kon gooien.
    ik pakte naar men tas om daar brood uit te halen stond op en keek naar men dobber die ik precies weg zag lopen ik naar men hengel rennen zonder al te veel geluid te maken en sloeg aan.

    ik voelde een vis maar ik had geen idee wat het was, het was niet zo'n brute kracht die je voelt met karper het was ook geen felle vis zoals een zeelt en het voelde ook niet echt aan als een langzame brasem.
    na een minuutje of wat kwam de vis naar boven en daar aanschouwde ik de vis die ik gehaakt had: een dikke paling. ik wist niet eens dat paling mais at maar het zal wel net als karper een bijna alles eter zijn.

    na nog een minuutje had ik de vis in men net zitten onthaakt even gemeeten en het bleek dat het een paling van 71cm was.

    geen slechte vangst voor niet al te lang vissen


    dit was mijn verslagje ^^

    gr,
    martijn
  • henkus
    Met enige kennis...
    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    #2
    heel nette paling, zo zie je ze niet veel meer, gefeliciteerd

    (je bent alleen vergeten te zeggen dat je hem daarna netjes hebt terug gezet in het zelfde water)

    henkus

    Reageer

    • hopjesvla
      Met enige kennis...
      • 26-03-2009
      • 353
      • hazerswoude

      #3
      haha henkus dat klopt natuurlijk heb ik hem wel netjes terug gezet in het zelfde water zodat die weer verder kon gaan met waar die mee bezig was

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        Mais is voor mij ook nieuw, heb weleens iemand een paling op kaas zien vangen.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • Viskerluu
          Banned
          • 07-08-2008
          • 278
          • Groningen

          #5
          Toevallig heb ik ook ooit eens een paling op mais gevangen. Een IJsselmeerpaling (RIP) zelfs. Maar dat is wel heel lang geleden. In een tijd dat internet niet bestond, de televisie zwart/wit was en de aarde plat was.

          Reageer

          • lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

            #6
            Hee Viskerluu .
            Ben je al zo oud dan ?
            Groetjes
            Johnny

            Match
            Feeder
            Stok

            Reageer

            • lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

              #7
              Zonder gekheid .
              Ik denk wel dat je elke keer weer verbaast zal staan ivm voer presentatie .
              We vissen tegenwoordig met alles pellets bolies ,en zien eten doet eten zal ook voor de vissen gelden .
              Dus waarom ook geen mais .
              En als ze echt honger hebben kijken ze niet eens volgens mij zodra er voetselnijd te sprake komt bijten ze op alles .

              Toetje

              Leuk verslag
              Groetjes
              Johnny

              Match
              Feeder
              Stok

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎