Voerkorf, methodfeeder of lood?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    Voerkorf, methodfeeder of lood?

    Ik sta op het punt om voor de 1e keer gericht op barbeel te gaan vissen. Ik heb al vele artikelen gelezen, maar ik zou graag nog even op een rijtje willen hebben wat nu het meest wordt toegepast als montage.

    Ik denk dat ik een safety bold rig ga toepassen met een voerkorf, dit lijkt me veiliger voor de vis en ik denk dat de kans op vastzitters kleiner is. Maar misschien hebben anderen betere ervaringen met lood dat beter rolt, een lusmontage, een schuifmontage of misschien wel een methodfeeder. Aangezien in de sterke stroming je korf veel rolt en zo leeg is, ben ik een voorstander om toch zo lang mogelijk aantrekkingskracht te hebben bij je haakaas. Ik denk dan aan een vrij gesloten plastic korf die veel langzamer zijn voer en dus geur vrijgeeft. In WT zag ik dat er een stuk kaas in een gaaskorf geperst werd gefixeerd met een wattenstaafje, dit lijkt mij ook een manier om je korf zo lang mogelijk nuttig te laten zijn, want gewoon voer spoelt er vrij snel uit. Een methodfeeder met sterk bindend voer eromheen lijkt me dan nog langer blijven zitten. En anders kun je misschien beter een rollend lood gebruiken in combinatie met pva, je voer ben je dan ook zo kwijt zoals met een gewone voerkorf, maar vervolgens kan je haakaas wel lekker rollen. Maar goed, ik ga diverse technieken zelf ook vergelijken met 2 hengels om te zien wat het beste werkt, maar dat kan ook weer per dag verschillen.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Op de ijssel kun je ze prima met de feedermontage vangen (schuif of lus) en veel maden door het voer. Stukjes kaas in de korf werkt ook prima. Ik zou het niet te moeilijk maken.
    Carpe Diem

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Neem wel een voorraadje korven mee ,je kan er wel eens snel van af worden geholpen .
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        Vandaar ook die safety bold rig, dan is de kans op vastzitten kleiner dan met een lusmontage en mocht je vastzitten dan ben je meestal alleen de korf kwijt. Ik ga trouwens naar de Waal.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

          #5
          Met het systeem van de safety bold rig is niks mis mee maar lood kwijt is kwijt en als je voorraad te beperkt is ben je vroeg thuis ,dat was mijn insteek ,ik vis ook nog wel eens op de Waal maar dan gericht op de platte ,en dan vis je uit de stroom en op de stroom naad , en dan verspeel je niet veel korven maar met rollend lood op de Barbus barbus wil dat nog wel eens wat anders gaan ,maar ondervinding is de beste leermeester,toch!!
          Groeten van Jan de visser

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎