winckle picker wie heeft hier ervaring mee

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jos
    Frequent aanwezig
    • 23-08-2003
    • 123

    winckle picker wie heeft hier ervaring mee

    hoi winckle picker visser,

    ik wil graag leren hoe je moet vissen met deze hengel en de onderlijn en korf.

    wie heeft de ervaring en de zin om mij dit uit te leggen zodat ik ook mijn ervaringen hiermee kan op doen.

    ik wil op brasem gaan vissen in licht stromend water bij ons aan de delft in assendelft, noord-holland.

    alvast bedankt,

    jos
  • R_i_c_k21
    Banned
    • 16-08-2003
    • 18

    #2
    Jos,

    Ik zou beginnen met het lezen van de tips in dit forum (bv: FeederVisHulp en Slechte Beetregistratie bij wind). Winckle Pickeren en Feedervissen is hetzelfde, bij feedervissen is de hengel langer (vanaf 2,60 m). Mijn devies: houdt het simpel. Geen hoekafhouders en andere troep. Zie mijn beschreven montage bij FeederVisHulp en die van anderen, want de juiste montage is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Kies voor stromend water voor een schuivende methode en op stilstaand water een vaste. In jouw geval zou ik het eerst simpel houden en voor de vaste methode kiezen.

    Neem verschillende aassoorten mee en experimenteer hiermee: Brasem doet het goed op maden, mestpiertjes en mais. Gebruik in je korf een goed voer (kant en klaar brasemvoer: bv Fish Mix uit belgie) Hier kun je eventueel ook mee experimenteren (maden, casters (madepoppen) en mais erdoor). Maar doe dit niet te snel, kijk eerst hoe de vis reageert op alleen het voer. Het aasgedrag van de vis is steeds verschillend, daarom: experimenteren.

    Ik woon zelf in Delft en dan is Assendelft te ver weg, anders had ik je graag wegwijs gemaakt.

    Suc6 en veel :fish: :fish: :fish: :fish: :fish:

    Groet, Rick

    Reageer

    • R_i_c_k21
      Banned
      • 16-08-2003
      • 18

      #3
      Oh ja, en gebruik altijd een landingsnet (of was dit een inkopper?) :boggle:

      Reageer

      • jos
        Frequent aanwezig
        • 23-08-2003
        • 123

        #4
        rick,

        vandaag voor t eerst echt goed met de winckle picker gevist, natuurlijk met mn beide zoons (7 en 13 jaar) en een vriendje van hen (13 jaar) en............................. 4 brasems en 6 voorntjes.
        en dat voor een uurtje vissen, geslaagd weekend dus en die winckle picker blijft in de groep.

        mijn voertje: rentenaar wedstrijdmix, duivenmest (ben zelf een duivenliefhebber), wat kaneel, kurkuma (deze beide uit moederskeukentje),hennep (eerst koken en het kookvocht in een fles), bruine suiker (licht en donker), havermout en vogelzand om de boel goed bij elkaar te houden.

        alleen dikker draad want de giganten braken tot twee maal toe mn lijn.

        echt een interesante site die je toch een eind op weg helpt al wonen we soms een teveel aan kilometers uit elkaar.

        Reageer

        • Tijs-Witvisser
          Newbie
          • 28-08-2003
          • 27

          #5
          Pickeren is ut zelfde als feederen alleen dan met een korte hengel en je vist wat dichterbij meestal!
          ****\"Fantasie is belangrijker dan kennis.\"****

          Reageer

          • R_i_c_k21
            Banned
            • 16-08-2003
            • 18

            #6
            Jos,

            Niet slecht voor een eerste keer. Dat je wat dikker vist is in het begin wel verstandig. In het begin moet je het gevoel van de hengel nog krijgen en ben je geneigd de vis te snel te willen binnenhalen. Als je dan niet oplet klapt de vis je lijn aan flarden :headbanger:. Naarmate je verder het gevoel van de hengel krijgt kun je (en dat vind ik juist de sport) wat dunner gaan. Met de juiste afstelling van je molen (slip) moet het mogelijk zijn grote vissen met een dunnen lijn te landen.

            Deze site is inderdaad erg leerzaam, je kunt van elkaar leren en elkaar de tips en trucs doorgeven. Ook dat is het mooie van vissen: vissers onderling zijn vaak bereid elkaar te helpen...

            Succes met de vangst.

            Oh ja, Tijs je hebt gelijk, maar dat schreef ik ook al...

            Rick

            Reageer

            • jos
              Frequent aanwezig
              • 23-08-2003
              • 123

              #7
              gisteren nog even een uurtje gevist en twee voorntjes en een wolkrab, dat laatste is een ellendeling, kreeg de wolkrab er niet vanaf.
              dit was mijn eerste ervaring met een krab en hopelijk ook mijn laatste die krab kwam overal terecht waar die niet moest komen en ben zeker een kwartier bezig geweest om hem terug t water in te krijgen.

              Reageer

              • Viskeman
                Newbie
                • 05-03-2003
                • 6
                • Groningen

                #8
                Om een krab te onthaken kun je hem het beste van achteren vastpakken, zodat hij je niet met zijn scharen kan knippen. Zelf pak ik de krab meestal vast met een tang en trap dan het onding kapot, zodat ik er niet nog een keer last van krijg. Vervolgens is de haak gemakkelijk los te krijgen. Gooi de dode krab wel een eindje bij je vandaan, want als je hem stuk trapt, dan ruik je een geur van verrotte eieren.

                Krabben zijn in Groningen op een aantal wateren echt een plaag. Vaak knippen krabben ongemerkt je lijn door en vis je dus zonder haak. Tevens verdwijnen de vissen als de krabben op je voerplek komen. Ze zijn vooral dol op maden/pinkies door het voer.

                Reageer

                • Eijkb
                  Banned
                  • 13-08-2003
                  • 215

                  #9
                  Tja, zo had ik gisteren een slak gevangen. Op de pier. De pier zat al half in de slak en zelfs mijn haak was gedeeltelijk verdwenen! Wat je zo allemaal niet vangt met de picker he! Had je niet gedacht...

                  Reageer

                  • john van den broek
                    Specimen Hunter
                    • 30-03-2003
                    • 1089
                    • Venray

                    #10
                    En heb je die beet van die slak niet gezien EijkB ?
                    Groet John.

                    www.baitstore.nl

                    Reageer

                    • R_i_c_k21
                      Banned
                      • 16-08-2003
                      • 18

                      #11
                      Die ging vast heel traag... :snail:

                      Reageer

                      • Eijkb
                        Banned
                        • 13-08-2003
                        • 215

                        #12
                        Ik mis de aanbeet van een haai al. Laat staan een slak Er is ook altijd zoveel te doen langs de waterkant. Een nieuwe uitgave van Beet, mooie vrouwen die de hond uitlaten, medevissers etc. Als je hengeltop dan 1 cm per uur naar links beweegt, dan is dat te missen idd

                        Reageer

                        • Pieter Pepping
                          Frequent aanwezig
                          • 11-08-2003
                          • 206

                          #13
                          viskeman,

                          waarom in godsnaam, trap je dat beest dood! Ik vind het écht achterlijk. Je schrijft het al ontzettend oneerbiedig neer, alsof je jezelf beter vind dan een krab. OEN!

                          Dat ze mssn een plaag zijn en dat ze ontzettend irritant vind, oke. Maar doodtrappen? ==> HEEEL laag. :mecry: :noidea: :echtniet:

                          (mssn ben ik zelf wel diep gezonken om hier op te reageren....)

                          [Gewijzigd door Pieter Pepping op 09-03-03 at 07:49 PM]
                          ---------------

                          Pieter

                          Reageer

                          • Viskeman
                            Newbie
                            • 05-03-2003
                            • 6
                            • Groningen

                            #14
                            Hallo Pieter,

                            Ik maak een krab echt niet dood omdat ik dat leuk vind. Echter, ik zie de krabben als een bedreiging voor de vissen.

                            Er zitten hier in Groningen heel veel krabben, komend uit de Waddenzee. Bij sommige gemalen is weleens een rooster geplaatst om de krabben te vangen. Er zaten dan duizenden krabben in. Er is echter niets tegen te doen.
                            Lees ook maar eens het artikel op visserslatijn onder het kopje " techniek".

                            ( Als je denkt dat je diep bent gezonken door je reactie, pas dan wel op voor de krabben op de bodem.)

                            Reageer

                            • Pieter Pepping
                              Frequent aanwezig
                              • 11-08-2003
                              • 206

                              #15
                              Viskeman,

                              Ik heb het artikel op visserslatijn gelezen en mssn heb ik te fel en te snel gereageerd. Ik ken de situatie daar niet, maar ik ben toch tegen het doodtrappen van die beesten. Nogmaals, had ik eerst dat artikel gelezen, had ik anders gereageerd...
                              ---------------

                              Pieter

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎