IJssel 30-04-09

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Retlaw
    TOPvisser
    • 22-01-2008
    • 115
    • Nieuwe Pekela

    IJssel 30-04-09

    Aangezien ik vrij was op koninginnen dag en geen zin had om uren over de vrijmarkt heen te struinen, had ik al snel besloten om naar de IJssel te gaan. Na alle spullen de avond van tevoren klaar te hebben gemaakt ging het wekkertje veels te vroeg af. Hup snel op snooze drukken en nog even verder slapen, maar verrek! het is toch mijn vrije dag! Ik ga vissen! Nou daar vloog ik me bed wel voor uit. Na een lekkere douche werd al snel de auto gepakt en hoppa ik was weg. Eenmaal geruime tijd op de weg doemde er zich een probleem op. WEGWERKZAAMHEDEN, OMLEIDING. Alles leuk en wel, maar ik kwam dus niet het weggetje waar ik op moest komen. Naja, dan de snelweg maar op, het is nog vroeg en er zijn meerdere stekken. Onderweg was het al mistig, en eenmaal aangekomen bij het water bleek dat nog steeds zo te zijn wat overigens een prachtig tafereel opleverde.

    Snel de heavy feeder uit de auto gehaald mezelf hup, korf erin en mezelf eens goed neerzetten. Echt veel tijd daarvoor had ik niet. Al snel schoot de top van de feeder heen en weer, wat resulteerde in een mooie voorn. Alvorens echt goed te zitten had ik al snel 4 mooie voorns te pakken. Ik begon me toch zorgen te maken over de hoeveelheid voer die ik had meegenomen, met dit tempo zou ik tegen half10 al huiswaarts kunnen gaan. En jahoor hoe kan het ook anders, na nog enkele voorns viel de beet compleet weg. Geen enkele stoot meer. Na hoog en laag te springen (zonder resultaat) besloot ik wat meters te verkassen om de lange stok uit de foedraal te halen. Hop stuk of 6 balletjes voer erin, en kijken wat er gebeurd. Nou, ik kan je wel vertellen er gebeurde vrij weinig.. Door erg licht te gaan vissen, en de nabijheid van een vrachtschip werd mijn dobber weggeblazen door de stroming, welke ook onderging. Alleen hij bleef wel erg lang onder vond ik zelf, en mijn vermoeden werd al snel bevestigd door een kromme top. Brasem! schoot door mij heen, eindelijk een brasem. Totdat de vis doorhad dat er een of andere malloot hem aan de lijn had. Na een behoorlijk heftige dril kwam deze knoeperd van een winde boven water.



    ter illustratie heb ik hem met de kop tegen de voeremmer,van welke de diameter 40 cm bedraagt, gefotografeerd. Dus je zou wel kunnen stellen dat dit een pracht van een winde is

    Na een lange periode van slecht 1 aanbeet, heb ik besloten om het wat verder stroomopwaarts te proberen. De krib waar ik oorspronkelijk wou gaan vissen was al bezet door 2 collega's. Welke niet te spreken waren over de vangst. Naja, dan toch maar een krib verder, hoppa met de heavy feeder een 70 grams korfje eraan en er kon weer gevist worden. Direct nadat ik mijn spul klaar had klapperde de top van mijn feeder, met als resultaat een leuke brasem welke in het snelstromende water nog behoorlijk partij bood.


    Abrupt na mijn vangst, vertrokken mijn buren. Wat toch om eerlijk te zijn wel een glimlach op mijn gezicht toverde
    De komende uurtjes, heb ik nog heerlijk mooie voorns kunnen vangen waarvan een aantal van dit slag waren. Prachtig die felle aanbeten op een pluk maden.


    Even later ving ik nog deze pracht van een kolblei, welke absoluut noemenswaardig is. Was het maar zo'n feest om iedere dag een netje vol van deze vissen te vangen. Maar aan de andere kant zal dit de charme ook snel verliezen.
    Eigenlijk zijn het toch prachtige vissen,erg jammer dat niet elke kolblei van dit formaat is.


    Kort daarna kreeg ik de schrik van mijn leven nadat mijn ineens linker broekzak iets lichter aanvoelde gevolgd door een kleine plons... jawel ik kon mijn telefoon tussen de stenen gaan graaien. Godzijdank waren de goden mij gunstig gezind, door alleen de toetsen kapot te laten gaan waarna een kort bezoek aan mijn phonehouse ik weer optimaal gebruik van mijn telefoon kan maken.

    Hierna vond ik het mooi geweest, heb me goed vermaakt aan de rivier. En heb een prachtige dag gehad, beetje jammer dat ik in de auto via de radio me bewust werd van de tragedie die op koninginnen dag heeft plaatsgevonden. Een nationale feestdag moet een dag van vreugde en plezier zijn, en moet niet in het teken gaan staan van één of andere malloot met een suzuki alto.

    Dit laatste gedeelte van mijn verslag heeft misschien niets met het vissen te maken, maar vond toch dat ik dit even moest noteren.

    Hoop dat ik wat meer van dit soort dagen aan de waterkant mag meemaken, en dat ik wat mensen geinspireerd heb in het maken van verslagen
    Jihahaha! Weer een baksteen in het net
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    #2
    Leuk verslag zo te lezen heb je je vermaakt je hebt wat mooie vissen gevangen en dat is natuurlijk altijd leuk :P
    jammer van je telefoon ik heb precies hetzelfde mee gemaakt ooit een keer

    gr,
    martijn

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎