feedervoer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • dams
    Komt net kijken
    • 21-08-2003
    • 69
    • Laakdal

    feedervoer

    Hallo, ben Johan uit België en ben een nieuwe gebruiker.
    had een vraagje, heb problemen met mijn feedervoer, het eerste uur geen probleem , dan 1 uur (soms langer) niks meer daarna weer geen problemen meer.
    Maak het voeder de avond voor het vissen aan.
  • dim
    Komt net kijken
    • 16-11-2002
    • 85
    • Ingelmunster

    #2
    Dag Johan

    Het probleem kan van het voer zijn maar ik denk eerder dat je te weinig aas in de korf doet . ( casters , maden , pinkies of worms ) . Welk voer gebruik je trouwens en op welk soort water vis je ?

    Reageer

    • minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

      #3
      Probeer op het moment dat de beet eraf gaat eens met de lengte van je onderlijn te varieren.
      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

      Reageer

      • dams
        Komt net kijken
        • 21-08-2003
        • 69
        • Laakdal

        #4
        Hallo Dim,
        Bedankt voor je reactie
        Zelf denk ik ook dat het niet ligt aan te weinig aas.
        Ik doe het zo, eerst werp ik een 15 tal korfjes zonder aas bij het begin
        daarna 1 korfje met aas dan 1 korfje zonder aas en zo verder en als de vis dan na een tijd op het voer komt
        dan vermeerder ik de korfjes met aas b.v 3 met aas. 1 zonder aas.
        Het voeder dat ik gebruik bestaat uit :
        2 kg. Bio Mix
        1 kg. Cage Feeder
        1 kg. Vijver Geel
        2 dopjes spendid appetizer- Dit alles nat gemaakt met water waar de liquid brasem is aan toegevoed.
        Het soort water: De Paalse Plas (Beringen) stilstaand water met een diepte van 3 meter.

        Reageer

        • dams
          Komt net kijken
          • 21-08-2003
          • 69
          • Laakdal

          #5
          Hallo minimus
          Bedankt voor je tip, zal het zeker uitproberen en zal je laten weten wat het resultaat was.

          Groetjes Johan

          Reageer

          • minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

            #6
            Het probleem met de meeste feedervissers is dat zodra de beet wegvalt ze dat relateren aan de mate van de hoeveelheid voer. Ofwel men denkt dat de vissen verdwenen zijn omdat het voer op is. In paniek smijten ze dan nog maar eens een zwik korven op de voerstek en vervolgens is door "overvoering" de vis er van tussen.
            Indien de vis op de voerstek gekomen is, is deze niet zomaar weg. Met de vaste stok is het opmerkelijk dat een school brasems beter "vast te houden" is door aas bij te schieten dan door voer bij te plonzen. Deze stelling durf ik op de feeder ook wel te projecteren. Verander dus als de beet wegvalt dus ook eens van korf, door bijvoorbeeld een gesloten korf met alleen aas bij te gooien. (gooi ook eens een korf zonder iets erin !!!!) Verander ook eens de lengte van je onderlijn, want analoog aan het vaste stok vissen, wordt de vis ook niet gevangen met één soort aaspresentatie. Met de vaste stok varieer ik soms met onderlijnen van 15 tot 28 cm met verschillende loodzettingen en soms met overloden. Naar mijn idee dient feeder vissen niet zo statisch uitgevoerd te worden zoals ik helaas dikwijls aan de waterkant ontwaar !!
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

            Reageer

            • dim
              Komt net kijken
              • 16-11-2002
              • 85
              • Ingelmunster

              #7
              Dag Johan

              Ik zou toch maar 1 à 1,5 dopjes splendid appetizer indoen en die liquid eruit laten . Wat je ook zeker moet proberen is dat wanneer de beet wegvalt en dunner vissen helpt niet of de lengte van de onderlijn ook niet , een meter of twee verder gaan vissen , het gebeurt vaak dat de vis zich achter de voerplek legt .

              Reageer

              • dams
                Komt net kijken
                • 21-08-2003
                • 69
                • Laakdal

                #8
                hallo Dim en Minimus,

                Bedankt voor jullie nuttige tips.
                Daar kan ik de volgende keer mee aan de slag.
                Laat de resultaten wel aan jullie horen.

                Groetjes Johan

                Reageer

                • jos
                  Frequent aanwezig
                  • 23-08-2003
                  • 123

                  #9
                  soms lijkt t dat het ineens stil wordt onder je dobber maar de vissen die dan komen, de grote bazen onder de witvissen moeten geactiveerd worden en niet dor grote bollen in t water te gooien dan schrikken ze en verdwijnen, maar door hen schrikken de kleine ook en blijven merendeels gewoon weg tot dat er een nieuwe school weer eens op de geur en de wolk van t voer afkomen.
                  gooi, werp of schiet dan de pinkies, made en casters richting je dobber of korf en kleine bolletjes voer ten grote van een kleine bollie.
                  de grote schrikken niet en azen verder tot t moment surprime het plat gooien of wegtrekken van je dobber.
                  ik gebruik merendeels made waar wat bruine suiker aan toegevoegd is.
                  door mn voer heen zitten made, casters en geknipte worm en .............................. bruine suiker.
                  ik maak verschillende voertjes klaar waar hoofdzakelijk hennep, koekjesmeel en duivenmest in verwerkt zit.
                  de mannen die mijn stekje later innemen kunnen nog even door met vissen op die plek, daarna valt t bij hen ook weer stil, maar ze doen niets anders dan sinasappels dik bollen gooien en kunnen weer wachten op de volgende school.
                  ga eens naar een wedstrijd en kijk af, leer en onthou.
                  de meeste vissers houden continu elkaar in de gaten en leren steeds erbij, ik net zo goed, lees ook graag oude en in vergetelheid geraakte boeken, misschien!!! staat daar nog iets in, je weet immers maar nooit.

                  Reageer

                  • dams
                    Komt net kijken
                    • 21-08-2003
                    • 69
                    • Laakdal

                    #10
                    Hallo Jos,
                    Sinds ik die vraag gesteld heb over mijn feedervoer heb ik een 2 tal feederwedstrijden gaan bekijken.
                    Ik heb die vraag daar ook gesteld, en inderdaad het ligt niet aan het feedervoer maar aan mezelf.
                    Als de beet minder werdt of zelf helemaal weg viel, dan bleef ik korven met voer wegzetten.
                    Had beter een kleinere korf genomen of een kleinere korf met alleen aas.
                    Heb daar nog andere zaken gehoord: veranderen van de onderlijn, achter je voer vissen enz.
                    Toch bedankt voor je reactie. In het weekend ga ik vissen en dan kan ik jullie goede raad(Jos, Dim, Minimus).
                    in praktijk omzetten, of toch proberen om te zetten.

                    Reageer

                    • Slafes
                      Sportvisser
                      • 31-01-2003
                      • 844
                      • Leuven

                      #11
                      Wel, dat met dat voerballen die de vis wegjagen heb ik toch andere ervaringen. Dikwijls van je vis terwijl je net aan het bijvoeren bent met appelsienballen. Of zelfs de moment na de ballen de vis weer geactiveerd wordt!

                      Waar er karper springt, zijn de kleine vissen zeker meer gewoon dan een voerbal die in het water valt.
                      http://www.wandelendetakken.be

                      Reageer

                      • Deputy
                        Sportvisser
                        • 04-02-2002
                        • 606
                        • Lille

                        #12
                        dams,

                        eerst een reactie op "voor of achter je voer vissen".
                        Zeker voor iemand die begint is het moeilijk om met de feeder een beeld te krijgen van de bodem.
                        Het kan bv. zijn dat je net bovenop een richel vist en je voer dus stilletjesaan naar beneden "loopt". Dus zal de vis dit voerspoor volgen.
                        Daarom bijhet wegvallen van de beet, steeds eens proberen voor of achter je plek.

                        Dan mijn vraag : waar ga je juist vissen in Beringen en worden er wedstrijden gedaan ???
                        groetjes van Deputy Dog

                        ---------------------------
                        http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
                        http://www.marcelvandeneynde.be

                        Reageer

                        • dams
                          Komt net kijken
                          • 21-08-2003
                          • 69
                          • Laakdal

                          #13
                          Hallo Slafes
                          Bedankt voor je reactie.
                          Over het springen van karper gesproken, dan zijn de vissen hier wel iets gewoon.
                          De karper(graskarper) wordt hier regelmatig met de feeder gevangen.

                          Reageer

                          • dams
                            Komt net kijken
                            • 21-08-2003
                            • 69
                            • Laakdal

                            #14
                            Hallo Deputy Dog,
                            Het water waar ik vis is de Paalse Plas te Paal(Beringen). Je kan het vergelijken met het Schulensmeer maar dan kleiner van oppervlakte. Het water heeft een variabele diepte en de stek waar ik regelmatig vis is ongeveer 4 meter diep op 30meter vanaf de oever.
                            Er worden hier geen wedstrijden meer gevist. In een lang verleden was dat wel het geval.
                            Ik kijk regelmatig op je website en heb er al verschillende nuttige tips gevonden.

                            PS. Ga je zondag naar het kampioenschap van België feedervissen?

                            Reageer

                            • jos
                              Frequent aanwezig
                              • 23-08-2003
                              • 123

                              #15
                              ik heb veel nederlandse en belgische gezien die dit ook deden, nederland had brons, de belgen faalde en bleven maar voerballen gooien inderdaad t hielp wel een beetje echter de fransen en de engelsen maakte eerst een voerplek aan daarna steds bijvoeren met kleine balletjes ten groote van een knikker en maden dit gooiend, schietend en middels de inmiddels beroemde flesjes cup.
                              en ik kan t mis hebben maar het scheen wel te werken bij die engelsen en fransen.
                              vreemd genoeg was dat de fransen vooral dicht bij de oever(5 -7 mtr) viste en de engelsen namen dit snel over, een enkele engelsman daar gelaten, de overige deelnemende landen blijven op 11 tot 14 meter vissen al bollen gooiend.
                              maar een ieder zijn manier hoor, ik kijk en leer graag en tracht bij te blijven in de wereld dat vissen heet.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎