Muggenlarven

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tijs-Witvisser
    Newbie
    • 28-08-2003
    • 27

    Muggenlarven

    Hoe maak ik muggenlarven los ? En is muggenlarven hetzelfde als ver de vase?
    Als je het bij ons in de aqariumzaak koopt (hebben ze bij de viswinkel niet) dan krijg je het in een zakje mee en dan zit alles aan mekaar geplakt ! Graaag tips hierover!
    Tijs!
    ****\"Fantasie is belangrijker dan kennis.\"****
  • Pieter Pepping
    Frequent aanwezig
    • 11-08-2003
    • 206

    #2
    muggelarve op je haak? zijn die niet veel te klein?

    als ze aan elkaar zitten, waren ze dan ingevroren ofzo? Mijn broertje gebruikte ze ook wel eens als voer voor zijn aquariumvissen, die zaten dan gewoon in een zakje met water.

    Maargoed, volgens mij kan je de muggelarven los krijgen door ze in een bakje water te leggen (misschien warm water?) Volgens mij vallen ze dan wel uit elkaar.
    ---------------

    Pieter

    Reageer

    • Tijs-Witvisser
      Newbie
      • 28-08-2003
      • 27

      #3
      neej ze zijn niej ingevroren
      ****\"Fantasie is belangrijker dan kennis.\"****

      Reageer

      • lex

        #4
        hoi Thijs,

        Mugenlarven is hetzelfde als verse de vase.
        Je koopt ze bij de hengelsportzaak. Vaak moet je dit bestellen.
        Als je verse de vase koopt zit dit verpakt met allerlei rotzooi waar de larven van leven.
        Dit moet je eruit halen door ze los te maken in leem en te zeven.
        Het is niet hetzelfde als wat je bij de aquarium zaak koopt. Dit zijn wel muggelarven maar voor de hengelaar zijn deze totaal nutteloos. De larven die jij nodig hebt zijn ongeveer twee tot drie cm lang en die kun je goed aan de haak prikken.

        Reageer

        • Tijs-Witvisser
          Newbie
          • 28-08-2003
          • 27

          #5
          Dan gaat ut over maar bedankt voor de reacties !
          Bij ons kan je dat niet bestellen zelfs geen casters (het is een dier-en-hengelsportzaak en die heeft bijna niks) ~z~ ~_~ ~z~ ~_~

          Tijs!
          ****\"Fantasie is belangrijker dan kennis.\"****

          Reageer

          • Scoozy
            Newbie
            • 01-08-2003
            • 30

            #6
            Hoi Tijs,

            normaal heb je 2 soorten muggelarven , de dikke larven is voor aan de haak en de kleine is voor het voer in turf of puur zoals je het vraagt aan de verkoper.
            ik gebruik meestal een pakje dikke muggelarven voor aan de haak en dat kost 1.5 euro kun je een ganse visdag mee verder omdat je bij ons op de vijvers geen voeder mag gooien als enkel maden en haakaas.
            voor de muggelarven los te krijgen gebruik ik bij pure muggelarven gewoon droge leem en het gaat van zelf dan.

            groetjes Scoozy.
            http://www.danasoft.com/vipersig.jpg

            Reageer

            • Theo van Berner

              #7
              Heee Tijs.
              In je profiel staat dat je in 1990 bent geboren. Eronder staat dat je ook getrouwd bent. 13 jaar en nu al een vrouw? Bofkont! Is ze mooi en blond?

              Casters kan ze zelf ook ontwikkelen Tijs. Kijk maar eens bij de andere topics.

              Reageer

              • Tijs-Witvisser
                Newbie
                • 28-08-2003
                • 27

                #8
                Oeps Foutje! nog nooit opgevallen ! ik ben wel 13 maah nog niej getrouwd !@#$ hahaha
                ja k maak casters ook zelf maar ut was maar om aan te geven hoe slechte viswinkel het is!

                Tijs!
                ****\"Fantasie is belangrijker dan kennis.\"****

                Reageer

                • Loek van Kersbergen
                  Met enige kennis...
                  • 03-01-2003
                  • 289
                  • Lekkerkerk

                  #9
                  Hoi Tijs,
                  Even duidelijk. De kleine muggenlarven voor het voeren: spreid ze uit (op bijvoorbeeld een krant)en strooi een handje DROGE leem erover. Voorzichtig erdoor werken. Komen ze dan al los, OK zijn ze nog niet los, nog een handje droge leem erdoor werken. Als ze los zijn, de kleine muggenlarven (jokers op z'n engels) pas OP HET LAATSTE moment door je voer doen en voeren. (Doe je ze te vroeg door het voer, dan bestaat de kans dat ze dood zijn en dan verliezen ze teveel van hun aantrekkingskracht voor de vis.Overigens zijn de kleine muggenlarven vaak wel degelijk hetzelfde als die die je koopt voor het voeren van aquarium vissen!
                  De grote muggenlarven. Dit zijn volgens mij meestal de larven van de langpoot mug en ze zijn inderdaad wat grover en groter dan de jokers of voer-vers.
                  Leg ze in een vrij diepe bak met water. De dod larven en het vuil dat gaat drijven eruit scheppen. De levende larven verzamelen zich altijd op de bodem. Even wachten dus en dan kan je voorzichtig het vuil en de dode larven afgieten. Opnieuw opgieten en onder water zetten en het hele proces herhalen totdat ze zuiver zijn. Leg een plukje muggenlarven in een bakje op een nat doekje. Hou ze uit de zon, en zorg dat je levende voorraad niet te warm wordt. Hoge temperatuur is vaak funest voor je muggenlarven.
                  Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel.
                  Succes ermee.
                  Loek
                  ****************************
                  MATCH VISSEN IS HET MOOIST
                  ****************************

                  Reageer

                  • benny
                    dobbertjesvraagbaak
                    • 09-12-2002
                    • 383
                    • omgeving Leuven(B)

                    #10
                    Van een profffesionele topuitleg gesproken! ke: ke: ke:
                    Nog een kleine tip:
                    Plaats een casterzeef in een bakje en zet deze zeef onder water.Giet vervolgens de pure grote versdevase(muggenlarven) voorzichtig op deze zeef.De levende beestjes kruipen na enige tijd erdoor en het vuil en de dode exemplaren kan men zo makkelijk verwijderen.Het bloed van de dode beestjes vergiftigd het water waar de nog levende in bewaard worden, zodat ook deze levendige versdevase vlugger de pijp aan maarten geven.Door dit minstens twee maal per week te doen kan je soms uw aas tot twee maanden bewaren.

                    Benny
                    Vissen is NIET mijn hobby,
                    Vissen is mijn leven!

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎