Mening over Geer / Tim dobbers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

    Mening over Geer / Tim dobbers

    Ik wil wat dobbers aanschaffen van Geer, bij onze vereniging zitten er veel met Tim dobbers . Is er nu een voorkeur voor Geer of Tim Dobbers. Wel weet ik dat Geer dobbers niet lek kunnen.
    Zijn Geer dobbers in een goede hengelsport zaak te koop, of moet je die rechtstreeks bij Geer bestellen.

    Gr Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • Quido
    pink floyd
    • 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

    #2
    er zit in ieder geval veel prijsverschil in, tims dobbers zijn aanzienlijk goedkoper. ik heb ze van geer nog niet in de winkel zien liggen, mischien zijn er wel zaken waar je ze kan kopen maar dat weet ik niet. heb er eens een paar gekocht op een beurs...
    groeten quido


    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

    Reageer

    • preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen
      • 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

      #3
      Het zijn beide topmerken. De Geers schijnen niet lek te kunnen en de Timms hebben wel zo'n 8 laklagen, dus voor lekkage ben ik niet bang. Timms zie ik meer in de diverse zaken en Geer nog niet zoveel. Ik heb nu een groot deel van de Timms-collectie in alle gewichten, maar er is ook nog wel plek voor een aantal Geertjes. Qua afwerking vind ik ze elkaar niet ontlopen, wel is het zo dat diverse Geer dobbers ook aan de bovenkant vastgezet worden met silliconen en daar ben ik niet zo'n liefhebber van, maar Geer heeft wel weer verwisselbare atennes wat de Timms (nog) niet hebben.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

      Reageer

      • colshim
        *************
        • 10-02-2008
        • 231
        • VL.

        #4
        Geer pennen zijn absolute kwaliteit , alleen jammer dat ze zo duur zijn.Je kunt ze online bestellen , in de winkel heb ik ze nog niet gezien , Timms daarentegen wel en ook wat goedkoper !
        Koop echter géén pennen omdat je buur daar mee vist , kies een pen naargelang de omstandigheden of ene die je goe ligt, zou anders wel eens een dure miskoop kunnen zijn
        grtz

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #5
          Mijn idee , koop eerst een paar pennen waarvan je weet die zal ik vaak gebruiken , dat kan bv een bepaald type zijn .
          Zo zul je zien dat in de loop van de tijd je elke keer weer naar een bepaalde type dobber grijpt .
          Koop dan pas de voledige lijn zodat je niet veel geld in de put gooit .
          Ach ik L*L makelijk er staan hier ook meer dobbers mooi te zijn dat dat ik er mee vis .
          Soms blijft er wel eens wat kleven in de winkel , en die man moet ook eten .
          En aan me eigenbouw kom ik ook maar niet aan toe .
          Ik heb nog een paar slyders staan die ik nog moet lakken , vanaf december al geloof ik .
          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • ghelsing
            Frequent aanwezig
            • 20-03-2004
            • 245
            • Vleuten

            #6
            Oké ik ben weer wat wijzer geworden. Bedankt.

            Grt Gerard
            Groeten van Gerard Elsing

            Reageer

            • misser
              cuore sportivo
              • 06-04-2007
              • 317
              • ijsselmuiden/kampen

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door colshim
              Geer pennen zijn absolute kwaliteit , alleen jammer dat ze zo duur zijn.Je kunt ze online bestellen , in de winkel heb ik ze nog niet gezien , Timms daarentegen wel en ook wat goedkoper !
              Koop echter géén pennen omdat je buur daar mee vist , kies een pen naargelang de omstandigheden of ene die je goe ligt, zou anders wel eens een dure miskoop kunnen zijn
              grtz

              Hier ben ik het ook wel mee eens heb er vorig jaar een aantal van geer mogen ontvangen en vis er met genoegen mee het is wel ff goed uitloden aan de waterkant met aas eraan wat ze zakken nog wel wat na verder puike dobbers en het boven antenne systeem vind ik ook wel makkelijk
              maar heb ook een aantal timms en vis daar ook graag mee en nu merk je al naa een tijdje dat je wel vaak voor een bepaald soort kiest

              Reageer

              • coningx
                Komt net kijken
                • 27-11-2008
                • 52
                • waanrode

                #8
                ik ben eigenlijk niet zo tevreden over de dobbers van geer

                voor die prijs had ik eigenlijk wel top dobbers verwacht, maar heb er al 2 die stuk zijn

                1 matchpen met overkop in te gooien en een andere met aan te slagen.

                ik koop vanaf nu geen pennen van geer meer, 1 pen van geer = 4.50euro, 2 pennen van perfect (waar ik zeker zo graag mee vis) = 4.40euro

                vind het eigenlijk als ik erover nadenk een beetje afzetterij

                Reageer

                • lolo
                  Geniet maar niet met mate
                  • 01-05-2003
                  • 3873
                  • Weesp

                  #9
                  MM toch raar .
                  Als je goede handgebouwde dobbers hebt zijn het vaak goede pennen.
                  Of ze nu van piet of van pluk zijn allemaal met hun eigen insteek en kwaliteit.
                  Het verbaas me een beetje, aan de andere kant, niet iedereen heeft ook dezelfde hengel .
                  Groetjes
                  Johnny

                  Match
                  Feeder
                  Stok

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #10
                    mooie dobbers ja die maak ik zelf ook ,maar ze bijten in je aas en niet in je dobber.

                    niks gaat eeuwig mee zeker een dobber niet.

                    ik koop voor b.v 25 euro liever een serie van 10 .

                    ik zie ze hier in de winter soms ook over boten heen klauteren om een exclusieve geer dobbers weer van een meerpaal te halen.

                    zo'n jolly van 1,75 hangt mij daar best.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎