Tijd!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tijs-Witvisser
    Newbie
    • 28-08-2003
    • 27

    Tijd!

    Ik zou wel eens willen weten (stelling) Hoe lang zijn jullie per week bezig met vissen?
    voorbereiding vissen zelf enzz..
    ****\"Fantasie is belangrijker dan kennis.\"****
  • Frederik
    Specimen Hunter
    • 05-01-2005
    • 1734

    #2
    Voorbereiding voor een wedstrijd ben ik toch drie dagen mee bezig aangezien ik zelf mijn casters maak, voor mijn caster heb ik twee dagen nodig om ze te laten vercasteren en dan nog één dag om voer en tuigjses in orde te brengen.
    Plus de maden verzorgen dat duurd 5 minuten langer niet.

    Reageer

    • Pieter Pepping
      Frequent aanwezig
      • 11-08-2003
      • 206

      #3
      ik ben meer een 'mooi-weer' visser (@) . Maar nu alle chaos en drukte met school weer begonnen is, heb ik helemaal geen tijd meer!! Tot teleurstelling vn mijn neefje die steeds vraagt wanneer ik weer ga vissen...

      dat was geen antwoord op je vraag trouwens... %)
      ik ga vissen zolang ik zin heb, soms is dat een hele middag, soms 2 uur. Voorbereiding heb ik nauwelijks, alleen maden halen en aan de waterkant me voer klaarmaken, m'n steun in de grond steken en m'n hengel optuigen...

      [Gewijzigd door Pieter Pepping op 09-04-03 at 09:20 PM]
      ---------------

      Pieter

      Reageer

      • Kwik
        Frequent aanwezig
        • 12-08-2003
        • 120

        #4
        Ik vis bijna dagelijks van ongeveer 16u30 tot 20u30.
        Soms begin ik wel eens om 14u.
        Voorbereiding heb ik niet (meestal kant-en-klaar lokvoer), kapotte lijntjes herstel ik terplaatse. Mijn visgerief blijft na het vissen gewoon in de auto liggen, enkel de maden en mais gaan in de koelkast.
        'Na'bereiding: voeremmer spoelen (terplaatse), thuis enkel handdoekjes spoelen en aan de wasdraad hangen.
        Eénmaal in de week of om de tien dagen: viskoffertje kuisen en ordenen, hengels opblinken e.d.

        Reageer

        • minimus
          Specimen Hunter
          • 19-03-2003
          • 1203
          • Tilburg

          #5
          Voor een wedstrijd ben ik ik de dag ervoor een uur of 3 in touw. Dat gaat van onderlijnen maken tot tuigen maken (aanpassen) aan omstandigheden. Aangezien ik meestal mijn voer zelf samenstel ben ik daar ook wel even zoet mee. Indien ik "vrij" ga vissen ben ik met 1,5 uur wel klaar.
          As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

          Reageer

          • Eijkb
            Banned
            • 13-08-2003
            • 215

            #6
            Mijn spullen liggen ook allemaal klaar in de auto. Eventueel steek ik pieren in de tuin en verder moet ik bij de viswinkel made en eventueel voer halen. Voorbereiding dus hooguit 30 minuten (incl pieren steken). Ik ga regelmatig na het werk vissen (twee keer per week) en dan vis ik van 15:00 tot 20:30 ofzo. Daarnaast vis ik regelmatig in het weekend en dan vis ik van 07:00 tot 12:00 of van 07:00 tot 16:00. Ligt er aan ofdat ik zin heb om te blijven na de middag

            Dus ik ben ongeveer 15 uur per week aan het vissen en heb dan 45 minuten voorbereiding. Gemiddeld over een maand vis ik denk ik 30 uur (gezien ik niet altijd 2 keer per week vis en tevens niet elke weekend er tegen aan ga )

            Reageer

            • kantvisser
              Bart Van Peborgh
              • 24-12-2002
              • 837
              • Koningskooikt

              #7
              Ik ga in het weekend bijna altijd 2 wedstrijden vissen, hiervoor moet ik mij tijdens de week voorbereiden, als het met enkel maden heb ik het minste werk, dat gewoon maar naar de hengelsportzaak rijden, als ik met casters vis dan ben ik zoals fred zeker 2 a 3 dagen bezig met ze te laten doorlopen, maar als wedstrijden met pieren vis dan ben ik de ganse week iedere dag minstens twee uur weg om pieren te vangen en als ik met vers de vase vis en ik moet gaan scheppen dat is pas andere kost, dan ben ik er de ganse week mee bezig, + het feit dat ik in het betsuur van een visclub zit waar altijd veel werk is aan de vijver (daar zal frederik zeker van kunnen meespreken)
              niet te vergeten dat ik ook nog regelmatig een dagje naar holland ga vissen

              dit alles wil zeggen dat ik ieder vrij moment met vissen bezig ben
              Groeten van Kantvisser

              Bart Van Peborgh
              Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
              Koning 2004

              http://mokabe.be

              Reageer

              • Frederik
                Specimen Hunter
                • 05-01-2005
                • 1734

                #8

                Kan ik inderdaad van meespreken Kantvisser.

                Reageer

                • Theo van Berner

                  #9
                  Ik begin dagen van tevoren al mijn spullen in orde te brengen. Heerlijk uren klooien om alles tiptop in orde te brengen. Dat vindt ik net zo leuk als het vissen zelf. Lekker spanning opbouwen voor een leuke dag. Hoewel ik alles had ging ik voor iedere wedstrijd toch nog even naar de hengelsportzaak om te zien of ik nog iets kon gebruiken. Ook een prettige afwijking, al zeg ik het zelf.
                  Maar wanneer ik weinig tijd heb kan ik ook in 30 minuten klaar zijn. Effe snel weg met de penhengel en het rugtasje bijvoorbeeld.

                  Reageer

                  • jos
                    Frequent aanwezig
                    • 23-08-2003
                    • 123

                    #10
                    tja de meeste zeggen t al eigelijk je werk eigelijk de hele week naar de volgende wedstrijd toe, iedere dag proberen te trainen, ik van half zeven tot 8 uur s'avonds.
                    aan voertjes ben ik al een week bezig om alles tip top in orde te brengen, ik gebruik een verscheidenheid aan voertjes, kleine emmertjes die ik aan maak met het afkookwater daar waar mijn hennep in klaar gekookt wordt.
                    duivenmest zowel vers als gedroogd, mijn aaswormen die ik kweek.
                    de dag van weggaan worden de made nog eens goed gespoeld en op de plaats gemengd met een klein beetje bruine suiker.
                    meestal loop ik een dag voor de wedstrijd nog effe langs de bakker voor wat koekafval.
                    eigelijk moet je ervan uitgaan dat je de hele week met vissen bezig bent soms lijkt t dat je niet ermee bezig bent maar in dat koppie gaat een hoop om, vooral ben ik ervoor klaar en heb ik alles, vergeet ik niets en als ik dit doe wat gebeurt er dan, het laatste test je uit als je traint, dat effe vissen is tenslotte trainen om jezelf klaar te stomen voor de wedstrijd.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎