Dagje Holland

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    Dagje Holland

    Donderdag kom ik holland onveilig maken

    ik ga proberen te vissen op de Spuiboezem in Bath, het zou kunnen dat het momenteel niet mogelijk is om daar te vissen omdat het water in verbiding staat met de polders en daardoor het kan men water op en af laten naargelang de waterstand in de polders, dus hoop ik dat er genoeg water in de spuiboezem zelf staat zodat er voldoende diepte is en we toch een visje kunnen vangen.
    Als dit niet het geval moest zijn zal ik ergens andres moeten gaan vissen, misschien het Spuikanaal zelf (daar staat altijd voldoede water) maar ik weet of de visvangst daat momenteel goed is, als we daar geen vis vangen zal ik nog verder moeten rijden maar naar waar weet ik niet, heeft er iemand tips waar de vis momenteel goed bijt, liefst niet te ver in Nederland
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be
  • kaledwaas

    #2
    Het kanaal door Voorne bij hellevoetsluis
    recreatieplas de bernisse bij bernisse
    de brielse maas bij briele

    allemaal onder rotterdam dus vrij makkelijk aan te rijden en in de richting van het spuikanaal (iets verder geloof ik)

    Reageer

    • kantvisser
      Bart Van Peborgh
      • 24-12-2002
      • 837
      • Koningskooikt

      #3
      Dagje holland is een ramp geworden

      toen ik met mijn vismaat aan de spuiboezem aankwam leek alles ok, de wind kwam van de goede kant, lekker zonnetje, en het was hoog water zodat er zeker voldoende diepte was om te vissen, dit zou een mooie visdag worden, tot we aan het hekken kwamen waar de Spuiboezem kan opdraaien, er hing een grote plakaat met daarop de tekst:

      Verboden te vissen wegens massale vissterfte en botulisme

      dan zijn we enkele kilometers verder gereden om op het Spuikanaal te vissen, we vonden er een mooie zitplaats, enn hondertal meters verder zaten nog 2 vissers en 1 van hen ving juist een mooie voorn toen wij eraan kwamen, dus besloten we uit te pakken, ik viste met de winkle picker en de vaste stok, ik schrok wel even van de diepte, met de vaste stok ongeveer 6 meter diep en met de winkle picker op 40 meter afstand zeker 10 meter diep.
      De kleur van water was ongelooflijk groen van de algen en er was een zeer sterke stroming wat het bijna onmogelijk maakte om met de vaste stok te vissen, ik viste met de zwaarste dobber uit mijn viskast (1,5gram) wat veel te licht was ik kon er onmogelijk mee vissen, mijn vismaat had een dobber van 4 gram en kon veel beter blijven liggen, al snel kreeg hij beet en ving enkele voorntjes, toen kwamen de vissers die honderd meter verderop zaten eens kijken, ze zaten al van 's morgens te vissen en hadden nog niet veel gevangen, enkele voorns en een brasem 5 was hun vangst.
      Ik wilde het op die moment al opgeven maar mijn maat kreeg regelmatig beet, ik niet, aan de picker heb ik de ganse dag geen enkele aanbeet gehad, en met de vaste stok had ik 1 voorntje gevangen (mijn dobber was gewoon veel te licht om in die sterke stroming en diepte te vissen)
      mijn vismaat had in zijn bakje per toeval nog een oude dobber liggen van 5 gram, daar heb ik dan maar ter plaatse een lijn van gemaakt en ben daarmee beginnen vissen, op deze manier was het wel mogelijk om een visje te vangen ik ving nog enkele grote brasems en voorns met als mooiste vis een blankvoorn van 31 cm, die vis maakte mijn dag toch nog goed.

      Al bij al heb ik mij nog goed geamuseerd, maar de volgende keer ga ik toch uitkijken naar een beter viswater, ik zal eens de kanalen proberen die kaledwaas aanraadt


      [Gewijzigd door kantvisser op 09-05-03 at 10:58 AM]
      Groeten van Kantvisser

      Bart Van Peborgh
      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
      Koning 2004

      http://mokabe.be

      Reageer

      • Eijkb
        Banned
        • 13-08-2003
        • 215

        #4
        Jammer dat het zo verlopen is. Altijd lastig een goede stek te vinden in onbekend gebied. En als dan ook nog de wind en het water tegenzit...

        Ach, als het maar gezellig is!!

        Reageer

        • Theo van Berner

          #5
          Bij Roosendaal liggen twee hele mooie kanalen waar veel wedstrijden worden gevist. Vergelijkbaar met het kanaal door voorne qua visvangst.
          1. A17 afslag 20 Roosendaal industrie, rechts door industrieterrein terug langs de snelweg, eronderdoor en kilometers goede stekken. Naam van het water, Roosendaalse vliet, komt uit op de Dintel
          2. A17 afslag 23 Stampersgat, linksaf richting stampersgat, na ca 1 km rechtsaf een weggetje op naar het water. Puike stekken. Naam van het water Dintel, gaat over in de Mark.

          Boven Breda via de A27 kruis je bij Oosterhout het Wilhelminakanaal. Afslag 17, richting Dongen veel visstekken waar genoeg te vangen is.

          Hoop dat je er wat aan hebt.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎