Voerboot

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

    Voerboot

    Beste allemaal.

    Ik zit al een poos te denken over het voeren met de match.
    Omdat we in Nederland dus niet met een wapen mogen schieten (uitzondering daar gelaten )
    Zit ik wel eens te denken hoe kan ik het voer op verre afstand nou precies plaatsen waar ik het wil hebben .
    Ik dacht een voerboot die je ook voor bolies kan gebruiken .
    Exacter dan dat kan bijna niet en je komt verder dan een werp pijp .
    En zal je dit ook op wedstrijden mogen gebruiken .
    Het is een goed alternatief .
    Wat denken jullie er nou van ik loop hier al een poos mee in gedachten .
    Na aanleiding op het forum van voerboten te koop dacht ik zet het eens neer.
    Wil het wel eens proberen wat het effect is hier van zeker op diep water .
    Groetjes
    Johnny

    Match
    Feeder
    Stok
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Goedkoper is het aanvoeren met een zware feeder net zo goed maar als je geld teveel of over hebt is het inderdaad een mooie manier van voer brengen je kunt dan ook direct je pen meesturen hoef je niet meer te werpen.
    Nu nog bediening en het is perfect geregeld.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

      #3
      Douwe juist met match wedstijden mag je niet met de feeder aan voeren vandaar ik dit voorstel .
      Hoe zal een wedstrijdleiding of vissers er op reageren .
      Groetjes
      Johnny

      Match
      Feeder
      Stok

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        neeeeeeee,wedstrijdvissen kost al niet weinig en je neemt al zo weinig mee.

        tel daar nog een bootje bij op plus zender en reserve accu's.



        gewoon met de katapult is een goed middel ,aan de lage vaart zien we straks aan geen voerbootjes

        Reageer

        • Jakob
          <*{{{{><(
          • 06-03-2007
          • 1870
          • Staphorst

          #5
          Veel wedstrijden is dit gewoon verboden, staat in het reglement. Aan de Lagevaart meegemaakt dat iemand naast mij dat gebruikte, stond niet in het reglement, dus volkomen legaal en hij won de wedstrijd op zijn fluitjes. Hij maakt zelfs 3 voerplekken en ving ook nog op alle 3. aan de andere kant kiepte hij 2 kilo voer en casters en geknipte pieren.

          Daar ving hij dus ook verre weg de meeste platen, tijdens het vissen voeren met een klein korfje van 50 gram.
          Prima methode. Ik heb tijdens het vissen met maten met het matchen ook wel gedaan (even de voerboot geleend van een vriend) en mijn maten zijn snel de boot komen lenen bij mij.

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            ja nou kan natuurlijk iedereen een grandioze plek vinden met die boot en daar z'n aas dumpen.

            maar ik ben niet van mening dat iedereen daar ook op kan terug werpen zeker niet op afstanden.


            want ik ben me al een zooitje houthakkers tegen gekomen

            Reageer

            • lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

              #7
              Ik personelijk vind het wel een leuk idee , en we slepen toch al veel mee , je gebruik dat ding ook puur voor de match.(of karper)
              Dus laat je de vaste stok feeders enz thuis ,weer meer ruimte in de auto.
              Ik weet 100% zeker als er eens een wedstrijd is en die persoon wint hem op deze manier ,en je maakt vaker mee dat je klop klop krijgt
              Weet ik zeker dat half wedstijd vissend NL zo boot aanschaft .
              Het is alleen Lu.lig dat als iedereen weer zo boot hebt dat je de problemen krijg met de kanalen .
              Zie al helemaal voor me dat je rustig je boot naar de plek vaart ,zet de buurman zijn zender aan kiep dag voer .
              Ik heb een poos VsrV en Hydro bootjes gevaren .
              Kan heel gevaarlijk zijn ,zo bootje op hol .
              Voer dat wel met een gemiddelde snelheid van 75 tot 125 KM per uur over het water heen .
              Groetjes
              Johnny

              Match
              Feeder
              Stok

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Voerboot is ook vaak verboden bij grote wedstrijden.
                Werkt wel degelijk daar niet van.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • henkus
                  Met enige kennis...
                  • 23-12-2008
                  • 457
                  • hoogmade

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                  ja nou kan natuurlijk iedereen een grandioze plek vinden met die boot en daar z'n aas dumpen.

                  maar ik ben niet van mening dat iedereen daar ook op kan terug werpen zeker niet op afstanden.


                  want ik ben me al een zooitje houthakkers tegen gekomen
                  de meeste houthakkers vissen niet met een matchhengel, volgens mij is het bij matchvissen juist een must rekening te houden met het werpen van de dobber en het brengen van het voer.

                  de combinatie van die twee maakt of je veel of weinig vangt, als je een van de twee perfect kan doen dmv een voerboot maakt dat je meer aandacht kan besteden aan het andere.

                  het geeft dus een voordeel als je er mee mag vissen, alleen als je er een keertje niet mee mag/kan vissen kom je er vanzelf achter dat juist het goed voeren over grotere afstand erg moeilijk is.


                  voorlopig blijf ik trainen met een paar katapulten (foei, dat mag helemaal niet!!) en echt waar, oefening baart kunst

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #10
                    jaja oke maar als het bij de match zou mogen denk je dan niet dat die boot bij een feederpotje ook een paar keer afgeladen heen en weer gaat met geknipte wormen.

                    ik zeg niet dat het een winnende oplossing is hoor zeker niet,ik weet nog wel een pot die winnend werd afgesloten ,we de buren onder de tafel visten .

                    terwijl die op de kop zaten naast een brug en zo de wormen op de feederstek lieten vallen.


                    je moet niet vergeten dat de feeder ooit echt vis ging opleveren als tegenstelling van het vissen op een bult voer zoals men reeds jaren gewend was.

                    die schrale maar regelmatige aanbieding van aas ging juist vis opleveren zoals voor het feedertijdperk niet of nauwelijks voorkwam.

                    gelijk 2liter casters op je stek gooien is niet hetzelfde als in 6 uur 2liter erop cuppen of schieten.

                    Reageer

                    • henkus
                      Met enige kennis...
                      • 23-12-2008
                      • 457
                      • hoogmade

                      #11
                      klop, hier heb je helemaal gelijk in.

                      Reageer

                      • preston-freak
                        wedstrijd, specimenvissen
                        • 12-04-2008
                        • 1834
                        • Oss

                        #12
                        Als het mag is het natuurlijk ideaal, maar als het een gewoonte wordt dan zal het nog meer verboden worden. 2 van de 4 visverenigingen waar ik bij aangesloten ben houden ook karper(koppel)wedstrijden en die hebben een voerboot, roeiboot etc al verboden vanwege het oneerlijke aspect omdat ze niet bepaald goedkoop zijn.
                        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎