Zeewater inlaten op onze rivieren, FOUT FOUT FOUT.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • drifter
    Newbie
    • 23-05-2003
    • 33

    Zeewater inlaten op onze rivieren, FOUT FOUT FOUT.

    Hier ben ik persoonlijk niet zo blij mee, dit kan nooit goed zijn voor
    onze visstand in de rivieren en andere binnenwateren.
    Drifting with the flow
  • pastoor
    ...
    • 02-02-2003
    • 1112
    • Drongelen

    #2
    Je hebt helemaal gelijk voor de visstand.
    Maar wat met de andere dingen zo als funderingen van huizen etc.
    Ik ben blij dat ik hier niet in hoef te beslissen want ik denk dat je het altijd voor een aantal mensen of dieren niet goed zult doen.

    Ik snap alleen niet dat ze niet vroeger de toegang naar zee afsluiten en middels de Rijn / de Maas / de Dommel etc Nederland vol laten lopen.

    Reageer

    • Hylkefisherman
      Newbie
      • 30-07-2003
      • 40

      #3
      Jah je het is opzich een goed idee de toegang naar zee afsluiten alleen dan zal de complete zeevaart moeten stoppen en dat is praktish onmogelijk omdat je dan ruzie met Duitsland krijgt omdat die ook middels de scheepvaart gebruik maakt van de Rijn. Maar het is mooi klote voor de visstand ja.

      GRTz hylke
      The Wagglers

      Reageer

      • lex

        #4
        Ruzie met Duitsland??..........Alweer???


        [Gewijzigd door lex op 08-17-03 at 02:24 PM]

        Reageer

        • Hylkefisherman
          Newbie
          • 30-07-2003
          • 40

          #5
          hahaha jah alweer.

          GRTz Hylke
          The Wagglers

          Reageer

          • Theo van Berner

            #6
            Ik hoop voor ons als sportvissers dat de schade gaat meevallen. Momenteel laten ze water in vanuit de IJssel. Dat water is brak en bevat 'slechts' 10-15% aan zout ten opzichte van wat er normaal in de zee zit. Volgens de biologen van mijn oude werkgever hoeft het niet zo'n ramp te worden, vermits het inlaten niet langer dan 4 dagen gaat duren. Het zoutgehalte in de IJssel zou dan kunnen oplopen tot 30%.
            Hopen dat het snel gaat regenen dus. Iemand nog een regendansje in de voeten?

            Reageer

            • Maximilian
              Met enige kennis...
              • 12-02-2003
              • 352

              #7
              Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af....

              In het Nederlandse waterbeleid waren al lang doelstellingen geformuleerd voor het aanleggen van retentiebekkens (zoetwaterreservoirs), waren deze gewoon volgens afspraak aangelegd dan was er nu geen probleem geweest. Maar er was beslist te weinig geld voor. Inmiddels is toegezegd dat er snel werk gemaakt zal worden.....

              Het inlaten van water met hogere zoutconcentraties kan inderdaad schadelijk zijn voor de vissen. zoetwatervissen verliezen relatief meer water waardoor ze als het ware uitdrogen. Dit is echter pas echt een probleem als de zoutconcentratie boven een kritieke waarde uitkomt. voor vissen is deze waarde gelukkig nog niet bereikt.

              Inmiddels is er weer regen gevallen in frankrijk en zwitserland, hopelijk brengt dit weer voldoende water om in elk geval het stroomgebied van de Rijn weer van wat meer water te voorzien, zodat het allemaal met een sisser afloopt.

              Laat het in elk geval een les zijn voor beleidsmakers dat het aanleggen van zoetwaterreserves zelfs in Nederland geen overbodige luxe is. Zulke retentiebekken kunnen overigens heel gemakkelijk zo ingericht worden dat ook de sportvisser van deze extra mogelijkheden kan profiteren.

              :smikkel:
              g\'day to y\'all folks,

              :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

              Reageer

              • Theo van Berner

                #8
                Hoeraaaaaa!!!!! Het regent!

                Reageer

                • Maximilian
                  Met enige kennis...
                  • 12-02-2003
                  • 352

                  #9
                  Nou dat werd tijd, ik ben twee maanden lang elke dag om 6 uur opgestaan om die kl@te regendans op te voeren.

                  :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer:



                  [Gewijzigd door Maximilian op 08-30-03 at 09:18 PM]
                  g\'day to y\'all folks,

                  :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

                  Reageer

                  • lex

                    #10
                    Je kan ***len wat je wilt max maar het heeft gewerkt

                    Reageer

                    • Theo van Berner

                      #11
                      Geluk dat het de eerste 1,5 maand niet werkte Maxi. Had toen vakantie

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎