namiddagje ringvaart te Lier

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • woops
    Frequent aanwezig
    • 07-09-2006
    • 201
    • Begijnendijk

    namiddagje ringvaart te Lier

    Gisteren was het zo een dagje waarbij het huis vol vrouwen zat om de huwelijksDVD en -foto's te komen bekijken. Een beter excuus om te gaan vissen bestond er niet.

    Dus zaterdag naar de viswinkel. Vers de vase en kasters gekocht, een babbeltje en meteen erna een dikke vloek. Er was een clubwedstrijd op de Leuvense vaart op de plaats waar ik van plan was te gaan vissen.

    Achja, dan maar naar die ringvaart in Lier (vorige week was de vangst toch tegen gevallen op de vaart).
    Aangekomen aan het kanaal even een babbeltje met de 2 vissers, die mij nogal wat deprimerend nieuws over de vangsten in het kanaal vertelden (2 visjes in de hele voormiddag).
    Achja, ik was er toch dus dan maar optuigen.

    Een dobbertje van 0,6 g leek mij voldoende te zijn. De dobber werd gemonteerd op een bovenlijn van 13/100, gevolgd door een onderlijn van 8/100 met een haakje 20 (kamasan B-512). De loodverdeling was voor mij de basisstandaard: bulk op 50 cm van de haak, het daaronder 4 loodhageltjes van 0,2 gr verdeeld.
    Na peilen besloten om op 9,5 m te vissen en dit net tegen de grond.

    Snel eens Jakob zijn voertje samengesteld (1/1 verhouding turbo en chaperluur), wat gemalen kempzaad en kasters erdoorheen gemengd. Wat kleine vers erbij en het voer was perfect om mee te vissen.
    Een dikke vers aan de haak en vissen maar.

    Gevolg: 1 beet na de andere. Jammer genoeg enorm kleine voorn, welke meteen terug het water in gingen. Dit ging zo een uur aan 1 stuk door. Toen kreeg ik een zeer mooie voorn te pakken.
    En hier maakte ik (volgens mij) mijn eerste fout. Ik bleef door vissen met de vers. Dus een uurt lang bleef ik verder vissen met de vers de vase. En bleef ik te kleine vis vangen.

    Tot de beet opeens stopte. De meest logische optie was overschakelen naar de kaster. En hier kwam fout nummer 2. Ik kreeg veel beten,maar kreeg geen vis meer te pakken. Ik voelde nooit weerstand, maar de kaster was steeds van de haak. Na 20 minuten sukkelen kwam ik opeens tot het idee dat zo een haakje 20 wat klein is voor de kaster.

    Haakje 16 eraan, kaster aan de haak. En ik moest niet lang wachten op een volgende beet. Opnieuw een mooie voorn. En vanaf dat moment bleef ik geregeld mijn vis vangen. Door na iedere vis wat kasters of kempzaad bij te schieten, bleef de vis ook mooi op de plaats liggen.
    Uiteindelijk, na 5 uur vissen, was stopte de beet, en besloot ik ook maar eens naar huis te vertrekken.
    Nog snel eventjes de bewijzen vast leggen op foto, en ik was een gelukkig man.

    Op naar de volgende sessie in Lier.
    Attached Files
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    #2
    Leuk vis verslagje en zo te zien heb je je wel vermaakt, heel wat beters dan naar huwelijks dvd's en foto's te kijken lijkt me zo

    gr,
    martijn

    Reageer

    • † Frederik de Belder
      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
      • 13-01-2003
      • 5730
      • Niel (België)

      #3
      Mooie vangst Woops.
      Zeker beter dan die DVDs te bekijken en naar dat vrouwen geklets te luisteren.
      Groetjes Freddy

      ********************************
      * Teamlid "Dierenvriend" België *
      ********************************
      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

      http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

      http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎