Bijvoeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Zappa
    Banned
    • 07-03-2003
    • 324

    Bijvoeren

    Hallo beste sportmannen,

    Lokaas dient in de eerste plaats om vissen naar uw stek te lokken. Om ze daar te houden is het belangrijk om regelmatig bij te voeren. Dat kan met het haakaas of met kleine bolletjes lokvoeder, heb ik begrepen. Heeft het echter zin om bijvoorbeeld bij te voeren met hennep en/of mais terwijl je eigenlijk met maden vist?
    Wat denken de kenners?
    :clap: :clap: :clap: :noidea: :noidea: :noidea:
    Ik begrijp wel dat het beter is om met levend aas bij te voeren maar we hebben hier een wedstrijdje onder een vijftal vrienden en we zijn overeengekomen om geen levend aas in het lokvoer te gebruiken, vandaar.
    :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :bow: :heavy: :heavy:
  • john van den broek
    Specimen Hunter
    • 30-03-2003
    • 1089
    • Venray

    #2
    Mijn ervaring is dat je moet bijvoeren waar je ook mee vist. Je zult evengoed wel een visje vangen, maar het is toch beter.

    Waarom dat je afspreekt geen levend aas te gebruiken als je gaat vissen kan ik niet plaatsen.
    Als je gaat vissen, wil je zoveel mogelijk vangen en dan moet je geen aassoorten uit gaan sluiten !

    Groet John.
    Groet John.

    www.baitstore.nl

    Reageer

    • Theo van Berner

      #3
      Kokend water over de maden en door je voer mengen. Voila, geen levend aas in het voer.

      Bijvoeren met lokaas terwijl de vis op je voerplek zit, kan ook de vis weleens verjagen. Gooi daarom geen voerbal die pas op de bodem uitelkaar valt, maar een voerballetje die net boven de bodem loslaat. Gevaar van zo bij te voeren is wel dat je mogelijk de vis overvoerd. Schat even in of je bijvoorbeeld na iedere 5 vissen wat bijvoerd of na iedere 10e vis. Dat hangt af van de aanbeetfrequentie. Vang je 5 vissen in 1 kwartier dan zit er veel vis en overvoer je niet zo snel. Vang je er maar 5 op het uur dan zou ik oppassen met bijvoeren.

      Reageer

      • Hylkefisherman
        Newbie
        • 30-07-2003
        • 40

        #4
        Als je met bijvoorbeeld maden vist en de vis lust ze wel maar vindt ze niet zo bijzonder en je gaat bijv. mais bijvoeren en dat vinden ze wel lekker dan pakken ze eerst AL het mais en DAN je maden maar dan zitten ze waarschijnlijk al vol en dan heb je heel erg pech want dan bijt er geen vis meer tenzij er vissen aan komen die nog niet bij je visstek waren. LET OP: dit is een voorbeeld dus het kan ook andersom zijn.

        GRTz Hylke
        The Wagglers

        Reageer

        • minimus
          Specimen Hunter
          • 19-03-2003
          • 1203
          • Tilburg

          #5
          Als je met mais of hennep bijvoert, kun je er ook mee vissen(....)
          Momenteel boek ik zeer goede resultaten met een panacee van
          mais en maden. Ik voer ze ook beide bij !!!
          As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

          Reageer

          • Peter1969
            Met enige kennis...
            • 21-02-2003
            • 269
            • culemborg

            #6
            :? :? :? :? :? :? :? :? :?

            Vreemd dat er niet met levend aas bijgevoerd mag worden.
            Ging het nou om muggenlarven,ok,maar maden en pinkies.......
            Maar in jou geval;ik zou niet bijvoeren met mais of hennep o.i.d.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎