daiwa team heavy feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sven
    Met enige kennis...
    • 17-10-2003
    • 396
    • Venlo

    daiwa team heavy feeder

    Hallo allemaal,

    Het is al een tijdje geleden dat ik iets gepost heb op t forum (verhuizing etc,1 seizoen nauwelijks gevist),maar bij deze een recencie van mijn laatste aanwinst.

    Al een hele poos ben ik op zoek naar een nieuwe feeder van 3,90 of 4,20..
    De uiteindelijke keuze is gevallen voor een daiwa team heavy van 4,20 werpgewicht van 40 tot 150 gram.
    De hengel word geleverd met 4 mooie toppen van 1.5, 2.5 ,3.5 , en 4 oz.Er zat tevens een mooie gevoerde foedraal omheen.
    Het eerste wat opvalt is het lage gewicht van 310 gram!De hengel ziet er op het eerste gezicht een beetje uit als een karperstok vanwege de vormgeving van het handvat.Alle meegeleverde toppen(1 glas ,3 carbon)hebben grote ogen,zodat altijd met voorslag gevist kan worden.de stok is voorzien van sic dubbelpoots ogen en fuji molenhouder.
    OP dit moment gebruik ik de hengel in combinatie met een okuma baitfeeder molen.
    Wat me tijdens het vissen opviel was dat het zonder krachttoeren uit te halen mogelijk was om behoorlijke afstanden te overbruggen.Precieze afstanden zal ik later vermelden.De hengel heeft een wat stuggere actie,iets wat ik zelf het prettigst vind ,dit was medebepalend in mijn besluitvorming.Na 3 korfjes te hebben ingeworpen had ik al meteen een dikke winde te pakken die feilloos in het schepnet gepareerd kon worden,alle klappen werden keurig opgevangen.
    Ik heb ook een nieuwe preston feeder in de hand gehad,maar deze viel af omdat ie naar mijn smaak een wat te zachte actie had,iets waar ik met inwerpen niet mee overweg kan,precieze worpen vind ik moeilijk te realiseren met een hengel met zachtere actie.Buiten dat zijn de prestons zeer zeker de moeite waard voor mensen die er wel mee overweg kunnen,echt prachtige stokken..
    Tot zover,wat mij betreft een echte aanrader,mochten er tussentijds noemenswaardige dingen zijn zal ik dit vermelden.

    groeten sven
    groeten sven
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #2
    Hey Sven,

    bedankt voor deze info. Ziet er goed uit.

    Ik heb de hele range preston dutchmasters. Was idd in het begin erg wennen aan deze hengels. De overstap van dam sumo's (ook vrij strak) naar de zachtere prestons. Maar ik zou niet anders meer willen. Superhengels.

    Veel visplezier, en vangsten natuurlijk ,met je daiwa heavy.

    Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎