beginnen op roofblei

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    beginnen op roofblei

    hallo,
    ik heb op het internet informatie gezocht over de roofblei.
    nu lijkt roofblei me wel een leuke vis om op te gaan vissen maar ik zit met een vraag/probleem.
    ik had gelezen dat je vooral roofblei goed vangt op plaatsen waar het water extra hard stroomt en bij kribben.
    ik woon ongeveer een kwartier fietsen van de rijn vandaan en in de rijn zwemt de roofblei.
    maar in de buurt waar ik woon (vlakbij alphen a/d rijn) weet ik geen snel stromend stukje rijn te vinden en al helemaal geen kribben.
    wel weet ik een aantal bruggen te vinden en het lijkt mij dat ze daar ook wel te vangen zijn.
    Weet iemand of je roofblei ook gewoon in een normaal stukje rijn kan vangen of onder brug? of denken jullie dat dat een zowat onmogelijke taak word?
    en als jullie nog tips hebben over het vissen op roofblei wil ik deze ook graag weten.

    gr,
    martijn
  • henkus
    Met enige kennis...
    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    #2
    In de haven in alphen zijn een paar jaar geleden wel een paar kleine roofbleitjes (c.a. 10cm) gevangen door een lid van de vereniging waar ik lid van ben, ik heb geen idee hoe ze daar gekomen zijn of om hoeveel er zitten, we hebben toen met een man of 5 de diertjes eens goed tegen het licht gehouden om te kijken wat het nu voor beestjes waren.
    (hij ving ze tussen de voorentjes door aan een made tijdens een winterwedstrijd)

    normaal gesproken zou je kunnen zeggen dat waar er kleintjes zitten er ook grote zouden moeten zijn (of in iedergeval zouden ze groter moeten worden)

    ben benieuwd of je er meer kan vangen, ik heb er na die dag eigenlijk nooit meer van gehoord hier in de buurt

    Reageer

    • wvv
      Newbie
      • 27-07-2009
      • 39
      • Zutphen

      #3
      kijk hier eens, genoeg info te vinden over hoe en wat.



      Er wordt ook al Roofblei gevangen op kanaaltjes met vrijwel stilstaand water, dus...
      gewoon proberen zou ik zeggen.
      Gebruik klein kunstaas (± 6cm) en laat het snel door 't wateroppervlak gaan.
      De aanbeet kan je niet missen.

      Succes.
      [ Aan de Gelderse IJssel ]

      Reageer

      • hopjesvla
        Met enige kennis...
        • 26-03-2009
        • 353
        • hazerswoude

        #4
        bedankt voor de site wvv staan wel leuke dingen op.

        Reageer

        • DERKZZ
          de eeuwige amateur
          • 21-12-2007
          • 89
          • brummen

          #5
          hey,

          ik zweer bij de asp spinner van spro en dan met name de witte met mooi weer in de avnod uuren was een suces,
          kribben vind ik niet echt een noodzaak, ik kijk liever of er niet een bocht in zit en dan met name de buitenbocht van een riever

          Reageer

          • hopjesvla
            Met enige kennis...
            • 26-03-2009
            • 353
            • hazerswoude

            #6
            oke bedankt derkzz ik heb inmiddels al 2 roofbleien gevangen waarvan 1 ik vanavond heb gevangen toen ik op baars/snoek aan het vissen was met kunstaas. ik viste in een slootje die heel dicht bij de rijn zit dus via de rijn zijn roofbleien in die sloot gekomen. het was maar een roofblei van ongeveer 40 cm maar het was een roofblei verder nog 2 baarzen gevangen en dat was het :P

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎