Veel te heet om te vissen! of niet mannen.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • drifter
    Newbie
    • 23-05-2003
    • 33

    Veel te heet om te vissen! of niet mannen.

    Volgens mij heeft het nu totaal geen zin om te gaan vissen, of zit ik er totaal naast.
    Volgens mij zweten nu zelfs de vissen, ik hoor berichten over dat op zommige plekken het oppervlakte water meer dan 25 graden is.
    Drifting with the flow
  • fisherman_nick
    Newbie
    • 05-08-2003
    • 47

    #2
    Ze zullen dan helemaal zweten als je ze dan ook nog eens boven water tilt!! :hothead:
    Ik vindt het zelf trouwens thuis onder de parasol al heet genoeg, ook al ben ik op vakantie in de buurt van Rome geweest.
    Ik ga wel achter op computer zitten vissen, met de ventilator aan!

    Nick :zwaai:

    Groetjes,

    Nick :brillie: :heavy: :alien:

    Reageer

    • kantvisser
      Bart Van Peborgh
      • 24-12-2002
      • 837
      • Koningskooikt

      #3
      Inderdaad zeer warm om te vissen maar "voorlopig" bijt de vis toch nog zeer goed, dinsdag heb ik nog een wedstrijd gevist op een vijver met 28 deelnemers 4 uur gevist en de laatste prijs (de veertiende plaats) was toch 28 kilogram, en de eertse had 48,300 kilogram, dus kan men zeker niet spreken dat de vis niet bijt als het warm is, ik denk dat hij juist nu beter zal bijten omdat die meer energie verbruikt en daardoor meer voedsel tot zich moet nemen.
      Groeten van Kantvisser

      Bart Van Peborgh
      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
      Koning 2004

      http://mokabe.be

      Reageer

      • drifter
        Newbie
        • 23-05-2003
        • 33

        #4
        Daar zit wat in kantvisser maar komt door de hoge temperatuur van het water de zuurstofproductie niet in het gedrang??????
        Drifting with the flow

        Reageer

        • kantvisser
          Bart Van Peborgh
          • 24-12-2002
          • 837
          • Koningskooikt

          #5
          Dat gevaar bestaat natuurlijk altijd vooral op warme dagen net voor een zwaar onweer, maar dat kan men makkelijk oplossen door het aanbrengen van pompen of fonteinen (weliswaar alleen mogelijk op vijvers)
          Groeten van Kantvisser

          Bart Van Peborgh
          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
          Koning 2004

          http://mokabe.be

          Reageer

          • minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

            #6
            Ik zou in deze ook maar aan je eigen gezondheid denken. Met dit weer vissen is beslist niet zonder risico. Ik zie malloten aan de waterkant die zonder enige vorm van bescherming zitten te vissen. Volstrekt idioot !! Boven 30 graden kun je binnen 2 uur een forse zonnesteek oplopen
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

            Reageer

            • Theo van Berner

              #7
              Klopt Mini, maar met een paraplu voor de regen ben je ook goed beschermd tegen de zon. Zet in ieder geval een pet op zou ik zeggen.
              Ondanks de hitte bijt de vis nog verrassend goed. Vooral in de avond en vroege morgen. Op wijd en open water is nog geen zuurstoftekort. Zolang er een bries overheen gaat en het water in beweging is door o.a. het gebruik van gemalen.
              De vis is nog volop aan het azen. Ondanks de goede zomer kan je niet zeggen dat er voor de vis een voedseloverschot is. Het is bijvoorbeeld geen topjaar voor de vliegende insecten en dus zijn er relatief weinig larven in het water.

              Dus: gewoon lekker gaan vissen en bescherm je tegen de zon.

              Reageer

              • Deputy
                Sportvisser
                • 04-02-2002
                • 606
                • Lille

                #8
                Ik denk dat de theorie niet helemaal klopt.
                Op vijvers en meren met geinge diepgang wel; maar stromende waters zoals rivieren, stromen, kanalen, enz.. is er steeds een toevoer van "vers" water, dus constante aanvoer van zuurstof.
                Bv. in het zeekanaal in Willebroek worden nu de beste vangsten gedaan. Vorige week tijdens een 2-daagse was het hoogste gewicht 56 kg en waren er 3 vissers boven de 30 kg en ik k dacht een 5-tal boven de 20. Dit was slechts 1 sector
                groetjes van Deputy Dog

                ---------------------------
                http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
                http://www.marcelvandeneynde.be

                Reageer

                • javah
                  Frequent aanwezig
                  • 25-05-2003
                  • 173

                  #9
                  Toch vandaag ondanks de hitte 5 bikke brasems en veel voorn en nog veel meer op mijn voerstek dus het gaat nog goed.

                  Reageer

                  • drifter
                    Newbie
                    • 23-05-2003
                    • 33

                    #10
                    Ik hoor nu toch diverse berrichten over vissterfte, vooral in stilstaande meren en plassen, ik hoop dat het snel gaat afkoelen en gaat regenen dan kunnen we weer met een big smile aan de waterkant zitten in plaats van zwetend achter de ventilator.
                    Drifting with the flow

                    Reageer

                    • Slafes
                      Sportvisser
                      • 31-01-2003
                      • 844
                      • Leuven

                      #11
                      Kanaal Leuven-Mechelen,...

                      65 vissen op 4u, en als ik niet naar de kortgerokte vrouwen had gekeken of niet had moeten drinken waren het er veel meer geweest!

                      Een 30 baarzen, van 10 cm tot 20+ cm, en 2 niet maatvoorns, en al de andere voorns waren mooi tussen de 17-20 cm, heb sinds lang zo geen plezier meer gehad op de vaart!

                      Zeer weinig vissers, maar vis beet perfect, het was eerder warm voor mij!
                      http://www.wandelendetakken.be

                      Reageer

                      • Pieter Pepping
                        Frequent aanwezig
                        • 11-08-2003
                        • 206

                        #12
                        een goede morgen,

                        kantvisser, ik denk niet dat het helemaal klopt dat de vis beter zal bijten. (ik zeg ook niet van niet, maar dit gaat over die theorie...) Hoe warmer de omgeving, hoe minder zuurstof. De vis zal eerder slomer worden, net als jijzelf met heet weer. De vis zal dus eerder minder bijten. Tot dusver heb ik er geen last van, maar dat komt misschien omdat ik bij een gemaal vis (zit veel vis trouwens ).

                        fijne dag verder
                        ---------------

                        Pieter

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎