Macaroni

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cdfire
    Newbie
    • 08-08-2003
    • 7

    Macaroni

    Heeft iemand wel eens met (gekookte) macaroni gevist ?
    En wat waren de resultaten ?
    René
  • Maximilian
    Met enige kennis...
    • 12-02-2003
    • 352

    #2
    Het komt wel eens voor dat ik de dag voor ik ga vissen vergeet om aas te kopen. Als dat op een zondag gebeurd moet je vaak op zoek naar alternatieven. Zo heb ik inderdaad ook wel eens met gekookte maccaroni gevist. Ik kan me herinneren dat de vissen in principe niet slecht beten op dit aas, maar omdat ik de maccaroni waarschijnlijk net iets te lang had gekookt kon ik relatief veel aanbeten niet verzilveren.

    een opvallend feit was ook dat alle vissen die ik die dag ving net voor ik ze weer tewater liet een zacht "ciao" lieten horen.
    g\'day to y\'all folks,

    :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

    Reageer

    • Theo van Berner

      #3
      Macaroni is een prima alternatief. Je moet er bij het koken echter wel rekening houden dat het uit de pan nog verder "nagaard". Als hij bijna klaar is ben je al te laat met het afgieten, tenzij je het direct afspoelt met koud water.
      Verder kan je prima suiker of vanille of bijvoorbeeld caramel meekoken.
      Ik gebruik het weleens wanneer ik op de karper vis. Maar brasem lust het ook.

      Tip: zorg dat je altijd een blikje mais in de kast hebt staan. Dat is een veel makkelijker alternatief

      Reageer

      • cdfire
        Newbie
        • 08-08-2003
        • 7

        #4
        Heb gisteren afwisselend met mais,macaroni en maden gevist. En op alledrie goed gevangen.Met de Winckle Picker.
        Resultaat : 1 graskarper ,29 voorns,14 brasems.
        Vooral de karper was een heel gevecht en heb ik na een dril van zo'n 15 minuten zonder materiaalschade weten te landen.
        Was gelukkig niet zo'n superkanjer maar toch nog een 59 cm lang.

        René

        Reageer

        • Peter1969
          Met enige kennis...
          • 21-02-2003
          • 269
          • culemborg

          #5
          Mooie vangst voor een vissessie, cdfire!

          Reageer

          • cdfire
            Newbie
            • 08-08-2003
            • 7

            #6
            Heb er wel een tijdje voor gezeten hoor. Van 's ochtends zes tot 's avonds zes. Maar ben zeer tevreden met de vangst.
            René

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎