loodzetting

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rossi9

    loodzetting

    Bij het maken van mijn lijntjes lees ik in het ene magazine dat het zwaarste loodje onderaan moet hangen en in een ander lees ik dan het omgekeerde.Wat is nu eigenlijk de beste manier.Ik gebruik soms zowel hagellood als stijllood al zou dit laatste naar het schijnt beter zijn omdat men met stijllood minder weerstand zou hebben.Mario
  • swa
    Theoreticus
    • 09-05-2003
    • 718
    • Tienen

    #2
    Stijllood of hagellood maakt volgens mij niet zoveel uit. Stijllood is (met de stijlloodtang) wel iets gemakkelijker te bevestigen zonder de lijn te beschadigen. Zelf gebruik ik stijllood als hoofdlood en een 3tal kleine hagels voor de fijnafstelling.
    Zeker op stilstaand water moet het kleinste loodje onderaan. Het gewicht van dat onderste loodje moet aangepast zijn aan je pen. Als de vis je onderste loodje verplaatst MOET dat zichtbaar zijn aan je pen, anders is het te licht.

    Reageer

    • fisherman_nick
      Newbie
      • 05-08-2003
      • 47

      #3
      Hoi,
      dit heb ik van mijn oom (was wedstrijdvisser) geleerd:
      (Ik zeg het even van onder naar boven)
      Onderlijn (aan lus) - lichtste lood - 10 cm hoger zwaarste lood - restant lood verdelen en daarboven komt dan de dobber.
      Ik hoop dat je er wat aan hebt, of misschien wist je het al, maaar dan hebben andere lezers er wat aan.

      Groetjes,

      Nick :heavy: :sneaky:
      Groetjes,

      Nick :brillie: :heavy: :alien:

      Reageer

      • vik
        Newbie
        • 07-04-2003
        • 1

        #4
        het verklikkerlood het onderste is het kleinste maar van dan af bv 20+20+18 van onder naar boven dit systeem geeft minder weerstand aan de vis

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎