onderlijn voor brasem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jerry
    Newbie
    • 12-07-2003
    • 8

    onderlijn voor brasem

    Welke onderlijn kan ik het beste gebruiken voor brasem. Ik ga nl. van de week op het veluwe meer vissen. Ik heb nu 16/100, is denk ik wat te dik, en welke haak?
    j.b
  • kaledwaas

    #2
    Hoi jerry..

    Dat verschilt toch wel per water..op een rivier of kanaal gebruik ik zwaardere lijn als op een vijver of plas..

    een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:

    Staat er stroming en is die redelijk tot sterk dan kan je er van op aan dat de vis sterker is dan op een vijver.

    wil je puur op de brasem dan zou ik toch wel voor een grotere haak gaan, bv. maat 10 of 12.

    je lijndikte is dus ook een beetje afhankelijk van waar je vist..de ene keer zal je zwaarder moeten als de andere keer.
    op een vijver kan je bv tot max 10/100 en op een rivier of kanaal zal je al snel op 14 tot 18/100 uitkomen.



    [Gewijzigd door kaledwaas op zaterdag 19 juli 2003 @ 14:30]

    Reageer

    • Slafes
      Sportvisser
      • 31-01-2003
      • 844
      • Leuven

      #3
      Kale,...

      Ergens volg ik je redenering volledig, maar ergens sta ik met vraagtekens, mijn ervaring is dat ik op vijver meestal met dikkere draad vis (zelfs 18/100 als de vis op dreef is) en op kanaal net lichter vis, omdat er op kanaal kleinere visjes zitten, dan meestal op vijvers het geval is. Op kanalen zit dikwijls niet eens giebel of kroeskarper, dit in tegenstelling tot een vijver,...
      http://www.wandelendetakken.be

      Reageer

      • john van den broek
        Specimen Hunter
        • 30-03-2003
        • 1089
        • Venray

        #4
        Hoi Jerry,

        Het hangt op het Veluwemeer ervan af waar je op wilt gaan vissen en hoe je gaat vissen.
        Ik heb zelf voor enkele weken geleden daar gevist met de feeder.
        De onderlijnen die ik gebruikte waren 14/00 en 12/00. De haken 8 t/m 12.
        Ik ben daar heen gegaan om op gewicht te vissen, dus gericht op de grote brasem.
        Dood voertje, maiskorrels en flink casters onder voer. Verder heel wat geknipte wormen gebracht.
        De eerste 2 a 2,5 uur alleen maar kleine brasempjes van ca 400 gram, daarna kwamen de grote.
        De grote brasem heb ik gevangen met de worm en slikte zelfs angel 8 helemaal in tot aan de staartvin. Dus zelfs angel 8 was toen nog te klein.
        Je zult ook zelf moeten zoeken hoe je de vis daar kunt vangen, want niet elke dag is hetzelfde.

        Groet John.
        Groet John.

        www.baitstore.nl

        Reageer

        • Peter1969
          Met enige kennis...
          • 21-02-2003
          • 269
          • culemborg

          #5
          Sinds kort gebruik ik voor mijn onderlijnen T1 van TRABUCCO. Werkelijk een supernylon! Bij 0.10 is de trekkracht maar liefst 2,250 kg! Goedkoop is hij niet,voor 50mtr betaalde ik 8,75 euro.Maar ik ben er zeer over te spreken.Dunner is de lijn niet te verkrijgen,hij begint bij 0.10 en gaat door tot 0.20.
          Duur is de lijn dus wel, maar ik gebruik hem daarom ook alleen voor mijn onderlijnen.

          Reageer

          • Manfred
            Newbie
            • 23-07-2003
            • 7

            #6
            waarom moet er nog met onder lijnen gevist worden je kunt toch ook je haak op de lijn knopen. Al doende leerd men als je nog niet goed een haak aan je lijn kunt maken komt dat van zelf
            Swingtip
            Karpervissen met pennen
            Spinner vissen op snoek

            Reageer

            • kantvisser
              Bart Van Peborgh
              • 24-12-2002
              • 837
              • Koningskooikt

              #7
              Hoy Peter, ik wilde net een vraag stellen op dit forum over visdraad, mijn vraag was of iemand ervaring heeft met draad van het merk Trabucco, een vismaat van mij had vorige week zo een rolletje bij van 0.14 met een trekkracht van 3.900kg (8.90€ voor 50 meter) ik zou nu willen weten of er iemand op dit forum al ervaring heeft met deze visdraad en wat is de kwaliteit.
              Persoonlijk vind ik de prijs wat te duur, maar de kwaliteit goed is is dat geen probleem.
              Groeten van Kantvisser

              Bart Van Peborgh
              Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
              Koning 2004

              http://mokabe.be

              Reageer

              • Frederik
                Specimen Hunter
                • 05-01-2005
                • 1734

                #8
                Kantvisser,

                Ik kan je deze draad aanraden, ik vis er nu al een gans jaar mee en heb nog geen rolletje verbruikt deze draad is beresterk hij is zeker zijn geld waard.
                Hij heet Super Elite van Trabuco ik heb de 14 100ste ervan, nog een voordeel van deze draad is dat hij soepel is.
                Als je deze te duur vind kan je ook naar Janssen Sport in Kessel gaan en daar een rolletje kopen van 250 meter 12 100ste van het merk Boss voor € 6 deze is eveneens zeer sterk.
                Aan jou de keuze. ke:

                Reageer

                • Slafes
                  Sportvisser
                  • 31-01-2003
                  • 844
                  • Leuven

                  #9
                  Tiens,...

                  Dan gaat mijn voorkeur uit naar G-line, die kost een 7 euro voor 150 meter, of voldoet deze in jullie ogen niet?

                  Allez ja, wens me altijd te verbeteren kwa draad, maar in Leuven en omstreken was dit de sterkste draad dat ik kon vinden, en die hier ook eens gepasseerd is als zeer goed zijnde.

                  Moet zijn dat hier geen degelijke hengelsportzaken aanwezig zijn!
                  http://www.wandelendetakken.be

                  Reageer

                  • Frederik
                    Specimen Hunter
                    • 05-01-2005
                    • 1734

                    #10
                    Het verschil van kwaliteit zal ik je woensdag laten zien Slafes, de meeste vissers letten daar niet op.
                    Als wedstrijdvisser let je daar wel op.

                    Reageer

                    • kantvisser
                      Bart Van Peborgh
                      • 24-12-2002
                      • 837
                      • Koningskooikt

                      #11
                      Hoy Frederik

                      Die draad van Boss is inderdaad zeer goed, maar ik heb nu bij Janssens Sport een Bolletje Trabucco laten bestellen, en dan zal ik de draad eens testen.
                      Groeten van Kantvisser

                      Bart Van Peborgh
                      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                      Koning 2004

                      http://mokabe.be

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎