Roofvis op kanaal, hoe?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • *thomas*
    Newbie
    • 31-05-2009
    • 38
    • Vilvoorde

    Roofvis op kanaal, hoe?

    Hallo,

    Ik vis bijna het hele jaar door op een kanaal bij mij in de buurt, echter altijd op witvis en karper.

    Het gaat om een insteekdok (te vilvoorde, beter gekend als het warm water) van ongeveer 1,5km lang. Het is aan de basis 40m breed en wordt zo breder en breder tot zo'n 120m.

    Begin is een jachthaven (met enkele kleine stijgers en wat bootjes, echt zeer klein). Daarna is het gewoon open kanaal met half natuurlijke oevers, her en der wat steenstort die tot een meter of 5 uit de kant gaan en dan overgaan in kleine keien. Een meter of 10 uit de kant is het zo'n 3 tot 5 m diep en die diepte blijft overal ongeveer hetzelfde... 'Vaargeul' heeft een bodem die vooral uit zand en kleine kiezels bestaat, maar vrij vlak met weinig tot geen begroeiing.

    Nu is mijn vraag, welke roofvis kan ik hier verwachten? Baars zit er (met de vaste hengel vang je ze tot zo'n 20cm af en toe), net als paling, maar zou er ook snoekbaars of misschien zelfs snoek te verwachten zijn? En hoe ga ik deze best achter de schubben, ik ben, al zeg ik het zelf, helemaal geen kunstaas-visser, het zegt me weinig, dus dacht ik om met penhengels en een dode aasvis te gaan vissen aan een lichte bodemmontage...

    Alle advies/hulp welkom,

    Thomas
  • DanGeSSS
    Newbie
    • 16-06-2009
    • 43
    • Arnhem

    #2
    Gewoon een goeie Plug een staal onderlijntje en een spinhengel. dat is het !!


    Edit: O haha. verkeerd gelezen !.

    Uhm. een bodem montage is goed met een dood sardientje!

    Snoek Snoekbaars. dat wel het meeste !
    Met Vriendelijke Groet, Viktor

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎