Maden

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Volle

    Maden

    Weet iemand iets goed voor op de maden voor brasem de additieven uit hengelsportzaken doen het niet goed heb al eens iets gekregen van oude man maar deze wil mij niet zeggen wat het is het was iets vloeibaar.Dank u
  • feeder
    Komt net kijken
    • 10-07-2003
    • 72

    #2
    Als je op brasem gaat vissen kun je zomers beter pieren gebruiken.
    Maden zijn een voorn aas.
    eat...sleep...go fishing. :fish: :fish: :fish:.... :worm:

    http://www.hsvonsgenoegen.com
    *
    http://www.sportvissen.eigenstart.nl

    Reageer

    • john van den broek
      Specimen Hunter
      • 30-03-2003
      • 1089
      • Venray

      #3
      Iets voor op maden te doen ????????????

      Dit moet het allerlaatste middel zijn om vis te vangen !!!
      Je moet door het varieren met aas het aasgedrag zien te stimuleren. Elke dag is het weer anders, maar bijna altijd is er wel een combinatie van aassoorten of een specifiek aassoort waar de vis wel in wil bijten.

      De flesjes met lokstof of andere vormen van lokstoffen voor op het aas is heel goed voor de omzet van de fabrikanten.
      Toegegeven, ik heb ook ca 10 verschillende lokstoffen bij me, maar gebruik deze pas als ik helemaal geen beet krijg of wanneer de beet wegvalt.

      Groet John.
      Groet John.

      www.baitstore.nl

      Reageer

      • Theo van Berner

        #4
        Ben het met John eens. Presentatie en afwisseling is belangrijk. Ook ik heb trucjes in mijn kist. Die gebruik ik enkel wanneer de vis er zit maar niet doorbijt. Wanneer je dat merkt ga je eerst eens schuiven met je lood of met je dobber. Soms lukt het 10 cm boven de grond wel of moet je een ongelode onderlijn van 40 cm over de bodem leggen.

        Als je dan toch iets goeds wil voor die ene keer:
        -Vitamo van Pol
        -Lever van Sensas
        -Chocolade van Teo (uit de supermarkt)
        -Fish-Mix madenpoeder van Fish-Mix

        Reageer

        • drifter
          Newbie
          • 23-05-2003
          • 33

          #5
          Hoi

          Er zijn diverse middeltjes in de handel te verkrijgen maar dit zou ik echt pas als laatste redmiddel gebruiken, en dat maden een voornaas is dat bestrijd ik hoor ik heb bijna altijd goede resultaten gehad met maden.


          [Gewijzigd door drifter op vrijdag 11 juli 2003 @ 12:28]
          Drifting with the flow

          Reageer

          • Braakdraak
            Banned
            • 23-02-2003
            • 325

            #6
            Maden is geen voornaas. Maden is brasemaas. Ik vang meer voorn met deeg dan met maden. En als ik met maden vis vang ik geregeld een 'vieze' brasem. Dus dat bestrijd ik ook.

            Reageer

            • lex

              #7
              tuurlijk braak..........daarom vist iedereen met maden.
              Ook de grote jongens .

              Reageer

              • Frederik
                Specimen Hunter
                • 05-01-2005
                • 1734

                #8
                Wij vangen nu eenmaal graag Brasem dus vissen we met maden, trouwens maden gebruik ik als aas voor elke vis zowel voorn, karper, zeelt en noem maar op.


                [Gewijzigd door Frederik op zaterdag 12 juli 2003 @ 09:17]

                Reageer

                • rikkie1
                  Frequent aanwezig
                  • 09-01-2003
                  • 161

                  #9
                  Met maden kan je veel soorten vissen vangen, ik zou niet stellen dat het een voornaas is.
                  Ik heb dit jaar 90 % van de brasems gevangen met maden.

                  Dat er iets bestaat om op maden te doen zodat ze op bepaalde dagen beter bijten daar ben ik 100 % van overtuigd.
                  Ik ken bij ons in de club iemand die een flesje gekocht heeft van 20 ml voor 200 euro. Hij vis altijd met twee maden en vist altijd in de top drie.
                  Je moet het gelukt hebben dat iemand je dit wil vertellen, maar de ervaring en de juiste dingen doen op het juiste ogenblik mag je zeker niet onderschatten.

                  Groeten

                  Rikkie

                  Don\'t worry be happy

                  Reageer

                  • john van den broek
                    Specimen Hunter
                    • 30-03-2003
                    • 1089
                    • Venray

                    #10
                    Als mijn techniek perfect was en ik had feeling voor het aasgedrag van vissen dan werd ik steenrijk.
                    Waarom steenrijk ?
                    Ik kan dan alles verkopen wat ik wil, elke visser zou graag het middeltje willen hebben wat ik dan zogenaamd zou gebruiken.

                    (Toch eens aan mijn techniek gaan werken)

                    Groet John.
                    Groet John.

                    www.baitstore.nl

                    Reageer

                    • swa
                      Theoreticus
                      • 09-05-2003
                      • 718
                      • Tienen

                      #11
                      Voor het nut van allerlei poedertjes en felsjes die je op maden doet is er een verschil tussen de Belgische brasemvijvers en de Nederlanders die op natuurlijk water vissen. Op natuurlijk water heeft dit weinig belang, tenzij inderdaad om een beet uit te lokken als ze niet echt willen.
                      Op de Belgische brasemvijvers worden er soms zelfs wedstrijden gehouden waar enkel met maden gevist mag worden en daar is het juiste produkt op je maden wel belangrijk. Hoewel het juiste systeem van vissen en voeren nog altijd belangrijker blijft. Als ze je boven op de vis zetten heeft het juiste produkt weinig belang en als ze je zetten waar geen vis zit zul je hem met iets op je maden ook niet kunnen vangen.
                      Wat dat juiste produkt dan wel is?? Vandaag werkt dit, morgen dat..
                      Het grote geheim dat altijd werkt bestaat niet!!!
                      Een goede allrounder voor vooral de zomer en het najaar is bvb "Maple",verwacht er echter geen wonderen van.

                      Reageer

                      • Theo van Berner

                        #12
                        Voor voorn gebruik ik tijdens een wedstrijd altijd maden tijdens het kantvissen. Voordeel is dat je meerdere vissen op 1 made kan vangen zonder hem te verwisselen. Dat scheelt aanzienlijk in tijd. Ik moet er niet aan denken om daar deeg voor te gebruiken. Als ik dan wat anders wil gebruiken schakel ik over naar muggenlarven of gekiemde hennep. Echter nooit tijdens het pleziervissen. Dat is te duur en te bewerkelijk.

                        Geurtje op die maden bij het voornvissen? Visolie(garnaal) of Vitamo. Maar niet smeren. Dat kost gewoon te veel tijd. Beter is een extra madenbak waar de "voorbewerkte" maden al inliggen.

                        Reageer

                        • lex

                          #13
                          Theo,

                          Laat het flesje openstaan en dip je made erin gaat veel sneller en de maden hebben geen kans om uit de bak te kruipen.
                          Als je ze van te voren behandeld zijn ze nat en kunnen ze dat wel.

                          Reageer

                          • Theo van Berner

                            #14
                            Da's een goeie Lex. Daar had ik nog niet aan gedacht. Thanks!

                            Reageer

                            • kaledwaas

                              #15
                              we moeten jou ook alles voorkauwen ook he Theo

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎