Meer lood dan Waggler aangeeft

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dutch Harry
    -= PescatoR =-
    • 05-07-2009
    • 15
    • eMMe

    Meer lood dan Waggler aangeeft

    Hallo,

    Nog niet zolang geleden ben ik met Matchen begonnen, en het gaat erg goed.
    Ik heb een aantal Middy Wagglers gekocht en ik vang er erg goed mee, maar er moet altijd iets meer lood op dan op de waggler staat, is dit normaal voor het merk of is het lood niet precies op gewicht?
    Ik heb een Dinsmore looddispenser.

    Mijn visstekken bevinden zich voornamelijk op de Kleine en Grote Rietplas in Emmen, mooi viswater met erg veel vis.
    Prachtige Feederestekken, dit heb ik 4 jaar gedaan hier.
    Nu veel met de Matchhengel op pad, en ik vang 2 keer zoveel als met de Feeder en dat waren al beste vangsten.

    Bedankt verder voor de goede tips 'n tools, Tight Lines!
    "There's no such thing as bad Weather, there is just wearing the wrong clothes"
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Herkenbaar!
    Ik gebruik ook die Dinsmore dispensers en ook bij mij klopt er meestal helemaal niets van. Zowel van het loodgewicht in de dispenser als het draagvermogen van de pennen. In mijn geval zijn het crystal wagglers van Drennan van 0.6 gram waar ik 1.0 gram Dinsmore onder moet hangen om 'm fatsoenlijk uit te loden. Als een 0.8 grams pen niet goed staat met 2 x 0.4 gram hang ik er bijv. gerust 2 x 0.3 + 0.2 of 4 x 0.2 gram aan. Vaak staat ie dan wel opeens goed.

    Groet, Pieter

    Reageer

    • post1
      Banned
      • 03-06-2009
      • 139
      • grun

      #3
      Ik gebruik de gewichts aanduiding alleen al gids! Als indicatie!

      Heb net een niuewe doos dinsmoor nummer 4 stuk voor stuk gewogen alles was tussen de .16 en .18 terwijl op de doos staat .20g! Zelfde gedaan met nummer 1 ,6 en 8 idem allen onder. Met een doos BB en AA allen boven wat op de doos staat gemeld!
      Je zou meer split shot op moeten hangen maar als ze lichter zijn is dat dan alleen aantaal en niet gewicht!

      Maar het ligd niet aan dinsmoor want ik heb dezelfde gedaan met een doos [niet niuew] slip shot van preston die gingen links en rechts dus zwaarde en lichter.

      Met sensas ook alleen ik heb maar een gewichts type dus kan meer niet zeggen!

      pfffffffffff dan ben ik mijn olivettes gaan weggen heb ze van cormoran, fox en faps verschil is er ook maar over het algemeen zijn die dan zwaarder dan wat gemeld wordt!

      Misschien hand gemaakte dobbers kopen. Daar word beweert dat die wel klopen ! Maar ja draai je een tussen je vingers dan zijn de twee midden punten uit elkaar!Zelfs die van bekenden. Trouwens overdat gesproken die van JVS zijn best goed.Zelf heb ik geen van JVS alleen in een winkel gechekt!
      Aangepast door post1; 31-07-2009, 06:29.

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #4
        Mijne heren er is in de hengelsport heel veel stickerwerk, dat houdt in dat er geen verschil in dingen is alleen een andere sticker.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        • post1
          Banned
          • 03-06-2009
          • 139
          • grun

          #5
          TUT TUT

          Ik kan een duidelijke verschil in uitvoering constateren. Tussen sensas split shot,, preston en dinsmore aan de buitenkant zijn er kilometers verschil, of ze in de zelfde fabriek gemaakt zijn, wie weet, het zou wel kunnen! Zeker is, dat ze niet uit het zelfde mal zijn en gewoon een andere sticker is opgeplakt ,niet dat ik/wij niet weten dat dat wel gebeurt.
          Maar bedankt voor de wijs Worden ze waar terecht en op zijn plaats dat meen ik echt respect! Groote inzicht in alle zaken heb je wel..

          Reageer

          • henkus
            Met enige kennis...
            • 23-12-2008
            • 457
            • hoogmade

            #6
            ik kijk nooit naar het gewicht wat op de dobber staat, peil ze altijd af langs de waterkant en bewaar daarna de lood lijn op een tuigenrekje (ik weet niet meer van wie die tip kwam, hier op het forum, maar het werkt erg goed en het scheeld een hoop tijd)

            aan de waterkant zoek ik eerst een dobber uit en pak daarna simpelweg de bijbehorende loodlijn.
            voorgeloode dobbers (die met die mooie ringetjes die je toe kan voegen of verwijderen) heb ik vaak dubbel zodat ik kan kiezen of ik veel of weinig lood op mijn lijn heb (hoe harder het stroomt, hoe meer lood op mijn loodlijn)

            mijn loodlijn is gewoon een stuk nylon 2/100 dunner dan mijn hoofdijn, ongeveer 1m lang, aan weerszijde een klein (zo klein mogelijk preston heeft ze op maar 24) warteltje, lood tegen het onderste warteltje aan.
            onderlijntje maximaal 60 cm en je gooit nooit in de klit als je remt bij de landing.

            dus gewoon kijken naar de dobber en hoe die in het water staat en niet naar wat er op de zijkant staat, wat er op de zijkat staat kan jij en de vis echt nit lezen las hij in het water ligt

            (sorry voor de spelfouten, maar het is nu 4.50 uur en ik zou niet meer op een forum moeten reageren als ik gedronken heb)
            Aangepast door henkus; 01-08-2009, 03:51.

            Reageer

            • lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

              #7
              Geen punt hoor als het maar gezellig was. Ik doe nu wel met dobbers met een watervast stift op schrijven hoe veel hij exact is als het gewicht niet juist op de dobber staat.
              Groetjes
              Johnny

              Match
              Feeder
              Stok

              Reageer

              • Dutch Harry
                -= PescatoR =-
                • 05-07-2009
                • 15
                • eMMe

                #8
                Hallo,

                Bedankt voor de reacties.

                Dat handige loodlijntje van Henkus lijkt me een goeie optie, scheelt een hoop gepiel met lood.
                Trouwens, ik had niet eens het gewicht van m'n stonfo-connector en mini-wartel meegerekend, dus er klopt niet veel van wat er op zo'n pauweveer gekrabbeld staat.

                Dan zal ik het maar als indicatie gebruiken.
                Dit verklaard mischien wel het kleine plus teken dat achter het gewicht staat.
                Op die Middy Wagglers staat bijv. 4 AAA+.
                Ik heb het allemaal iets te precies benaderd.

                Douwe heeft ook wel een punt met z'n opmerking, lang leve de commercie en al dat merken gedoe.

                Nogmaals bedankt, weer wat geleerd.

                Tight Lines!
                "There's no such thing as bad Weather, there is just wearing the wrong clothes"

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎