aas voor brasem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jerry
    Newbie
    • 12-07-2003
    • 8

    aas voor brasem

    Welk aas kun je het beste voor brasem gebruiken, zijn dat maden of pieren??? of beide. En welke onderlijn is hiervoor het meeste geschikt?
    j.b
  • john van den broek
    Specimen Hunter
    • 30-03-2003
    • 1089
    • Venray

    #2
    Zondermeer de pieren en ik vind zelf dat casters ook nog beter zijn dan maden.

    Groet John.
    Groet John.

    www.baitstore.nl

    Reageer

    • Theo van Berner

      #3
      Na een pier zet je altijd een made op zodat de pier zichzelf niet van de haak kan wurmen.
      Je onderlijn moet zo dun mogelijk zijn. Belangrijker is je haaktype wanneer je een pier gebruikt. Deze haak (mmestal nr 14 of 16) moet een wat ruimere bocht hebben en een wat langere steel. Voordeel daarvan is ook dat je snel kan overschakelen naar mais, hetgeen ook prima voor brasem is. Of een combinatie van beide is soms ook zeer verleidelijk.

      Reageer

      • jerry
        Newbie
        • 12-07-2003
        • 8

        #4
        Heb vandaag gevist op het veluwemeer met een combinatie van maden en pieren . Ging heel goed heb verschillende brasems gevangen en enkele groto voorns
        j.b

        Reageer

        • kantvisser
          Bart Van Peborgh
          • 24-12-2002
          • 837
          • Koningskooikt

          #5
          Hey Theo,
          Jij zegt dat je na een pier altijd een made aan je haak moet doen. dit is juist verkeerd, als je veel vis wil vangen met de pier dan moet je enkel pieren aan de haak doen, ofwel kap je er 2 a 3 mestpieren aan ofwel 2 a 3 stukken van één weipier, maar nooit een made bij aankappen, dit geeft nooit goede resultaten, je zal meer vis met pieren alleen, probeer het maar, je pieren zullen niet van de haak kruipen.
          Groeten van Kantvisser

          Bart Van Peborgh
          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
          Koning 2004

          http://mokabe.be

          Reageer

          • pastoor
            ...
            • 02-02-2003
            • 1112
            • Drongelen

            #6
            Theo en Kantvisser ik weet niet wat het beste is en zal ook is proberen alleen pieren er aan te doen.

            Nu vis ik bijna altijd zo dat als ik een pier aan de haak doe er altijd een made voor zit.
            Het zal wel niet altijd zo zijn maar mijn ervaring is dat in veel gevallen de vis door de pier of misschien het volume wordt aangetrokken maar als ie dan gaat bijten toch in veel gevallen de made pakt. Soms bijde en soms alleen de pier.
            En wat ook zou kunnen dat zo als zo dikwijls nodig is regelmatig wisselen het beste is.

            Reageer

            • jerry
              Newbie
              • 12-07-2003
              • 8

              #7
              Wat zijn jullie ervaringen met mais als aassoort? en dan vooral voor brasem
              j.b

              Reageer

              • pastoor
                ...
                • 02-02-2003
                • 1112
                • Drongelen

                #8
                Mijn ervaring met mais en dan met de feeder op de stroom is.
                Soms heel goed maar meestal is ander aas beter.

                Reageer

                • lex

                  #9
                  Hoi,

                  Mijn ervaring met mais.

                  Op stromend water heb ik er eigenlijk nooit echt goed mee gevangen. Op stilstaand water b.v. een vijver pakken ze wel een maiskorrel. Hier heb ik ook al een paar keer goede resultaten mee geboekt. Ik neem wel altijd mais mee, ook als ik naar de stromende wateren ga. Meestal gebruik ik het alleen maar om bij mijn voer te mengen. Ook omdat de korrel tijdens de worp nogal snel van de haak afvliegt. Het is nogal zacht aas.

                  Reageer

                  • Theo van Berner

                    #10
                    Om afwerpen van mais enigzins tegen te gaan kan je de korrel het beste door de "rug" haken. In het zachte gedeelte verlies je de korrel te snel.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎