nieuwe hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gertjantje
    Newbie
    • 31-07-2009
    • 1
    • oud-vossemeer

    nieuwe hengel

    hallo,

    ik vis nogal graag en dan voornamelijk in het zoute water vanaf de kant met mijn 3,6meter lange hengel.
    nu heb ik vanmorgen een nieuwe zeehengel gekocht van 4,5meter. Het geval wil nu dat er op de molen geen beugel zit, dus nu is mijn vraag of dat een fout van de fabriek is, of gewoon een nieuw snufje op technisch gebied??

    ik hoor het hopelijk snel.
  • erwin-van-schilt
    Met enige kennis...
    • 19-02-2006
    • 296
    • Halsteren

    #2
    welk merk en type molen is het precies?

    Vroeger tijden waren er wel meer molens zonder beugel, bv de Mitchell 498.

    Erwin
    http://erwin.vist.nl

    Reageer

    • cheffie
      Beginners geluk
      • 03-04-2008
      • 664
      • Noord Holland

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door gertjantje
      hallo,

      ik vis nogal graag en dan voornamelijk in het zoute water vanaf de kant met mijn 3,6meter lange hengel.
      nu heb ik vanmorgen een nieuwe zeehengel gekocht van 4,5meter. Het geval wil nu dat er op de molen geen beugel zit, dus nu is mijn vraag of dat een fout van de fabriek is, of gewoon een nieuw snufje op technisch gebied??

      ik hoor het hopelijk snel.
      Dit wordt wel een Vinger Pick up genoemd. Voorheen veel gebruikt, tegenwoordig veel minder.
      De reden is dat een vinger pick up minder gevoelig is dan een molen met beugel, stoten, ruwe omstandigheden aan dijk en strand etc. De beugel klap je weg om de lijn vrij te geven, de vinger pick up niet, daarbij haal je de lijn achter de pick up weg voor de worp.
      Dit was vooral in de jaren 80 revolutionair (vernieuwend), het voordeel heb ik er nooit van ervaren. Tenminste heb ik nooit een molen laten vallen of hard gestoten. Kwestie van rustig te werk gaan en netjes opruimen na het vissen.

      Voor beide is iets te zeggen, kwestie van voorkeur.

      Ik hoop je vraag voldoende te hebben beantwoord.

      Groet Hans

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎