tuigje voor voorn en brasem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • javah
    Frequent aanwezig
    • 25-05-2003
    • 173

    tuigje voor voorn en brasem

    Wat kan ik het best gebruiken qua dikte als bovenlijn en als onderlijn en welk haakje kun je het best daarbij gebruiken.

    en dit voor zowel voorn als brasem. en ik vis met een vaste stok zonder elastiek.

    Ik weet dat er geen allerbeste is maar ik ben nieuwschierig en misschien dat ik wel te licht zit te vissen. nu doe ik het 0.14 boven en 0.10 beneden met haak 14 (geloof ik). maar ik heb ook 0.08 liggen. dus ik vraag me dat af.
  • stickfloat

    #2
    hoi ,

    Altijd proberen om zo dun mogelijk te vissen.
    10/00 is dun genoeg maar als je geen beet krijgt moet je dunner proberen.

    Groet'n

    Reageer

    • Zappa
      Banned
      • 07-03-2003
      • 324

      #3
      Ik gebruik als bovenlijn 10/00 en als onderlijn 9/00 of 8/00. Haakjes 16 of 18, voor voorn soms zelfs 20. Misschien vis ik dan te licht?

      Reageer

      • lex

        #4
        Hoi Zappa,

        Te licht vis je eigenlijk nooit. Hoe lichter hoe beter.
        Maar als de vis los is pakt hij ook je 10/00 of dikker. Waarom zou je het jezelf dan moeilijk gaan maken???

        Reageer

        • javah
          Frequent aanwezig
          • 25-05-2003
          • 173

          #5
          Lex, waarom zou je dan dunnere draad gebruiken. dan is het risico dat als de vis wat tegenstrubbelt je draad breekt toch groter? zeker als je aanslaat zoals mij zondag

          Reageer

          • Maximilian
            Met enige kennis...
            • 12-02-2003
            • 352

            #6
            Nou Javah die vis van zondag had je met 3/00 nog binnengehaald
            g\'day to y\'all folks,

            :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

            Reageer

            • javah
              Frequent aanwezig
              • 25-05-2003
              • 173

              #7
              Jawel maar die dikke die ik ervoor had heeft mij een onderlijn gekost dus ik denk dat ik iets te licht zat. of kwam dat omdat ik te hard aansloeg

              Reageer

              • lex

                #8
                je was te wild javah.
                Rustig doen de vis trekt harder dan je denkt!!

                Reageer

                • javah
                  Frequent aanwezig
                  • 25-05-2003
                  • 173

                  #9
                  Lex, gelukkig ben ik daar ook achter inmiddels.. Maar dat is puur techniek. Ik denk dat ik alleen even moet ervaren wanneer ik pas moet aanslaan. want nu doe ik dat als de vis de dobber meeneemt naar beneden. dan heb je al gezien dat de vis aan het eten is geweest omdat je de aanbeten hebt gezien maar als hij de dobber mee naar beneden neemt dan heeft hij al aangehaakt en dan hoef je alleen maar binnen te halen of heb ik het fout?

                  Reageer

                  • Slafes
                    Sportvisser
                    • 31-01-2003
                    • 844
                    • Leuven

                    #10
                    Nee, de vis heeft zichzelf niet gehaakt als hij de dobber ondersleurt. Test het maar eens uit als de vis een beetje op dreef is, en dat je eentje kan verspillen.

                    De dobber gaat onder, en je slaat niet aan, je laat de vis maar trekken, garantie op losschieten van de haak is 98%

                    Je moet in alle geval aanslaan, maar je lijn zelf moet eigenlijk de grootste klap opvangen. Als je met elastiek vist heb je daar minder last van, maar ik vis dus zonder elastiek, en ik heb een vrij soepele lijn, dus, het ene compenseert het andere.
                    http://www.wandelendetakken.be

                    Reageer

                    • javah
                      Frequent aanwezig
                      • 25-05-2003
                      • 173

                      #11
                      slafes, zet je dan langzaam de lijn strak en geef je dan een klein rukje? werkt het dan zo? of geef je een flinke ruk? met ruk bedoel ik dus aanslaan voor de verduidelijking.

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎