wie heeft er ervaring met het: Maas-Waal kanaal nabij Mook (Limburg)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Frans
    Newbie
    • 16-01-2004
    • 4
    • ieper

    wie heeft er ervaring met het: Maas-Waal kanaal nabij Mook (Limburg)

    Hallo allemaal,

    Als newbie van dit forum wil ik gelijk maar eens gebruik maken van dit forum. Ik ga namelijk eind augustus met vakantie naar Mook en wil daar graag in de buurt vissen. Nou lijkt het me leuk om ook eens in stromend viswater te gaan vissen en wel in het Maas-Waal kanaal. Omdat ik weinig ervaring heb met stromend water wil ik graag reakties van mensen die: vaak op stromend water vissen en hoe ze dan vissen en daarnaasr vraag ik mensen met welk materiaal ik in dit viswater het beste kan vissen: de vaste stok of juist de feeder? Ik wil graag namelijk voorbereid aan de kant zitten... Oja: is het mogelijk om met de auto dichtbij je visplek te vissen daar? (Maas-Waalkanaal) Ik ga er namelijk heen met mijn viskar dat vindt ik wel zo handig je hebt dan immers alles bij je en bij de hand. Alvast voor de mensen die me de nodige tips kunnen geven. Daarnaast vindt ik het een fijne gedachte dat er meer mensen zijn die met elkaar via het internet hun kennis, ervaringen, en dergelijke willen delen met andere enthousiaste medevissers d.m.v. dit mooie forum!

    Greetings from here,

    Frans.
  • drifter
    Newbie
    • 23-05-2003
    • 33

    #2
    Hallo

    Aangezien dit redelijk snel stromende rivieren zijn zou ik
    het persoonlijk met de feeder proberen en niet te ver uit de kant,
    zorg voor leem in je voer en vis met wormen, hier heb ik namelijk met de picker goede resultaten gehad in de waal.

    Drifting with the flow

    Reageer

    • Frans
      Newbie
      • 16-01-2004
      • 4
      • ieper

      #3
      Aha dus de feeder is toch het wapen daar begrijp ik. En met wormen vis ik zeker in deze tijd vaak mee om de grote brasems in het net te krijgen. Maar zijn deze wormen echt nodig in stromend water? Zijn ze dan nog steeds kieskeurig met het te pakken aas? Ik neem aan wanneer de vissen stroomafwaards zwemmen gewoon alles pakken wat ze tegenkomen zo was mijn visie hierover..... Maargoed ik neem ze zeker mee! En leem zal ik ook meenemen. Alvast bedankt voor je tip.

      Frans.

      Reageer

      • Frans
        Newbie
        • 16-01-2004
        • 4
        • ieper

        #4
        Oja vergeten.............. Met hoeveel grams korven moet ik minimaal vissen? Ik weet namelijk niet hoe hard het daar ongeveer stroomt...

        Reageer

        • Maximilian
          Met enige kennis...
          • 12-02-2003
          • 352

          #5
          Ik heb regelmatig op het Maas-Waalkanaal gevist, maar het is toch echt een kanaal en geen rivier. Het water stroomt er dus ook absoluut niet, tenzij je de golfslag van de vele schepen als stroming ziet. Voerkorven van rond de 20 gram voldoen daarom uitstekend....

          vriendelijke groeten van een visvriend
          :smikkel:
          g\'day to y\'all folks,

          :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

          Reageer

          • Frans
            Newbie
            • 16-01-2004
            • 4
            • ieper

            #6
            Maximilian: Bedankt voor je tip! Want ik had er absoluut geen benul van of het er stroomde of niet dan kan ik dus mijn heavy-feederhengel dus thuis laten...... En ee 20 grams voerkorf is voldoende? Bedankt en ik hoop daar mijn visjes tijdens mijn vakantie te kunnen vangen. Hoe is de visstand daar en met name de witvis? Kun je er makkelijk met een auto dit kanaal benaderen gezien ik altijd met mijn viskar op stap ga.... Waar moet ik dan wezen? Dus de vaste stok is ook nog een optie begrijp ik en hoe diep is het er ongeveer? Alvast bedankt voor je tips!

            Ook de groeten van een visliefhebber!

            Greetings from here,

            Frans Kranendonk.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎