Oesterdam

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gianni
    Newbie
    • 05-08-2009
    • 3
    • schriek

    Oesterdam

    Hallo iedereen,

    Ik ben een absolute beginner op gebied van zeevissen mijn enige ervaring: 4 of 5 keer bootvissen op oosterschelde met magere vangst

    Nu wou ik graag beginnen met vissen vanaf de kant het materiaal heb ik al maar een plek uitkiezen lijkt me moeilijker, mijn eerste keuze gaat uit naar de oesterdam omdat dit dichtbij is ( kom van richting antwerpen). Maar veel info vind ik niet over deze stek?
    Als iemand een stek weet waar het beter is voor beginners hoor ik het graag, ik zou niet graag op een half uur tijd al m'n onderlijnen en lood aan de rotsen verspelen.
    Ook zoek ik nog een plek waar ik m'n aas kan kopen.

    Gianni.
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #2
    Hallo Gianni,

    Dez tijd moet je weg blijven op de oesterdam. Veel te druk met toeristen en extreem veel groen in het water. De enige mogelijkheid is om te proberen een geepje te vangen. In het voorjaar (maart / april) kan je er wel een visje vangen, maar over het algemeen is het niet zo best daar. Voor de bodemvisserij is dit trouwens toch een slechte tijd op de oosterschelde. Dan kan je beter je heil zoeken in de westerschelde; met name in de avonduren. Vanaf kruiningen tot Borsele heb je diverse mooie stekken. Maak je ook kans op meerdere soorten platvis, waaronder tong. Aas kan je halen bij Jurgers in Bergen op Zoom of in Yrseke. Google even naar "zeeaas / yrseke" en je hebt zo enkele adresjes gevonden.

    Over 2 maandjes kan je beter iets verder rijden naar de stranden tussen Vlissingen (Nollenstrand) en Zoutelande. Dan is de kans om vis (wijting / gul) te vangen vele malen groter dan op de oosterschelde.

    Succes, en als je nog vragen hebt stel ze gerust.

    Groeten Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    • gianni
      Newbie
      • 05-08-2009
      • 3
      • schriek

      #3
      Hallo frank bedankt voor de informatie

      De oesterdam word het dus al zeker niet, heb je voor de westerschelde geen vergunningen nodig dan?

      Gianni

      Reageer

      • fpulles
        omgeturnd
        • 15-02-2008
        • 1260
        • Eindhoven

        #4
        Nee hoor. Maar deze heb je wel nodig als je zelf pieren wil steken en om op de grevelingen te vissen. Maar er bestaat een "zeevispas". Deze zou ik zeker aanschaffen.
        oude hond kan ook trucjes leren

        Reageer

        • gianni
          Newbie
          • 05-08-2009
          • 3
          • schriek

          #5
          Ik ga het binnerkort zeker eens proberen
          Als ik iets vang hoor je het wel.

          gianni

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎