aanslaan

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • FR@NKIE

    aanslaan

    hoi,

    ik heb een vraagje want ik heb een winklepicker en wanneer ik daarmee vis krijg ik wel beet maar zijn het alleen af een toe een tikkie. kan iemand mij vertellen wanneer ik dan moet aanslaan.

    groetjes Frank
  • feeder
    Komt net kijken
    • 10-07-2003
    • 72

    #2
    Maak de onderlijn eens wat langer.
    Vis je met een losse of een vaste montage?
    Op stromend of stilstaand water?
    eat...sleep...go fishing. :fish: :fish: :fish:.... :worm:

    http://www.hsvonsgenoegen.com
    *
    http://www.sportvissen.eigenstart.nl

    Reageer

    • Theo van Berner

      #3
      Hoi Frank.
      Om met de picker te leren vissen vergt veel oefening in het reageren bij het aanslaan. Kleine tik is kleine vis of is een teken dat de vis teveel weerstand voeld doordat je lijn niet goed vrijloopt bij je korf of omdat je onderlijn te kort is.
      Knoop onder aan je hoofdlijn een lust waar later je onderlijn aan hangt. Knoop daarboven een lus van circa 20 cm lengte, ongeveer de 1/2 van de curve van je top) waarin je een voerkorf hangt. Je aangeknoopte onderlijn moet minimaal 5 cm voorbij je korf hangen.
      En verder oefenen, veel oefenen.

      Reageer

      • Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

        #4
        Inderdaad, maar mijn vorige vraag over feeder werd ook niet beantwoord, en denk dat dit dezelfde is... De laatste paar keer dat ik ben gaan vissen aasde de vis niet goed, en krijg je veel van die kleine tikjes, en ik weet zeer zeker dat er op die vijver amper kleine vis zit. Als de vis slecht aast, en ze komen wel aan je lijn tikken, wat doe je dan? Of je krijgt 1 grote tik, maar die is zo kort dat je amper kan aanslaan? Dat is ook de originele vraag denk ik. (of zoals ik al eerder vermeldde, het is zeldzaam dat je aanbeten krijgt die iedereen hier beschrijft oftwel, je top meer dan 5 cm doen uitslaan)

        Nog iets, kan het dat het met een iets grotere, ronde haak makkelijker gaat om de vis te strikken dan met een gewoon haakje 14, met hetzelfde aas aan?
        http://www.wandelendetakken.be

        Reageer

        • lex

          #5
          Hoi,

          Pickeren is een vak apart. Als de vis goed aast en los is kan iedereen het. Als de vis echter heel voorzichtig aast dan komen de goede pickeraars naar boven. De kunst is dan om het kleinste beetje te verzilveren. Dit kun je alleen berijken door zeer gevoelig en licht te vissen. Ik vis dan soms zelfs met 8/00 onderlijn. Eigenlijk veel te licht voor de picker, maar als je anders geen beet krijgt moet je iets. En verder is het oefenen oefenen en oefenen. Alleen door ervaring weet je wanneer je het juiste moment van aanslaan hebt.

          op je andere vraag..........ja er is verschil tussen haken voor de feeder , match en vaste stok. Om dat hier uit te leggen gaat me te ver. Vraag eens wat informatie bij je winkelier. Die kan je uitleg geven en dan meteen de haken per discipline laten zien.

          Reageer

          • Slafes
            Sportvisser
            • 31-01-2003
            • 844
            • Leuven

            #6
            Met de feeder kan je toch op dezelfde manier als met de picker vissen? Wat is dan het wezenlijke verschil?

            Wat betreft de haken, daar ga ik zelf nog eens serieus mij moeten in verdiepen, en met 12-16/00 onderlijn is dat normaal best te doen, maar zijn zoveel factoren, zelfs wind kan je topje een beetje doen uitslaan. Maar moet wel zeggen dat ik er niet speciaal meer vis mee kan uithalen dan met de vaste stok.

            Zou graag eens een ervaren feeder/picker visser aan het werk willen zien! Iemand uit de buurt van het Leuvense die dit "echt" goed kan? Ik doe dit al een poosje, maar heb het gevoel dat het toch niet is zoals het zou moeten zijn als je het forum hier volgt.
            http://www.wandelendetakken.be

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎