Vroonplas Renesse (Matchen)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cverhoeven
    Match visser
    • 30-07-2008
    • 339
    • Oisterwijk

    Vroonplas Renesse (Matchen)

    Vroonplas Renesse

    Ik zit nu al een week of 1,5 hier op mijn vaste vakantieplaats (jaarplaats naast de vroonplas) en heb al een aantal maal gevist op deze plas. Iedere visdag hier 's avonds vooraf lokvoer gemaakt. Maden bij de plaatselijke hubo (ahum, ja daar verkopen ze ook maden volgens het zeeuwse motto zuunig) gehaald en schoongemaakt.

    Vandaag vroeg (07.00u) weer naar de plas. Spullen opgezet en een beetje lokvoer (met maden en mais) op de stek. Matchhengel opgebouwd. Een vaste montage met een waggler genomen, 14/00 nylon bovenlijn en 10/00 onderlijn met een haakje 16. Daarna 2 maden op de haak en vissen maar. Heel de tijd maden bij schieten en om het kwartier een klein bolletje lokvoer.

    10 minuten bezig en hop daar gaat het dobbertje mijn eerste voorntje. Een kleintje 12 cm , maar het begin is er. Na een uurtje of anderhalf zitten er al een stuk of 30 in het net en ook een aantal baarsjes en heel kleine karpertjes 15 cm maximaal. Dan ineens een beet, heel langzaam onder. Ik sla aan en het voelt als een blok beton...... Karper.....

    Een diepe zucht maar ook adrenaline .... daar zit je dan met je 10/00 onderlijntje op witvis te vissen, denk ik bij mezelf. En ja hoor slip open en een run van 40 / 50 meter, hengeltop krom en laat maar lopen. Ik durf niets te doen wat bij de eerste echte klap gaat de onderlijn eraan. Het spel begint en duurt uiteindelijk 30 minuten. Echt een onvermoeibare karper en een geweldig gevecht. Maar totaal onverwacht wordt ik toch de winnaar met mijn dunne lijntje.

    Hieronder het resultaat 67 cm (de foto is niet helemaal scherp maar dat komt omdat het met een mobieltje gemaakt is)



    Daarna nog diverse voorntjes, baarsjes en kleine karpertjes gevangen. Eindtotaal van 5 uur vissen was 72 stuks met natuurlijk die karper als bekroning. Wat mij wel opviel is de grote hoeveelheid karpervissers op de plas. Ik was de enige witvis visser. Hele emmers mais gingen de plas in en die van mij werd dus gevangen op ...... de made..........

    Ik heb een heerlijke ochtend gehad.
    Aangepast door cverhoeven; 12-08-2009, 18:29.
    To match or not to match thats the question
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    #2
    mooi verslag en gefeliciteerd met je karper altijd spanned als je die moet houden op dun draad

    Reageer

    • chrisje
      Beginnende
      • 02-05-2008
      • 173
      • Den haag

      #3
      Mooi verslag en dito vangst.

      Reageer

      • Lev-he
        Newbie
        • 06-04-2009
        • 6
        • Apeldoorn

        #4
        Leuk verslag om te lezen! Zul je altijd zien, vis je op de ene soort vis vang je de andere sporadisch.
        Erg spannend.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎