Kwaliteit shimano japan.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Timbrado
    Komt net kijken
    • 02-08-2009
    • 66
    • Gelderland

    Kwaliteit shimano japan.

    Dag hengelaars.

    Klopt het dat de japanse shimano molens (voor japanse markt) kwalitatief beter zijn dan de molens
    voor de europese markt?? Of is dit een fabel??

    Graag jullie mening.

    Groeten Raymond.
  • Timbrado
    Komt net kijken
    • 02-08-2009
    • 66
    • Gelderland

    #2
    Niemand die hier iets over kan vertellen???

    Reageer

    • Tom Meertens
      Feedervisser
      • 05-12-2008
      • 182
      • Philippine

      #3
      Hallo Raymond , ik denk niet dat er verschil in zit , maar vaak heb je in Japan net iets andere type,s als hier .
      Ik geloof niet dat Shimano voor Europa slechtere lagertjes etc zou gebruiken , jij wel .
      Wel zit er in bepaalde type,s wel eens een lagertje meer in of zo.
      Je moet een kwalitatief identieke molen vergelijken .
      Dus geen alivio met een stella bv .

      groeten Tom .

      Reageer

      • Timbrado
        Komt net kijken
        • 02-08-2009
        • 66
        • Gelderland

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tom Meertens
        Hallo Raymond , ik denk niet dat er verschil in zit , maar vaak heb je in Japan net iets andere type,s als hier .
        Ik geloof niet dat Shimano voor Europa slechtere lagertjes etc zou gebruiken , jij wel .
        Wel zit er in bepaalde type,s wel eens een lagertje meer in of zo.
        Je moet een kwalitatief identieke molen vergelijken .
        Dus geen alivio met een stella bv .

        groeten Tom .
        Dag Tom.

        Bedankt voor je reactie.
        Ik wilde dit weten omdat ik mijn twinpower FB 5000 kon ruilen met een twinpower
        uit japan.dit was een iets kleinere versie. de persoon die hem wilde ruilen vertelde dat de molens kwalitatief
        beter waren.

        Groeten Raymond.

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Ze zeggen altijd dat de twinpowers van hier opgevoerde stradics zijn en dat ze in Japan meer op de stella lijken. Volgens mij was de kwaliteit voorheen anders en nu niet meer. De twinpower FB zijn namelijk gewoon "made in japan". Let wel dat de japanse molens geen lijnclip en reservespoel hebben.
          Carpe Diem

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen
            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #6
            Voorheen zag je inderdaad nog weleens Japanse import, vooral Twinpowers, maar nu zie je dat niet veel meer, dus ik denk dat er niet veel verschillende molens meer zijn van een bepaald type.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • Timbrado
              Komt net kijken
              • 02-08-2009
              • 66
              • Gelderland

              #7
              Bedankt voor jullie reactie's
              Er zijn zo wat ik hoor verschillende mensen die toch wel een molen uit japan of de usa kopen.
              Aangezien ik niet zo thuis ben met shimano (en mijn twinpowers mijn eerste shimano's zijn)dacht ik ik vraag het eerst hier op het forum.
              Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn twinpower FB's.
              Wat ik nog graag zou weten is om de hoeveel tijd ik de molens voor onderhoud zou moeten weg brengen?
              Ik ben eigenlijk bijna elke dag wel op pad met de molens en vis veel met spinners/pluggen, vandaar ik graag zou weten om de hoeveel tijd onderhoud nodig is??

              Groeten Ray.

              Reageer

              • Tom Meertens
                Feedervisser
                • 05-12-2008
                • 182
                • Philippine

                #8
                Shimano heeft voor het onderhoud op de betere type,s het easy maintenance schroefje geplaatst door dit uit je molen te draaien en wat dunne olie bv naaimachine olie in je molen te laten lopen ben je klaar als je dan ook de bewegende delen aan de buitenzijde nog een druppeltje olie geeft ben je klaar .
                Let wel op dat je het schroefje niet te hard aandraait dit is van kunststof .

                mvg Tom .

                Reageer

                • Timbrado
                  Komt net kijken
                  • 02-08-2009
                  • 66
                  • Gelderland

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom Meertens
                  Shimano heeft voor het onderhoud op de betere type,s het easy maintenance schroefje geplaatst door dit uit je molen te draaien en wat dunne olie bv naaimachine olie in je molen te laten lopen ben je klaar als je dan ook de bewegende delen aan de buitenzijde nog een druppeltje olie geeft ben je klaar .
                  Let wel op dat je het schroefje niet te hard aandraait dit is van kunststof .

                  mvg Tom .
                  Dag Tom.

                  Klopt, dat had ik gezien Er werd mijn verteld toen ik de molens kocht dat ik ze na een tijdje een onderhoudsbeurt kon laten geven voor 10 euro. hij wordt dan van binnen schoon gemaakt en de slip word opnieuw ingesteld etc werd mijn verteld, kan dat kloppen of is dit eigenlijk niet nodig??

                  Ik heb de molens gelijk met ballistol behandelt aan de buitenkant. zoals ik ook met gereedschap doe
                  zodat het beter bestand is tegen vocht, vooral nu ik gevlochten lijn gebruik merk ik dat de molen vaak nat is door het spatten van de lijn tijdens het binnen draaien.Ik merk dit met nylon veel minder.

                  Ik meen overgens gezien te hebben dat bij de japanse molens dit schroefje van metaal of allu... is??

                  Groeten Ray.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎