Met dobber, of niet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tompsen
    Newbie
    • 15-08-2009
    • 3
    • emmeloord

    Met dobber, of niet?

    Ik zou graag op brasem willen gaan vissen.

    wat is dan beter?
    om met ondeveer 20 gram lood op de bodem te gaan liggen, of gewoon met een dobber en de diepte van het water goed afmeten zodat je ook op de bodem ligt?

    alvast bedankt!
  • cheffie
    Beginners geluk
    • 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

    #2
    Probeer iets concreter je vraag te formuleren. Wat is je doel, op welk soort water vis je, wat zou je precies willen weten, etc. Je beschrijft dat je de diepte van het water wil meten, dus dan ben aan het peilen hoe diep het is en je heb het over 20 gram lood op de grond leggen.
    Het één en ander komt op mij wat onsamenhangend over.

    Reageer

    • tompsen
      Newbie
      • 15-08-2009
      • 3
      • emmeloord

      #3
      Mijn vraag is dus, wat is beter als je op brasem wilt vissen.
      met dobber, of zonder dobber en dan een 20 grams loodje eraan?

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Je vraag wat is beter ,mijn vraag is dan wat vind jezelf ,je kan op beide manieren vis vangen ,maar het allerbelangrijkste is ,wat vind je zelf het leukst.
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • post1
          Banned
          • 03-06-2009
          • 139
          • grun

          #5
          Dat klopt wat je leuk vindt in de daad!
          Een voordeel van een dobber is als het niet echt gaat kun je altijd spelen daarmee bedoel ik diepte ,gewicht plaatsing enzovoort dat wat heel beperkt is met de feeder.......Hoofdzakelijk is de feeder leunen leunen en noch eens leunen!

          Reageer

          • tompsen
            Newbie
            • 15-08-2009
            • 3
            • emmeloord

            #6
            oke, bedankt!
            ik denk dat ik dan toch maar met een dobber ga vissen.

            Reageer

            • inieminie1989
              Komt net kijken
              • 22-01-2010
              • 74
              • Valthermond

              #7
              ik vind altijd de afwisseling die het leuk maakt de ene keer op de bodem en dan weer met de pen. anders wordt het zo'n routine werk.
              Wees Niet Lui Breng De Haak Aan De Vis

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Toch zeker 7 van de 10 x brengt de feeder meer vis in het net.

                Het kan misschien wel zo zijn dat je met de dobber meer met de diepte enzo kan varieren, maar daar staat tegenover dat de feeder op werkelijk elk water inzetbaar is, van een meertje tot groot en zwaar stromend water. En wat te denken van de afstanden (sky is the limit) waar je op kunt vissen? Ook met de feeder kun je best gericht op voorn vissen. Als je het zo bekijkt is de feeder het breedst inzetbaar.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • henkus
                  Met enige kennis...
                  • 23-12-2008
                  • 457
                  • hoogmade

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                  Toch zeker 7 van de 10 x brengt de feeder meer vis in het net.

                  Het kan misschien wel zo zijn dat je met de dobber meer met de diepte enzo kan varieren, maar daar staat tegenover dat de feeder op werkelijk elk water inzetbaar is, van een meertje tot groot en zwaar stromend water. En wat te denken van de afstanden (sky is the limit) waar je op kunt vissen? Ook met de feeder kun je best gericht op voorn vissen. Als je het zo bekijkt is de feeder het breedst inzetbaar.
                  Ik denk dat je daar gelijk in heb PF, de truc is die 3 andere keren dan toch met een dobber te vissen.

                  En daarnaast, de vaste hengel is veel sneller, en als de platte niet willen kan je op snelheid toch een vracht klein spul vangen.


                  Ook zijner hier vissers die heel bewust met een minder effectief systeem vissen, gewoon omdat ze het een mooie manier van vissen vinden, en als het geen wedstrijd is, is daar zeker niets mis mee.
                  Vissen is vooral hobby en ik geef de mensen die erg graag met de dobber vissen gelijk, het is heel mooi vissen, als is de feeder natuurlijk ook erg mooi

                  Reageer

                  • fpulles
                    omgeturnd
                    • 15-02-2008
                    • 1260
                    • Eindhoven

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door post1
                    Dat klopt wat je leuk vindt in de daad!
                    Een voordeel van een dobber is als het niet echt gaat kun je altijd spelen daarmee bedoel ik diepte ,gewicht plaatsing enzovoort dat wat heel beperkt is met de feeder.......Hoofdzakelijk is de feeder leunen leunen en noch eens leunen!
                    ben ik absoluut niet met je eens. Feederen is geen statische visserij. Met de feeder kan je ook, en moet je vaak, de fijne, technische kant, opzoeken en toepassen.

                    En als jij het leunen vindt lijkt het me niet jou favoriete visserij, die je mogelijk niet goed beheerst.

                    Frank
                    oude hond kan ook trucjes leren

                    Reageer

                    • PeBo
                      Hengelaar
                      • 29-09-2007
                      • 2636
                      • Oosterhout

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
                      ben ik absoluut niet met je eens. Feederen is geen statische visserij. Met de feeder kan je ook, en moet je vaak, de fijne, technische kant, opzoeken en toepassen.

                      En als jij het leunen vindt lijkt het me niet jou favoriete visserij, die je mogelijk niet goed beheerst.

                      Frank
                      Frank,
                      Ik denk dat je hier van hem geen reactie op krijgt. Post 1 is Andy en die is helaas niet meer van de partij op dit forum. Misschien kan je hem eens uitnodigen om samen te gaan vissen. Helaas ben ik verhindert. Maar toch: Sterkte.
                      ]Member of the Easterwood dreamteam.
                      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                      Groeten,
                      PeBo.

                      Reageer

                      • fpulles
                        omgeturnd
                        • 15-02-2008
                        • 1260
                        • Eindhoven

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
                        Frank,
                        Ik denk dat je hier van hem geen reactie op krijgt. Post 1 is Andy en die is helaas niet meer van de partij op dit forum. Misschien kan je hem eens uitnodigen om samen te gaan vissen. Helaas ben ik verhindert. Maar toch: Sterkte.
                        zit ik dan weer in de ruimte te l*llen?
                        oude hond kan ook trucjes leren

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎