alleen de GROTE vangen?????

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pastoor
    ...
    • 02-02-2003
    • 1112
    • Drongelen

    alleen de GROTE vangen?????

    Ik zou graag jullie mening is horen over de volgende situatie!!

    Je hebt goed beet op je stek. Ik spreek hier dan over de Maas. Je vangt er een stuk of vijftig waar van het gros kleine bliekjes of voorn is. Toch vang je tussen door ook grote Brasem. Ik weet dat het nu een moeilijke tijd is om aan een stuk door Brasem te vangen maar toch lukt het niet voldoende naar mijn mening. Je sinjaleert dat ze er zijn maar vangt te veel klein grut.

    Waar zou hier het grootste probleem zitten????
    In het voer?
    De manier van aanmaak??
    Wel of niet zwaar genoeg??
    Aas aanbod??
    Montage??
    Misschien geduld?? door te snel slaan??

  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

    #2
    Nou Jos, dat zijn geen gemakkelijke onderwerpen die je hier aanstipt. Ik heb ook wel eens van die vissessies dat ik op grote brasems ga en dan het eerste uur alleen maar klein grut erop krijg.
    Ondanks dat ik toch met specifiek brasemvoer zit, komen daar de kleine voorns ook op af (of is het misschien op het aas dat ik bijschiet !?) Toch denk ik dat het probleem mogelijk te verhelpen is door groot aas aan te bieden (haak 10 ??)waar dat klein spul niet mee weg kan. Kijk, het is natuurlijk ook een beetje de vraag wat je wilt vangen. Als je alleen maar grote brasem wilt vangen dan kun je met de aasaanbieding de grote vissen enigszins selecteren, maar dan is wel een vereiste dat deze grote vis zich ook aandient, anders zit je lang naar je feedertop te turen zonder resultaat. Het dilemma blijft dan toch dat als de grote niet azen of je dan genoegen neemt met het kleine grut. En van mijn sessies met de vaste stok heb ik al dikwijls ervaren dat de grote jongens zich niet in het eerste half uur aandienen !!!
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

    Reageer

    • pastoor
      ...
      • 02-02-2003
      • 1112
      • Drongelen

      #3
      Dat is ook het moeilijke Minimus.
      Het rare is dikwijls bij mij ten minste als je er b.v. drie tot vier grote maden aan doet kan ie misschien wel 10 tot 15 min. liggen voor dat ie bijt of misschien zelfs wel niet.
      Tevens vang je regelmatig toch ook de grote Brasem met een made of een paar kleine minimaden.

      Joost mag het weten!!!!(Jos wil het weten)

      Reageer

      • Theo van Berner

        #4
        Pastoor, gebruik je notenmeel of duivenmest in je voer?

        Reageer

        • lex

          #5
          Hoi,

          Ik denk at je tot bepaalde hoogte selectief kunt vissen.
          Als je alleen maar kleine vis vangt zwemt er geen grote.Als je af en toe een dikke platte kunt vangen kun je ze gaan selecteren door de aastros groter te maken. Dus van 1 made en 1 caster over te gaan naar een tros maden en casters. Krijg je dan na 5 minuten geen beet snel weer terug en hopen dat de dikke vis overblijft om af en toe te haken.

          Reageer

          • pastoor
            ...
            • 02-02-2003
            • 1112
            • Drongelen

            #6
            Nee Theo zit er geen van beide in.
            Ik heb nu een tip gekregen om wel selektief te kunnen vissen.
            Ga dit eerst een paar keer proberen.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎