Wie heeft info over vissen in Italië, rivier de Tiber (Tevere in het Italiaans)?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Bas Nijmegen
    wedstrijdvisser
    • 13-01-2009
    • 541
    • Nijmegen

    Wie heeft info over vissen in Italië, rivier de Tiber (Tevere in het Italiaans)?

    Mede vissers,

    Op zaterdag 29 augustus 2009 vertrek ik naar Italië voor 10 dagen. Eerst een paar dagen oefenen en vervolgens twee dagen wedstrijdvissen. Het betreft het E.K. voor de Nationale Politie Sportbond. (Ja, ik ben een politieagent en krijg nu waarschijnlijk al gelijk minder reacties...) Er doen topvissers mee uit Nederland, Engeland, Ierland, Italië, België en Duitsland. Allemaal politiemensen, maar zeker ook topvissers in hun land.
    We vissen de eerste wedstrijddag met de vaste stok en de tweede dag met een 'werphengel'. Werphengel kan dus zijn; feeder, match, bolognese enz.
    Er word gevist op de Tiber nabij de plaats Ponzano Romano, iets boven Rome. Wie kan mij tips geven omtrent het vissen in Italië? Of zijn er lezers die mij mensen kunnen noemen die mij van informatie kunnen voorzien?
    Wat ik o.a. graag zou willen weten is welk voer, aas en vismethode er in Italië veel gebruikt worden. Kan ik gewoon eigen voer gebruiken (ben een V/D Eynde fan) of gebruiken ze in Italië heel ander voer? Met welk aas wordt daar veel gevist? Maden, casters, maïs, worm, hennep enz. (Ik weet dat we niet met verse de vase mogen vissen, en dat we geen pieren mogen knippen in het voer.)
    Verder weet ik al wel wat over stroming en diepte en daar ligt ook niet het probleem. Dobbers tuigjes, onderlijnen, haakgrootte is toch altijd op basis van ervaring, afkijken en oefenen.

    Alle info is welkom!

    Alvast reuze bedankt!
    Groeten Bas
    Gr. Bas

    Een vis vangen is niet moeilijk.
    Vis blijven vangen wel...

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎