Kornwerderzand en Breezanddijk

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hars73
    Newbie
    • 24-08-2009
    • 21
    • Assen

    Kornwerderzand en Breezanddijk

    Vroeger ging ik nog wel eens een paar keer per jaar in het IJsselmeer vissen bij het Ketelmeer in de buurt. Nu heel veel jaren later wil ik binnenkort weer eens gaan proberen met de feederhengel (dus zoetwater).

    Nu wil ik eens kijken of ik ergens langs de afsluitdijk of de Friesland zijde kan proberen en viel mijn oog op het Kornwerderzand en Breezanddijk. Voordat ik een hele dag op een plek ga zitten waar ik sowieso geen kans op vis maak ben ik wel benieuwd wat de ervaringen op deze plekken zijn.

    Daarbij heb ik nog nooit in Nederland aan de kust gevist en dat zou ik hier misschien wel eens kunnen proberen aangezien ik dan toch een dagje daar ben. Zou ik aan de waddenkant ook kunnen vissen met kunstaas en dan evt. ook nog wat vangen? Wat zou ik hier voor materiaal moeten gebruiken en wat voor vis zou ik kunnen verwachten? Al zou ik maar één visje vangen aan de Waddenkant, dan zou ik al tevreden zijn.

    Ik hoop dat er mensen zijn die wat ideeen en tips zouden kunnen geven, zodat ik in ieder geval een leuke visdag zal hebben met hopelijk een beetje vis.
  • † Frederik de Belder
    [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
    • 13-01-2003
    • 5730
    • Niel (België)

    #2
    Momenteel heb ik mijn buikje vol van de Nederlandse kust en zeedijken.
    Namelijk op dinsdag 25 augustus 2009 tussen 13u15 en 13u30 werd er ingebroken in mijn wagen die langs de dijk stond in Yerseke, ga maar eens een dagje weg met de kleinzoon en je hebt zo iets aan de hand.
    Voor de eerste keer laat mijn vrouwke alles liggen in het handschoenkastje van de auto en alles is weg, om aangifte te doen bel je dan eerst het noodnummer 112 die sturen je dan naar het politiekantoor in Kruiningen dat er net meer is, van daaruit zend men je dan naar Goes waar je het kantoor dan na lang zoeken gevonden hebt, maar ondertussen is er dan wel een uur voorbij. Zij die het gedaan hebben moesten met mijn geld eens goed gaan eten en er in stikken. Voor mij is het in ieder geval een dure dag geweest met wat gestolen is en dan de herstellingskosten erbij plus alle papieren laten vervangen die weg zijn kom ik aan een bedrag van om en bij de 2000 euro. Dus voor mij de eerste tijd zeker geen Nederlandse kust of zeedijk.
    Groetjes Freddy

    ********************************
    * Teamlid "Dierenvriend" België *
    ********************************
    http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

    http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

    Reageer

    • The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5439
      • Feânwalden

      #3
      Wat een Klootzakken daar in Zeeland, nou gebeurd daar wel vaker iets op die kust cq strand feesten man wat een klojo`s daar.
      Nou Freddy kom eens naar de kust bij ons in het Noorden, daar is alles nog gemoedelijk en vreedzaam.
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

      ik knibbelje foar gjin ien

      The Frisian Viking

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎